Засоби пом’якшення категоричності висловлювання в діалогічному спілкуванні
Ключові слова:
адресант, адресат, засоби пом’якшення категоричності, прямі та непрямі мовленнєві акти
Анотація
У дослідженні здійснено аналіз комунікативних стратегій пом’якшення категоричності висловлювання; розглянуто необхідні умови створення доброзичливої атмосфери інтеракції, виявлено, що найважливішим критерієм установлення мовної та мовленнєвої норми є функціонально-ситуативна доцільність використання мовних одиниць під час комунікації. Проаналізовано засоби пом’якшення категоричності прямих і непрямих мовленнєвих актів. На підставі проведеного аналізу запропоновано підсистему завдань для формування в інофонів навичок та вмінь використання стандартизованих мовних та мовленнєвих засобів позитивного впливу на комунікативного партнера, створення комфортної атмосфери діалогічного спілкування шляхом запобігання категоричності висловлювання в певних ситуаціях.Завантаження
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Посилання
Андреева С.М. К вопросу о социально-психологической характеристике диалога / С.М. Андреева // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. – Харків : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2007. – Вип. 11. – С. 19–27.
Вольф Е.М. Функциональная семантика оценки / Е.М. Вольф. – М. : Наука, 1985. – 221 с.
Давер М.В. Психологические основы лингводидактической адаптации дискурсных стратегий манипуляции / М.В. Давер // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. – Харків : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2016. – Вип. 28. – С. 47–57.
Мурясов А.С. Опыт анализа оценочного высказывания / А.С. Мурясов, А.Л. Самигуллина, А.А. Федорова // Вопросы языкознания. – М. : Наука, 2004. – № 5. – С. 68–78.
Сухих С.А. Организация диалога / С.А. Сухих // Языковое общение. – Калинин : Калинин. гос. ун-т, 1987. – С. 95–102.
Сюй Хунчжен Коммуникативные принципы стратегии и тактики в речевом контакте / Сюй Хунчжен // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. – Х. : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2006. – Вип. 10. – С. 285–292.
Вольф Е.М. Функциональная семантика оценки / Е.М. Вольф. – М. : Наука, 1985. – 221 с.
Давер М.В. Психологические основы лингводидактической адаптации дискурсных стратегий манипуляции / М.В. Давер // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. – Харків : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2016. – Вип. 28. – С. 47–57.
Мурясов А.С. Опыт анализа оценочного высказывания / А.С. Мурясов, А.Л. Самигуллина, А.А. Федорова // Вопросы языкознания. – М. : Наука, 2004. – № 5. – С. 68–78.
Сухих С.А. Организация диалога / С.А. Сухих // Языковое общение. – Калинин : Калинин. гос. ун-т, 1987. – С. 95–102.
Сюй Хунчжен Коммуникативные принципы стратегии и тактики в речевом контакте / Сюй Хунчжен // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. – Х. : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2006. – Вип. 10. – С. 285–292.
Опубліковано
2018-03-29
Як цитувати
Алексєєнко, Т., & Фадєєва, О. (2018). Засоби пом’якшення категоричності висловлювання в діалогічному спілкуванні. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (31), 7-16. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2017-31-01