Візуалізація мовленнєвоактових складових у рекламному тексті

  • Тетяна Андріївна Безугла ХНУ імені В.Н. Каразіна
Ключові слова: вербальний компонент, візуалізація, іллокуція, імплікатура, невербальний компонент, перлокуція, пропозиція, рекламний дискурсивний акт, рекламний текст

Анотація

 

Статтю присвячено встановленню прагматичних властивостей англо- і німецькомовного рекламного дискурсу. Рекламні дискурсивні акти мають три взаємопов’язані складові: пропозиційну, іллокутивну й перлокутивну, та є імпліцитними, тобто такими, які на поверхневому рівні демонструють іллокуцію асертивного, директивного, емотивного або комісивного типу, але на глибинному рівні мають директивну іллокуцію, яка реалізується в імплікатурі. Оскільки рекламний текст, який є результатом реалізації рекламного дискурсивного акту, є креолізованим, вказані складові знаходять відображення не тільки у вербальному компоненті тексту, але й у невербальному – у вигляді візуалізації. Візуалізація іллокутивної складової можлива лише
у випадку емотивної іллокуції. Візуалізація перлокутивної складової означає візуалізацію перлокутивної цілі рекламодавця, тобто зображення адресата, який вже купив рекламований товар або скористався послугою. Візуалізація пропозиційної складової стосується суб’єктного, об’єктного, локативного, інструментного аргументів або всієї пропозиції (експліцитної або імпліцитної).

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Анисимова Е.Е. Лингвистика текста и межкультурная коммуникация (на материале креолизированных текстов) / Е.Е. Анисимова. – М. : Изд. центр «Академия», 2003. – 128 с.

Безугла Л.Р. Лінгво-прагматика дискримінації у публіцистичному дискур-сі / Л.Р. Безугла, І.О. Романченко. – Харків : ФОП Лисенко І.Б., 2013. – 182 с.

Белова А.Д. Визуализация товаров в современной рекламе как составная креолизации коммуникативного пространства / А.Д. Белова // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. – К. : Логос, 2012. – С. 42–50.

Кравчук Н.П. Рекламний текст як фрагмент дискурсу та одиниця комунікації (аксіологічний аспект тексту) / Н.П. Кравчук // Проблеми семантики слова, речення та тексту. – Вип. 9. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2003. – С. 168–171.

Лянг О. Категорія імпліцитності в організації рекламних текстів / О. Лянг // Наукові записки Кіровоградського держ. пед. ун-ту імені В. Винниченка. – 2009. – Вип. 81(2). – С. 277–281.

Минаева Л.В. Мультимодусность текстов печатных СМИ и рекламы / Л.В. Минаева // Вестник МГУ. – Сер. 19 : Лингвистика и межкультурная коммуникация. – 2002. – № 4. – С. 26–31.

Мойсеєнко І.П. Прагмалінгвістична організація рекламного тексту: макро- і мікроаналіз (на матеріалі англомовної побутової реклами) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 «Германські мови» / І.П. Мойсеєн-ко. – К., 1996. – 24 с.

Никитина С.В. Национальная специфика текста промышленной рекламы (на материале русскоязычных и англоязычных периодических изданий по вычислительной технике) : дисс. … канд. филол. наук : 10.02.19 / С.В. Никитина. – Воронеж, 1998. – 174 с.

Самаріна В.В. Німецькомовний рекламний дискурс: прагматичний, когнітивний
та лінгвостилістичний аналіз : дис. … канд. філол. наук : 10.02.04 «Германські мови» / В.В. Самаріна. – Харків, 2010. – 209 с.

Сорокин Ю.А. Креолизированные тексты и их коммуникативная функция / Ю.А. Сорокин, Е.Ф. Тарасов // Оптимизация речевого воздействия. – М. : Ин-т языкознания РАН, 1990. – С. 180–196.

Januschek F. Ist Werbesprache Sprache? Replik wider der Sauertöpfe in der Sprachwissenschaft // Lingusitische Berichte. – 1982. – Heft 77. – S. 46–48.

Nöth W. Der Zusammenhang von Text und Bild / Winfried Nöth // Text- und Gesprächslinguistik. Ein internationales Handbuch zeitgenössicher Forschung. – B., N.Y. : de Gruyter, 2000. – S. 489–496.

Sauer N. Werbung – wenn Worte wirken. Ein Konzept der Perlokution, entwickelt an Werbeanzeigen / N. Sauer. – Mьnster et al. : Waxmann, 1998. – 326 S.

Searle J.R. Indirekte Sprechakte / J.R. Searle // ders. Ausdruck und Bedeutung. – Fr./M. : Suhrkamp, 1982. – S. 57–79.

Skerlavaj T. Zur Rolle des Bildes in mehrdeutigen Werbetexten / Tanja Skerlavaj // Text und Diskurs. – 2014. – Heft 7. – S. 267–283.

Stöckl H. Die Sprache im Bild – das Bild in der Sprache. Zur Verknüpfung von Sprache und Bild im Massenmedialen Text / Hartmut Stöckl. – B., N.Y. : de Gruyter, 2004. – 421 S.
Як цитувати
Безугла, Т. А. (1). Візуалізація мовленнєвоактових складових у рекламному тексті. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов, (84), 57-63. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/foreignphilology/article/view/8064