ГУМОР ЯК СТРАТЕГІЯ РЕПЕРСПЕКТИВІЗАЦІЇ ПРЕДМЕТНОЇ СИТУАЦІЇ У ДІАЛОГІЧНОМУ ДИСКУРСІ (на матеріалі мультимедійних ігрових кінотворів)
Abstract
У статті викладено результати дослідження гумору як стратегії реперспективізації ситуації, реалізованої у діалогах персонажів мультимедійних ігрових кінотворів. У роботі розглядається використання гумору учасниками діалогічної взаємодії в якості кооперативної, некооперативної та маніпулятивної стратегій, а також описуються комунікативні тактики відповідних стратегій.
Ключові слова: гумор, комунікативна тактика, кооперативна стратегія, маніпулятивна стратегія, некооперативна стратегія, реперспективізація предметної ситуації.
Пшеничных А.Н. Юмор как стратегия реперспективизации предметной ситуации
в диалогическом дискурсе (на материале мультимедийных игровых кинопроизведений). В статье изложены результаты исследования юмора как стратегии реперспективизации ситуации, реализуемой
в диалогах персонажей мультимедийных игровых кинопроизведений. В работе рассматривается использование юмора участниками диалогического взаимодействия в качестве кооперативной, некооперативной и манипулятивной стратегий, а также описываются коммуникативные тактики соответствующих стратегий.
Ключевые слова: коммуникативная тактика, кооперативная стратегия, манипулятивная стратегия, некооперативная стратегия, реперспективизация предметной ситуации, юмор.
Pshenychnykh A.M. Humour as a situation reperspectivization strategy in dialogical discourse (as presented in multimedia live-action films). The focus of the article is humour as a strategy of situation reperspectivization in the dialogues of multimedia live-action films. The usage of humour by the participants of dialogical interaction as a cooperative, non-cooperative, and manipulative strategy is investigated; communicative tactics of the respective strategies are described.
Key words: communicative tactics, cooperative strategy, humour, manipulative strategy, non-cooperative strategy, referent situation reperspectivization.