Глобалізація чи деглобалізація освіти? Уроки часів COVID

  • Олексій Наливайко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна http://orcid.org/0000-0002-7094-1047
Ключові слова: глобалізація, деглобалізація, освіта, тенденції, COVID-19

Анотація

Процеси всепроникаючої інтеграції, яка пов’язує світову соціально-економічну діяльність в останні роки значно загальмувалась через ряд причин. До них можна віднести загострення протиріч усередині найрозвиненіших центів економіки та культури, постійні економічні потрясіння, такі як кризи, і навіть пандемія COVID-19. Ці причини у своїй сукупності мають значний вплив на освіту по всьому світу і ведуть до погіршення її якості через втрату загальносвітового співробітництва в галузі обміну кадрами, ідеями та результатами наукових та освітніх сфер. Метою дослідження є позначення впливу факторів деглобалізації на освітній процес в умовах кризових явищ. У роботі наводяться аргументи на користь посилення деглабалізаційних процесів у більшості країн світу. Якщо говорити про навчання, то ці процеси спричинені, насамперед, погіршенням економічного становища освітніх систем в умовах пандемії COVID-19 і тією загальносвітовою турбулентністю, що нині призводить до погіршення становища всіх учасників освітнього процесу як в економічному плані, так і щодо можливостей для реалізації свого освітнього й наукового потенціалу. Важливо зазначити, що для української системи освіти запровадження карантинних обмежень та загальних деглобалізаційних процесів призвело до колосального відтоку іноземних студентів та втрати залишків потенціалу, який був у провідних вишів країни. Можна вже зараз сказати, що запровадження вимушеного дистанційного навчання призвело до погіршення якості освіти та девальвації національної системи освіти. Наявність цифрових засобів та інструментів навчання ще зберігає можливості для кооперації в умовах карантинних та економічних обмежень, але цей ресурс має обмеження і вимагає постійного вдосконалення для ефективної взаємодії.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2022-06-30
Цитовано
Як цитувати
Наливайко , О. (2022). Глобалізація чи деглобалізація освіти? Уроки часів COVID. Наукові записки кафедри педагогіки, (50), 88-94. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2022-50-08

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)