Глобалізація чи деглобалізація освіти? Уроки часів COVID
Анотація
Процеси всепроникаючої інтеграції, яка пов’язує світову соціально-економічну діяльність в останні роки значно загальмувалась через ряд причин. До них можна віднести загострення протиріч усередині найрозвиненіших центів економіки та культури, постійні економічні потрясіння, такі як кризи, і навіть пандемія COVID-19. Ці причини у своїй сукупності мають значний вплив на освіту по всьому світу і ведуть до погіршення її якості через втрату загальносвітового співробітництва в галузі обміну кадрами, ідеями та результатами наукових та освітніх сфер. Метою дослідження є позначення впливу факторів деглобалізації на освітній процес в умовах кризових явищ. У роботі наводяться аргументи на користь посилення деглабалізаційних процесів у більшості країн світу. Якщо говорити про навчання, то ці процеси спричинені, насамперед, погіршенням економічного становища освітніх систем в умовах пандемії COVID-19 і тією загальносвітовою турбулентністю, що нині призводить до погіршення становища всіх учасників освітнього процесу як в економічному плані, так і щодо можливостей для реалізації свого освітнього й наукового потенціалу. Важливо зазначити, що для української системи освіти запровадження карантинних обмежень та загальних деглобалізаційних процесів призвело до колосального відтоку іноземних студентів та втрати залишків потенціалу, який був у провідних вишів країни. Можна вже зараз сказати, що запровадження вимушеного дистанційного навчання призвело до погіршення якості освіти та девальвації національної системи освіти. Наявність цифрових засобів та інструментів навчання ще зберігає можливості для кооперації в умовах карантинних та економічних обмежень, але цей ресурс має обмеження і вимагає постійного вдосконалення для ефективної взаємодії.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Amaro, S. (2020) The Coronavirus Crisis is Pushing 13 UK Universities Towards Insolvency, Study Says. Available at. https://www.cnbc.com/2020/07/06/13-uk-universities-at-risk-due-to-covid-19-crisis-ifs-says.html. Accessed. 09.08.2022
Cao, Siqi (2021) Over 1,000 Chinese students plan to sue US for visa restrictions, fear extension to arts, business https://www.globaltimes.cn/page/202107/1228396.shtml
Close NAFSA: Association of International Educators (2020). NAFSA Financial Impact Survey SUMMARY BRIEF. Available at. https://www.nafsa.org/sites/default/files/media/document/2020-financial-impact-survey.pdf. Accessed. 09.08.2020
Dictionary by Merriam-Webster (2021). Globalization. Retrieved January 18, 2022, from https://www.merriam-webster.com/dictionary/globalization
Dorn, E., Hancock, B., Sarakatsannis, J., & Viruleg, E. (2020). COVID-19 and student learning in the United States: The hurt could last a lifetime. McKinsey & Company, 1.
Eftimie, S. (2017). Challenges for Education-From Globalization to Deglobalization. Jus et Civitas-A Journal of Social and Legal Studies (former Buletinul Universității Petrol Gaze din Ploiești, Seria Științe Socio-Umane și Juridice), 68(2), 21-28
Gedikli, A., Erdoğan, S., & Yıldırım, D. Ç. (2015). After The Global Crisis, Is It Globalization or Globalonelization?. In Handbook of Research on Strategic Developments and Regulatory Practice in Global Finance (pp. 287-307). IGI Global.
Hiebert, M. (2020). Under Beijing's Shadow: Southeast Asia's China Challenge. Center for Strategic & International Studies.
Karunaratne, N. D. (2012). The globalization-deglobalization policy conundrum. Modern Economy, 3(4), 373-383. https://doi.org/10.4236/me.2012.34048
Kim, M. J., Lee, H., & Kwak, J. (2020). The changing patterns of China's international standardization in ICT under techno-nationalism: A reflection through 5G standardization. International Journal of Information Management, 54, [102145]. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102145
Komolov, O. (2020). Deglobalization and the “Great Stagnation. International Critical Thought, 10(3), 424-439 https://doi.org/10.1080/21598282.2020.1846582
Kornprobst, M., Wallace, J. (2021). What is deglobalization? Chatham House. Retrieved January 26, 2022, from https://www.chathamhouse.org/2021/10/what-deglobalization
Kronenfeld, J. P., Ryon, E. L., Kronenfeld, D. S., Hui, V. W., Rodgers, S. E., Thorson, C. M., & Sands, L. R. (2020). Medical student education during COVID-19: electronic education does not decrease examination scores. The American Surgeon, 0003134820983194
Madhok, A. (2021). Globalization, de-globalization, and re-globalization: Some historical context and the impact of the COVID pandemic. BRQ Business Research Quarterly, 24(3), 199–203. https://doi.org/10.1177/23409444211008904
Marshman, F. (2020). Larkins Modelling Individual Australian Universities Resilience in Managing Overseas Student Revenue Losses from the COVID-19 Pandemic Centre for the Study of Higher Education. Retrieved January 29, 2022, from https://melbourne-cshe unimelb edu au/__data/assets/pdf_file/0009/3392469/Australian-Universities-COVID-19-Financial-Management pdf
Ministry of Education and Science of Ukraine (2020). State Enterprise "Ukrainian State Center for International Education". Retrieved January 29, 2022, from https://studyinukraine.gov.ua/en/over-80-thousand-students-from-158-countries-study-in-ukraine-presented-statistics-on-foreign-students-in-ukraine/
Nalyvaiko, О., Vakulenko, А., & Zemlin, U. (2020). Features of forced quarantine distance learning. Scientific Notes of the Pedagogical Department, 47, 78-87. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-09
Oxford Reference (2021). Globalization. Retrieved January 18, 2022, from https://www.oxfordreference.com/page/about
Sá, M. J., & Serpa, S. (2020). COVID-19 and the Promotion of Digital Competences in Education. Universal Journal of Educational Research, 8(10), 4520-4528. http://dx.doi.org/10.21511/ppm.20(1).2022.03
Shrestha, N., Shad, M. Y., Ulvi, O., Khan, M. H., Karamehic-Muratovic, A., Nguyen, U. S. D., ... & Haque, U. (2020). The impact of COVID-19 on globalization. One Health, 11, 100180. https://doi.org/10.1016/j.onehlt.2020.100180
Smalley, A. (2020). Higher Education Responses to Coronavirus (COVID-19). National Conference of State Legislatures. Retrieved January 29, 2022, from. ncsl.org/research/education/higher-education-responses-to-coronavirus-covid-19.aspx.
Sobolevskaya, O. (2019). “The China Crisis” of Western Universities” Why the US is losing students from China. trieved January 29, 2022, from. https://iq.hse.ru/news/310134994.html
Spring, J. (2008). Research on Globalization and Education. Review of Educational Research, 78(2), 330–363. https://doi.org/10.3102/0034654308317846
Spring, J. (2014). Globalization of Education: An Introduction (2nd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315795843
Tesar, M. (2020). Towards a Post-Covid-19 ‘New Normality?’: Physical and Social Distancing, the Move to Online and Higher Education. Policy Futures in Education, 18(5), 556–559. https://doi.org/10.1177/1478210320935671
Yang, Q., Shen, J. and Xu, Y. (2022). Changes in international student mobility amid the COVID-19 pandemic and response in China. Fudan J. Hum. soc. Science, 15, 23–40. https://doi.org/10.1007/s40647-021-00333-7
Amaro, S. (2020) The Coronavirus Crisis is Pushing 13 UK Universities Towards Insolvency, Study Says. Available at. https://www.cnbc.com/2020/07/06/13-uk-universities-at-risk-due-to-covid-19-crisis-ifs-says.html. Accessed. 09.08.2022
Cao, Siqi (2021) Over 1,000 Chinese students plan to sue US for visa restrictions, fear extension to arts, business https://www.globaltimes.cn/page/202107/1228396.shtml
Close NAFSA: Association of International Educators (2020). NAFSA Financial Impact Survey SUMMARY BRIEF. Available at. https://www.nafsa.org/sites/default/files/media/document/2020-financial-impact-survey.pdf. Accessed. 09.08.2020
Dictionary by Merriam-Webster (2021). Globalization. Retrieved January 18, 2022, from https://www.merriam-webster.com/dictionary/globalization
Dorn, E., Hancock, B., Sarakatsannis, J., & Viruleg, E. (2020). COVID-19 and student learning in the United States: The hurt could last a lifetime. McKinsey & Company, 1.
Eftimie, S. (2017). Challenges for Education-From Globalization to Deglobalization. Jus et Civitas-A Journal of Social and Legal Studies (former Buletinul Universității Petrol Gaze din Ploiești, Seria Științe Socio-Umane și Juridice), 68(2), 21-28
Gedikli, A., Erdoğan, S., & Yıldırım, D. Ç. (2015). After The Global Crisis, Is It Globalization or Globalonelization?. In Handbook of Research on Strategic Developments and Regulatory Practice in Global Finance (pp. 287-307). IGI Global.
Hiebert, M. (2020). Under Beijing's Shadow: Southeast Asia's China Challenge. Center for Strategic & International Studies.
Karunaratne, N. D. (2012). The globalization-deglobalization policy conundrum. Modern Economy, 3(4), 373-383. https://doi.org/10.4236/me.2012.34048
Kim, M. J., Lee, H., & Kwak, J. (2020). The changing patterns of China's international standardization in ICT under techno-nationalism: A reflection through 5G standardization. International Journal of Information Management, 54, [102145]. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102145
Komolov, O. (2020). Deglobalization and the “Great Stagnation. International Critical Thought, 10(3), 424-439 https://doi.org/10.1080/21598282.2020.1846582
Kornprobst, M., Wallace, J. (2021). What is deglobalization? Chatham House. Retrieved January 26, 2022, from https://www.chathamhouse.org/2021/10/what-deglobalization
Kronenfeld, J. P., Ryon, E. L., Kronenfeld, D. S., Hui, V. W., Rodgers, S. E., Thorson, C. M., & Sands, L. R. (2020). Medical student education during COVID-19: electronic education does not decrease examination scores. The American Surgeon, 0003134820983194
Madhok, A. (2021). Globalization, de-globalization, and re-globalization: Some historical context and the impact of the COVID pandemic. BRQ Business Research Quarterly, 24(3), 199–203. https://doi.org/10.1177/23409444211008904
Marshman, F. (2020). Larkins Modelling Individual Australian Universities Resilience in Managing Overseas Student Revenue Losses from the COVID-19 Pandemic Centre for the Study of Higher Education. Retrieved January 29, 2022, from https://melbourne-cshe unimelb edu au/__data/assets/pdf_file/0009/3392469/Australian-Universities-COVID-19-Financial-Management pdf
Ministry of Education and Science of Ukraine (2020). State Enterprise "Ukrainian State Center for International Education". Retrieved January 29, 2022, from https://studyinukraine.gov.ua/en/over-80-thousand-students-from-158-countries-study-in-ukraine-presented-statistics-on-foreign-students-in-ukraine/
Nalyvaiko, О., Vakulenko, А., & Zemlin, U. (2020). Features of forced quarantine distance learning. Scientific Notes of the Pedagogical Department, 47, 78-87. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-09
Oxford Reference (2021). Globalization. Retrieved January 18, 2022, from https://www.oxfordreference.com/page/about
Sá, M. J., & Serpa, S. (2020). COVID-19 and the Promotion of Digital Competences in Education. Universal Journal of Educational Research, 8(10), 4520-4528. http://dx.doi.org/10.21511/ppm.20(1).2022.03
Shrestha, N., Shad, M. Y., Ulvi, O., Khan, M. H., Karamehic-Muratovic, A., Nguyen, U. S. D., ... & Haque, U. (2020). The impact of COVID-19 on globalization. One Health, 11, 100180. https://doi.org/10.1016/j.onehlt.2020.100180
Smalley, A. (2020). Higher Education Responses to Coronavirus (COVID-19). National Conference of State Legislatures. Retrieved January 29, 2022, from. ncsl.org/research/education/higher-education-responses-to-coronavirus-covid-19.aspx.
Sobolevskaya, O. (2019). “The China Crisis” of Western Universities” Why the US is losing students from China. trieved January 29, 2022, from. https://iq.hse.ru/news/310134994.html
Spring, J. (2008). Research on Globalization and Education. Review of Educational Research, 78(2), 330–363. https://doi.org/10.3102/0034654308317846
Spring, J. (2014). Globalization of Education: An Introduction (2nd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315795843
Tesar, M. (2020). Towards a Post-Covid-19 ‘New Normality?’: Physical and Social Distancing, the Move to Online and Higher Education. Policy Futures in Education, 18(5), 556–559. https://doi.org/10.1177/1478210320935671
Yang, Q., Shen, J. and Xu, Y. (2022). Changes in international student mobility amid the COVID-19 pandemic and response in China. Fudan J. Hum. soc. Science, 15, 23–40. https://doi.org/10.1007/s40647-021-00333-7