Features of forced quarantine distance learning

Keywords: distance education, distance learning, forced (distance) learning, individual study, quarantine (distance) learning

Abstract

The article deals with the study of the concept of distance education and its features. It reveals the investigation of the difference between various forms of distance learning, their positive and negative features as well. A number of rapid changes due to the process of modernization have recently influenced mostly all spheres of human lives, including the sphere of education. In its turn, the format of distance learning has gained more popularity by virtue of being more convenient and thus efficient. However, in Ukraine there is still prejudice about non-standard forms of education; the majority of school students is unaware of the possibility to be educated differently, though the existing distance learning schools offer different options. Unfortunately, the changes in education have also been affected by the outbreak of an epidemic because of COVID-19, which made the countries all around the world, including Ukraine, revise the education system and propose its new formats. Our work aims at differentiation of standard distance learning, which can also be called individual study, from forced quarantine distance learning, singling out their pros and cons and forming a conclusion about which form of education is the most effective. The article includes a poll, the results of which are depicted on diagrams, illustrating opinions of Ukrainian school students regarding this issue.

Downloads

References

/

References

Дистанційна школа «Джерело» запрошує до 1-11 класів. URL: https://www.youtube.com/watch?v=ysUUNxAdMkU (Дата звернення: 26.10.2020).

Карпенко М. Розвиток дистанційного навчання як відповідь на сучасні виклики для України. Стратегічні пріоритети. Нац. ін-т стратегічних досліджень. 2014. № 4 (33). С. 102–108.

Марусей Т., Білик, Т. Cучасні тенденції розвитку дистанційної освіти в Україні. Science, Research, Development. Pedagog. 2018. (8). 14-17.

Наливаи̮ко О. Дистанціи̮не навчання: сутність та особливості. Педагогічний альманах. 2017. 36. C. 75-81.

Наливайко О., Вакуленко А., Землин Ю. Порівняльна характеристика класичного дистанційного навчання та його підвидів на прикладі викладання у закладах загальної середньої освіти. Всеукраїнська науково-методична конференція «Теорія і практика реалізації сучасних педагогічних методик та технологій в освіті» 19-20 листопада 2020 року Присвячена 170-річчю заснування кафедри педагогіки». Харків.

Офійний Ютуб канал. Дистанційна школа Джерело. Директор дистанційної школи “Джерело” про дистанційну освіту. URL: https://www.youtube.com/watch?v=AWGQYf9so5U (Дата звернення: 26.10.2020)

Офіційний сайт Джерело центр дистанційної освіти. Дистанційна школа №1 в Україні. URL: https://cdo.org.ua/ (Дата звернення: 15.11.2020)

Офіційний сайт МОН України. Відповіді на Топ-15 найпоширеніших запитань батьків про індивідуальну форму навчання в школі – роз’яснення МОН. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/vidpovidi-na-top-15-najposhirenishih-pitan-batkiv-pro-individualnu-formu-navchannya-v-shkoli-rozyasnennya-mon (Дата звернення: 08.10.2020)

Офіційний сайт. Центр освіти «ОПТІМА». Дистанційна загальноосвітня школа (1-11 класи) URL: https://optima.school/ (Дата звернення: 26.10.2020)

Петькова Ю. История развития дистанционного образования. положительные и отрицательные стороны МООС. Успехи современного естествознания. 2015. № 3. 199-204.

Galusha, J. M. (1997). Barriers to learning in distance education. Interpersonal Computing and Technology: An Electronic Journal for the 21st Century, 5(3/4), 6–14.

Harting, K., & Erthal, M. J. (2005). History of distance learning. Information technology, learning, and performance journal, 23(1), 35-44.

Valentine, D. (2002). Distance learning: Promises, problems, and possibilities. Online journal of distance learning administration, 5(3). URL: https://www.westga.edu/~distance/ojdla/fall53/valentine53.html (Дата звернення: 26.10.2020).

Citations

BLENDED LEARNING IN MEDICAL INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION
Nalyvaiko Natalya & Nalyvaiko Oleksii (2021) Educological discourse
Crossref

Published
2020-12-22
Cited
How to Cite
Nalyvaiko, O., Vakulenko, A., & Zemlin, U. (2020). Features of forced quarantine distance learning. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (47), 78-87. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-09