Педагогічна граматика як фреймове поняття для досліджень у галузі методики навчання іноземних мов. Частина 1. Рівні та види граматики.

  • L. M. Chernovaty
Ключові слова: ділянки майбутніх досліджень, лінгвістична, педагогічна, психологічна та інтуїтивна граматики, рівні та види граматики, співвідношення видів граматики.

Анотація

Наведено результати аналізу поняття «педагогічна граматика». Встановлено чотири види граматики (педагогічна, лінгвістична, психологічна та інтуїтивна) і зміст кожного з них. Висунуто припущення про характер взаємодії між згаданими видами, яка визначає зміст потенційних досліджень у даній сфері.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Черноватый Л.Н. Основы теории педагогической грамматики иностранного языка : дис. … доктора пед. наук : 13.00.02 / Черноватый Леонид Николаевич. – Харьков : Харьк. нац. ун-т им. В.Н. Каразина, 1999. – 453 с.

Aarts B. Grammar / B. Aarts // Encyclopedia of Language and Linguistics; edited by Keith Brown. – NY : Elsevier, 2006. – P. 113–115.

Allen J.P.B. Grammar and language teaching / J.P.B. Allen and
H.G. Widdowson // The Edinburgh Course in Applied Linguistics; edited by J.P.B. Allen and S. P. Corder. – Vol. 2. – London : Oxford Univ. Press, 1975. – P. 45–97.

Baker M. Syntax / Mark Baker // The Handbook of Linguistics; edited by Aronoff, Mark And Janie Rees-Miller. – Blackwell Publishing, 2002. – Blackwell Reference Online. 30 November 2007. – Режим доступу : http://www.blackwellreference.com/subscriber/book?id= g9781405102520_ 9781405102520.

Besse H. Grammaires et didactique des langues / H. Besse, R. Porquier. – Paris : Hatier-CREDIF, 1984. – 254 p.

Borner W. Zum Verhultnis von wissenschaftlicher und pedagogischer Grammatik in der Fremdsprachenlehre / W. Borner, K. Vogel // Fanzusisch lehren und lerner / W. Borner und Vogel, K. (eds.). – Kronberg : Ts. : Scriptor, 1976. – P. 7–39.

Chomsky N. Aspects of the Theory of Syntax / Noam Chomsky. – Berlin : Mouton de Gruyter, 2015. – 259 p.

Dirven R. Pedagogical Grammar / R. Dirven // Language Teaching. – 1990. – Vol. 23. – № 1. – P. 1–18.

Greenbaum S. Reference grammars and pedagogical grammars / S. Greenbaum // World Englishes. – 1987. – Vol. 6. – № 3. – P. 191–197.

Hymes D. On communicative competence / D. Hymes // The Communicative Approach to Language teaching; edited by C.J. Brumfit and K. Johnson. – London : Oxford Univ. Press, 1979. – P. 5–27.

Keck C. Pedagogical Grammar / Casey Keck and You Jin Kim. – Amsterdam : John Benjamins Publishing Company, 2014. – 245 p.

Mindt D. Linguistiche Grammatik, didaktische Grammatik und padadogische Grammatik / D. Mindt // Neusprachlische Mitteilungen. – 1981. – Vol. 34. – P. 28–35.

Rutherford W. Grammar and Second Language Teaching / W. Rutherford, M. Sharwood Smith. – Boston : Heinle & Heinle, 1988. – 260 p.

Saporta S. Scientific Grammars and Pedagogical Grammars / S. Saporta // The Edinburgh Course of Applied Linguistics. – Vol.1. – London : Oxford Univ. Press. – 1975. – P. 265–274.

Sharwood Smith M. Notions and Functions in a Contrastive Pedagogical Grammar // Grammar and Second Language Teaching; edited by W. Rutherford, M. Sharwood Smith. – Boston : Heinle and Heinle. – 1988. – P. 156–170.

Titone R. A psycholinguistic model of grammar learning and foreign language teaching / R. Titone // English as a Second Language: Current Issues; edited by R.C.Lugton. – Philadelphia : The Centre for Curriculum Development. – 1970. – P. 41–62.

Wasow T. Generative Grammar / Thomas Wasow // The Handbook of Linguistics; edited by Aronoff, Mark and Janie Rees-Miller. – Blackwell Publishing, 2002. – Blackwell Reference Online. 30 November 2007. – Режим доступу : http://www.blackwellreference.com/ subscriber/book?id= g9781405102520_9781405102520.
Опубліковано
2017-03-31
Як цитувати
Chernovaty, L. M. (2017). Педагогічна граматика як фреймове поняття для досліджень у галузі методики навчання іноземних мов. Частина 1. Рівні та види граматики. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (29), 157-166. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/language_teaching/article/view/8112