Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations
Current
Archives
About
Aims and Scope
Submissions
Editorial Team
About the Journal
Editorial Policy
Open Access Policy
Reviewing Process
Copyright Notice
Publication Ethics
Anti-plagiarism policy
Payment Policy
International indexing
Contact
Statistics
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 29 (2016): Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки
No. 29 (2016): Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки
Published:
2017-03-31
Full Issue
PDF (Українська)
About presenting dominant linguistic culturemes on the topic “Сulture and mentality of the Ukrainian people” in groups of foreign non-linguistic students.
Т. М. Алексєєнко, О. Ю. Фадєєва
7-16
PDF (Українська)
Taking empathy as а part of emotional intelligence in teaching Russian.
А. О. Гусарчук, В. Ю. Косьміна
27-34
PDF (Українська)
About the methods of overcoming the difficulties in learning verbal aspects by Turkmen students.
Т. А. Іванова, Т. І. Курилюк
35-44
PDF (Українська)
Contrastive description of idiomatic vocabulary as a factor of foreign students’ personality formation.
Т. В. Креч
45-54
PDF (Українська)
Peculiarities of linguistic and cultural adaptation of Indian students at higher educational institutions of Ukraine in the intercultural communication context.
Л. О. Куплевацька, Т. Є. Манівська
55-69
PDF (Українська)
Verbal and non-verbal intercultural communication in the course of training Arabian students.
О. Ф. Кучеренко, О. О. Греул
70-79
PDF (Українська)
Active methods of forming the communicative competence of foreign students of technical specialities.
О. В. Бєлікова, Н. М. Бессонова, О. О. Греул, С. О. Дитюк, Л. В. Скрипник, Н. Г. Черногорська
17-26
PDF (Українська)
Web-quest language teaching methods as means of independent work organization and control of students' educational achievements on the Ukrainian language as foreign one.
І. М. Кушнір, С. І. Гіль
80-89
PDF (Українська)
Ways of overcoming difficulties while learning phraseological units in multinational groups of students-philologists.
V. Misenyova
90-100
PDF
Types of literary text analysis used in teaching Russian.
Г. А. Михайловская
101-109
PDF (Українська)
Model of Translation Competence Personal and Instrumental Components Formation in Teaching Future Translators and Interpreters.
А. С. Ольховська
110-122
PDF (Українська)
Topicality of the problem of developing future foreign language teachers’ designing skills.
О. О. Українська
123-134
PDF (Українська)
Linguistic characteristics of a scientific lecture as the basis of teaching listening.
Н. В. Ушакова
135-147
PDF (Українська)
Специфіка навчання російської фразеології у групах студентів, які вивчають історію образотворчого мистецтва
М. О. Ходаківська, О. Б. Тесаловська, А. В. Сулятицький
148-156
PDF (Українська)
Pedagogical grammar as the framework of research in teaching foreign languages part 1. Levels and types of grammar
L. M. Chernovaty
157-166
PDF (Українська)
ISSN
2073-4379
(Print)
Open Journal Systems
Language
English
Українська
Information
For Authors
A Visual Guide to
Open Journal Systems