Урахування емпатії як складової емоційного інтелекту в навчанні російської мови.

  • А. О. Гусарчук
  • В. Ю. Косьміна
Ключові слова: емоційна компетентність, емоційний інтелект, емпатія, метод, прийом.

Анотація

У статті розглянуто розвиток уявлень про емпатію та сучасні підходи до визначення природи, форм прояву емпатії особистості. Емпатія є провідною соціальною емоцією і в найзагальнішому вигляді визначається як здатність індивіда емоційно реагувати, відгукуватися на переживання інших людей. Автори підкреслюють доцільність урахування емпатії як складової емоційного інтелекту, що є запорукою успішного вивчення російської мови іноземцями. Обґрунтувано значення соціально-психологічного тренінгу як засобу підвищення емпатії студентів. Представлені емоційно-інтелектуальні прийоми для становлення й розвитку емпатійної культури.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Алтухова Е.В. Психолого-акмеологической механизм формирования эмпатии в отношениях преподаватель-студент / Е.В. Алтухова // Вестник Тамбов. ун-та. – Тамбов : Изд-во ТГУ, 2007. – № 1(45). – С. 270–274. – (Серия «Гуманитарные науки»).

Басова А.Г. Понятие эмпатии в отечественной и зарубежной психологии / А.Г. Басова // Молодой учёный : Ежемесячный научный журнал / гл. ред. Г.Д. Ахметова. – Чита : Молодой учёный, 2012. – № 8. – С. 254–256.

Ильин Е.П. Мотивация и мотивы / Е.П. Ильин. – СПб. : Питер, 2011. – 512 с.

Кайгородов Б.В. Формирование понимания другого человека в процессе профессионального становлення психологов / Б.В. Кайгородов // Вектор науки ТГУ : Ежеквартальный научный журнал / отв. ред. А.А. Коростелев. – Тольятти : Изд-во Тольят. гос. ун-та, 2012. – № 12. – С. 128–131. – (Серия «Педагогика, психология»).

Макарова И.А. Инклюзивное образование, толерантность, эмпатия : грани пересечения / И.А. Макарова // Актуальные задачи педагогики : IV Межд. науч. конф. (г. Чита, октябрь 2013 г.). – Чита : Молодой учёный, 2013. – С. 129–132.

Чернявська Антоніна. Емоційний інтелект – запорука успішного навчання / Антоніна Чернявська // Молодь і ринок : наук.-пед. журн. / гол. ред. М. Вачевський. – Дрогобич : Дрогобич. держ. пед. ун-т ім. І. Франка, 2012. – № 12(95). – С. 136–139.
Опубліковано
2017-03-31
Як цитувати
Гусарчук, А. О., & Косьміна, В. Ю. (2017). Урахування емпатії як складової емоційного інтелекту в навчанні російської мови. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (29), 27-34. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/language_teaching/article/view/8100