Компетентнісний мовний портрет освітнього мігранта

Ключові слова: академічна адаптація, академічна адаптованість, мовний портрет, модель академічної адаптації, освітні мігранти

Анотація

Статтю присвячено опису мовного портрета освітніх мігрантів – студентів, що мають на меті пройти навчання в закордонних університетах протягом навчального семестру, року. Розглянуто типи, мету, фактори та методичні складники процесу академічної адаптації. Описано функції мови навчання, актуальні для процесу адаптації до умов навчання за кордоном. Запропоновано модель академічної адаптації, що містить цільовий, організаційний, змістовий та технологічний складники. Змістовий складник структурується у вигляді матриці, що відображає ситуативно-тематичний і структурно-логічний зміст курсу. Мовний матеріал формується із двох частин: інваріантну частину складають типізовані засоби мовленнєвого контакту, а також дієслова-оператори, що позначають загальнонавчальні та розумові дії. Варіативну частину мають скласти мовні одиниці, що відображають специфіку конкретної спеціальності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Алексєєва Т.В. Психологічні фактори та прояви процесу адаптації студентів до навчання у вищому навчальному закладі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.01 «Загальна психологія, історія психології» / Т.В. Алексєєва. – Київ, 2004. – 25 с.
Анн-Вилсон Л.В. Социально-психологические особенности межкультурной адаптации российских студентов в Германии : автореф. дис. на соискание учен. степени канд. психол. наук : спец. 19.00.05 «Социальная психология» / Л.В. Анн-Вилсон. – Казань, 2003. – 17 с.
Балл Г.А. Теория учебных задач: психолого-педагогический аспект / Г.А. Балл. – М. : Педагогика, 1990. – 184 с.
Витковская М.И. Адаптация иностранных студентов к условиям жизни и учебы в России (на примере РУДН) / М.И. Витковская, И.В. Троцук // Вестник РУДН. Серия «Социология», 2004. – № 6–7. – С. 267–283.
Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / [Наук. ред. укр. видання докт. пед наук, проф. С.Ю. Ніколаєва]. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
Зинковский А.В. Современные педагогические технологии адаптации студентов-новичков к вузовскому обучению в России / А.В. Зинковский, Т.И. Капитонова // Актуальные проблемы развития образования, психологии воспитания, охраны здоровья, спорта // Вестник Балтийской пед. академии. – 2001. – Вып. 42.– С. 17–21.
Назыров З.Ф. Лингвосоциокультурный центр как средство адаптации образовательных мигрантов / З.Ф. Назыров, Н.И. Ушакова, О.Н. Тростинская // Портрет образовательного мигранта. Основные аспекты академической, языковой и культурной адаптации : колл. монография / [науч. ред. Е.Ю. Кошелева]. – Томск : «РАУШ МБХ», 2011. – С. 41–58.
Портрет образовательного мигранта. Основные аспекты академической, языковой и социокультурной адаптации : колл. монография / [науч. ред. Е.Ю. Кошелева]. – Томск : «РАУШ МБХ», 2011. – 204 с.
Порох Д.О. До проблеми адаптації студентів до навчання у вищому навчальному закладі / Д.О. Порох // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2010. – №10 (197). – Ч. І. – С. 42–48.
Рассудова О.П. Способы активизации пассивного владения языком / О.П. Рассудова // Краткосрочное обучение русскому языку иностранцев. Формы и методы : сб. статей. – М. : Рус. яз., 1983. – С. 93–104.
Савельева Н.Н. Проектирование системы адаптации первокурсников к обучению в вузе (направление – педагогика) : автореф. дис. на соискание учен. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / Н.Н. Савельева. – Владивосток, 2007. – 26 с.
Ушакова Н.И. Концепция языкового образования иностранцев в вузах Украины (проект) / Н.И. Ушакова, В.В. Дубичинский, О.Н. Тростинская. – Х. : ХНУ имени В.Н. Каразина, 2014. – С. 93–107.
Шульга І.М. Методика адаптивно-коригувального тренінгу з російської мови для іноземних студентів немовних спеціальностей : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (російська мова)» / І.М. Шульга. – Херсон, 2014. – 20 с.
IELTS [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.ielts.org/about-the-test/test-format#sthash.Zio6FXJ0.dpuf
Опубліковано
2016-06-14
Як цитувати
Шульга, І. М., & Новіцька, О. Л. (2016). Компетентнісний мовний портрет освітнього мігранта. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (28), 154-164. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/language_teaching/article/view/6008