Становлення і розвиток методики мовної підготовки іноземних студентів класичного університету. Частина 4. Мовна підготовка іноземних студентів-медиків англомовної форми навчання

Ключові слова: англомовна форма навчання, іноземні студенти-медики, теорія і практика організації мовної підготовки, традиційні та цифрові технології

Анотація

Стаття є продовженням серії наукових розвідок, присвячених аналізу етапів  становлення  і  розвитку  методики  мовної підготовки іноземних

здобувачів вищої освіти на прикладі роботи кафедри мовної підготовки Навчально-наукового інституту міжнародної освіти ХНУ імені В.Н. Каразіна. Метою статті є опис системи навчання української мови іноземних студентів-медиків, що здобувають вищу освіту англійською мовою, та розгляд її практичної реалізації. Проаналізовано теоретичні пошуки та методичні напрацювання викладачів кафедри щодо мовної підготовки іноземців-медиків. Теоретичним підґрунтям є висвітлення підходів освітньої парадигми, актуальних для навчання здобувачів вищої медичної освіти; систематизація принципів організації навчання, зокрема професійного діалогу, характеристика рівнів та елементів інтегративної системи професійно-комунікативної підготовки цільового контингенту. Проаналізовано нормативну, процесуальну, оцінювальну функції робочих програм навчальних дисциплін лінгвістичного циклу, систематизовано принципи відбору змістових елементів програм, що реалізують мовний, мовленнєвий, фаховий складники навчання майбутніх медиків української мови. Теоретичні напрацювання дозволили схарактеризувати принципи створення навчальних посібників, що реалізують завдання формування складників комунікативної компетентності майбутніх медиків. У статті подано аналіз серії навчальних книг, які успішно вирішують завдання робочих програм – формування загальних і фахових компетентностей здобувачів вищої медичної освіти.

У зв’язку з викликами сучасності, необхідністю забезпечувати якісну освіту в умовах пандемії та воєнного стану автори підкреслюють важливість упровадження в навчальний процес сучасних цифрових технологій. Розглянуто можливості цифровізації використання технології сторітелінгу, проаналізовано відповідність завданням мовної підготовки дистанційних курсів, що створені викладачами кафедри на платформі Moodle.

Перспективи оптимізації формування комунікативної компетентності здобувачів медичної освіти автори вбачають у теоретичному розробленні та впровадженні  в освітню діяльність комплексної моделі, що має поєднати ефективні методи і прийоми використання традиційних навчальних стратегій і можливостей сучасних цифрових технологій і платформ.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Aleksieienko, T.M., Vaseczka, L.I., Kushnir, I.M. (2019). Navchannya profesijnogo dialogu: Likar – hvoryj [Training of professional dialogue: Doctor – patient]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University [in Ukrainian].

Aleksieienko, T.M., Kushnir, I.M., Ushakova, N.I. (2021). Navchalnyi kompleks z ukrainskoi movy “Paralel” dlia anhlomovnykh studentiv-nefilolohiv [Educational complex for the Ukrainian language “Parallel” for English-speaking non-philology students]. The materials of the international conference “Language Education in Modern Higher Education Institutions: Trends, Challenges, Perspectives”. Bila Tserkva, pp. 128-132 [in Ukrainian].

Bakum, Z.M. (2006). Tekstotsentryzm u suchasnii systemi pryntsypiv navchannia ukrainskoi movy [Text-Centrism in the Modern System of Principles of Teaching the Ukrainian Language]. Pedahohichni nauky [Pedagogical Sciences]. Kherson: KhDU, 47, pp. 91-94 [in Ukrainian].

Zakon Ukrayiny “Pro osvitu” [Law of Ukraine “On Educationˮ]. (2017). Bulletin of the Verkhovna Rada (IVR), 38-39, p. 380. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].

Aleksieienko, T.M., Kushnir, I.M., Manivska, T.Ye., Ushakova, N.I. (2021). Komunikatyvnyj trening dlya inozemnyh studentiv medychnyh specialnostej: navchalno-metodychnyj posibnyk dlya studentiv, yaki navchayutsya anglijskoyu movoyu [Communicative training for foreign students of medical specialties: educational and methodological guide for students studying in English]. Ushakova, N.I., Aleksieienko, T.M. (Eds.). Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University [in Ukrainian].

Kushnir, I.M. (2020). An integrative model of a methodological system of teaching Ukrainian as a foreign language to English-speaking applicants for higher medical education. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations. 37, pp. 36-51. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2020-37-03 [in Ukrainian].

Kushnir, I.M. (2018). The philosophical foundations of the modern competence linguodidactic paradigm. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations, 33, pp. 76-88. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2018-33-07 [in Ukrainian].

Nakaz No 977 vid 11.07.2019 “Pro zatverdzhennya Polozhennya pro akredytaciyu osvitnih program, za yakymy zdijsnyuyetsya pidgotovka zdobuvachiv vyshhoyi osvity” [Order No 977 of July 11, 2019 “On Approval of the Provision on Accreditation of Educational Programs for Higher Education Applicants”]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0880-19?fbclid=IwAR3Y87f3 Ulj5jvTeCDl9hx6H1p38eGsK2SaAONHy7vgLjahFxTb89M9TnPY#Text [Accessed 13 Jan. 2024] [in Ukrainian]

Ushakova, N.I., Aleksieienko, T.M., Kushnir, I.M., Manivska, T.Ie., Petrenko, I.P. (2018). Paralel: Ukrainska mova dlia pochatkivtsiv: Bazovyi kurs [Paralel: Ukrainian Language for Beginners: Basic Course]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University [in Ukrainian].

Ushakova, N.I., Aleksieienko, T.M., Kushnir, I.M., Petrenko, I.P. (2017). Paralel: Ukrainska mova dlia pochatkivtsiv: Vstupnyi kurs [Ukrainian Language for Beginners: Introductory Course]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University [in Ukrainian].

Ushakova, N.I., Aleksieienko, T.M., Kushnir, I.M., Petrenko, I.P. (2019). Paralel: Ukrainska mova dlia pochatkivtsiv: Osnovnyi kurs [Ukrainian Language for Beginners: Main Course]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University [in Ukrainian].

Pentyliuk, M.I., Okunevych, T.H., Muntian, S.V. (2021). Suchasni pidkhody do navchannia ukrainskoi movy maibutnikh uchyteliv-slovesnykiv u konteksti idei novoi ukrainskoi shkoly [Modern Approaches to Teaching the Ukrainian Language to Future Teachers of Vocabulary in the Context of the Ideas of the New Ukrainian School]. Stratehichni napriamy rozvytku suchasnoi ukrainskoi linhvodydaktyky [Strategic Directions of Development of Modern Ukrainian Language Didactics]. E. Palykhaty, O. Petryshynoi (Eds.). Ternopil: Pidruchnyky i posibnyky, pp. 43-56 [in Ukrainian].

Alekseenko, T.N., Manyvskaya, T.E., Trostynskaya, O.N., Lej Van (2011). Russko-ukraynsko-anglyjsko-kytajsko-arabskyj medyko-byologycheskyj slovar [Russian-Ukrainian-English-Chinese-Arabic medical and biological dictionary]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University.

Sklyarenko, O.A. (2011). The Use of Intensive Methods in Teaching a Professional Dialogue to Foreign Students. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations. 19, pp. 121-128 [in Ukrainian].

Standartyzovani vymogy: rivni volodinnya ukrayinskoyu movoyu yak inozemnoyu A1–C2 [Standardized requirements: proficiency levels of the Ukrainian language as a foreign language A1–C2]. (2020). Kyiv: Firma “INKOS” [in Ukrainian].

Trostynska, O.M. (2023). Motyvacijnyj chynnyk u vyvchenni ukrayinskoyi movy inozemnymy zdobuvachamy vyshhoyi osvity [A motivational factor in the study of the Ukrainian language by foreign students of higher education]. Problemy i perspektyvy pidgotovky inozemnyh studentiv [Problems and prospects of training foreign students]. Kharkiv: Vydavnycztvo Ivanchenka I.S., pp. 156-160 [in Ukrainian].

Trostynska, O.M., Grebenshhykova, O.G., Titarenko, O.O. (2023). Models of language training for foreign students of higher education in Ukraine. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations. 42, pp. 135-154. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2023-42-10 [in Ukrainian].

Ushakova, N.I., Aleksieienko, T.M. (2019). The conception of language training of applicants for higher medical education (model 1 – the English-language mode of study). Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations. 34, pp. 219-235. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2019-34-16 [in Ukrainian].

Ushakova, N.I., Aleksieienko, T.M. (2020). Model organizaciyi profesijno oriyentovanoyi movnoyi pidgotovky inozemnyh studentiv-medykiv 2 kursu anglomovnoyi formy navchannya [Model of organization of professionally oriented language training of foreign medical students of the 2nd year of the English-language form of education]. Metodologiya ta praktyka lingvistychnoyi pidgotovky inozemnyh studentiv [Methodology and practice of linguistic training of foreign students]. 14, pp.107-109. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2019-34-16 [in Ukrainian].

Ushakova, N.I., Trostynska, O.M., Kushnir, I.M. (2021). Formation and development of methodology of language training for foreign students of a classical university. Part 1. Teaching students of non-linguistic specialties. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations. 38, pp. 205-235. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2021-38-14 [in Ukrainian].

Ushakova, N.I., Trostynska, O.M., Kushnir, I.M. (2022). Formation and development of the language training methodology for foreign students at classical universities. Part 2. Teaching students of language specialties. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations. 40, pp. 96-122. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2022-40-07 [in Ukrainian].

Ushakova, N.I., Trostynska, O.M., Kushnir, I.M. (2022). Formation and development of the language training methodology for foreign students at classical universities. Part 3. Teaching the Ukrainian language. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations. 41, pp. 60-81. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2022-41-04 [in Ukrainian].

Klochko, T., Yashchenko, A. (2023). Teaching future doctors using medical terminology in professional communication. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations. 42, pp. 49-61. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2023-42-04

Kushnir, I., Zozulia, I., Hrytsenko, O., Uvarova, T., Kosenko, I. (2021). Means of visualization in teaching Ukrainian as a foreign language to modern students with clip way of thinking. Laplage em Revista. Extra-D (7), pp. 127-136.

Ushakova, N., Aleksieienko, T., Kushnir, I., Zozulia, I., Uvarova, T. (2022). Storytelling Technique in Teaching Ukrainian as a Foreign Language Remotely. Theory and Practice in Language Studies. Vol. 12, No. 4, pp. 629-638. DOI: https://doi.org/10.17507/tpls.1204.02

Ushakovа, N., Kushnir, I., Abdallah Al-shaboul, I., Yashchenko, A., Morhunova, N. (2023). Principles of the structure and functions of work programs of curriculum disciplines of the linguistic cycle for educational migrants. Problems and prospects of training in higher school: pedagogical, philological, psychological, and intercultural aspects, pp. 34-49. DOI: https://doi.org/10.15587/978-617-7319-94-7.ch3

Опубліковано
2024-05-31
Як цитувати
Ушакова, Н., Кушнір, І., Тростинська, О., & Алексєєнко, Т. (2024). Становлення і розвиток методики мовної підготовки іноземних студентів класичного університету. Частина 4. Мовна підготовка іноземних студентів-медиків англомовної форми навчання. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (44), 182-205. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2024-44-12

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)