Недооцінювання творчого письма в методиці викладання граматики іноземної мови
Анотація
Статтю присвячено проблемі недооцінювання аспекту «writing», а саме творчого письма під час викладання граматики іноземних мов. Метою статті є доведення важливості, доцільності і затребуваності володіння навичками грамотного творчого письма у сучасному світі. У статті представлено дані, отримані в результаті досліджень провідних науковців серед учнів, студентів, а також серед дорослого, працевлаштованого населення та спеціалістів, що шукають роботу, відносно аналізу методології викладання іноземних мов та впровадження творчого письма у навчально-виховний процес закладів середньої та вищої освіти, а також курсів іноземних мов. В ході дослідження виявлено, що саме під час реалізації творчого письма іноземною мовою студентам, не важливо від рівня володіння мовою, надається можливість висловити власне бачення певного явища, застосовуючи при цьому наявну майстерність володіння граматикою та вокабуляром. Таким чином, креативне письмо створює умови для використання вивченої лексики і є менш керованим видом діяльності з боку викладача, адже у процесі творчого письма студент сам шукає лексичні одиниці і підбирає граматичні форми, релевантні поставленій задачі. Викладачі, які перейшли від традиційної методики до викладання граматики із застосуванням творчого письма відзначають результативність даного процесу і надають певні рекомендації та вказівки, основні з яких схарактеризовані у даній статті. Отже, форма такого виду креативного завдання як творче письмо, сприяє індивідуалізованому підходу до навчання, сприяє підвищенню рівня самооцінки і вмотивованості студентів, їхньої жаги до публічного вираження власної думки. Наведені у статті висновки переконливо свідчать про необхідність внесення змін до традиційної системи навчання і доведення методики викладання іноземних мов до рівня, який буде відповідати вимогам сучасного життя у період глобалізації та розвитку міжнародних відносин.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Bim, I. L., Passov, E. I. (1996) Kniga dlja uchitelja. [A book for the teacher]. Moskva :Prosveshhenie. (in Russian)
Glazunova, T. V. (1997). Vidi pis'movih vislovljuvan' jak ob'єkt navchannja [Types of written statements as an object of study]. Kiїv: Іnozemnі movi. (in Ukrainian)
Gruba, T. L. (2014). Zhanr ese u lіngvodidaktichnomu vimіrі. [Genre of essays in the linguodidactical dimension] Psihologo-pedagogіchnі osnovi gumanіzacії navchal'novihovnogo procesu v shkolі ta VNZ [Psychological and pedagogical foundations of humanization of the educational process in schools and universities], 2, 45–51. (in Ukrainian)
Zhitkova, E. V. (2002). Kreativnoe pis'mo v processe obuchenija inostrannomu jazyku v VUZe [Creative writing in the process of learning a foreign language at university]. Moskva: Prosveshhenie. (in Russian)
Zozulja, І. Ye., Novak O. M., Prisjazhna, O. D. (2015). Formuvannja navichok pis'movogo movlennja v іnozemnih studentіv [Formation of writing skills in foreign students]. Teorіja і praktika vikladannja ukraїns'koї movi jak іnozemnoї [Theory and practice of teaching Ukrainian as a foreign language], 9, 22–28. (in Ukrainian)
Kolesnikova, I. L. (2001). Anglo-russkij terminologicheskij spravochnik po metodike prepodavanija inostrannyh jazykov [English-Russian terminological reference book on methods of teaching foreign languages]. Sankt-Peterburg : Russko-Baltijskij informacionnyj centr „BLIC". (in Russian)
Kravec', S. F. (2001). Z praktiki navchannja studentіv nemovnih VZO napisannja ese anglіjs'koju movoju [From the practice of teaching students of non-language HEI writing essays in English]. Vіsnik NU “L'vіvs'ka polіtehnіka” [Bulletin of Lviv Polytechnic National University], 419, 11–15. (in Ukrainian)
Maslyko, E.A. (2004). Nastol'naja kniga prepodavatelja inostrannogo jazyka [Desktop book of a foreign language teacher.]. Minsk : Vysshaja shkola. (in Russian)
Passov, E. I. (1991) Besedy ob uroke inostrannogo jazyka [Conversations about a foreign language lesson]. Sankt-Peterburg : Prosveshhenie. (in Russian)
Savilova O. I. (2007). O kreativnom pis'me na zanjatijah po nemeckomu jazyku [About creative writing in German language classes]. Psihologija I pedagogika [Psychology and pedagogy], 2, 143-144. (in Russian)
Sanіna, L. P., Kopilova, O. V., Trostins'ka, O. M. Monolog-mіrkuvannja v sistemі navchannja іnozemnih studentіv-nefіlologіv [Monologue-reasoning in the system of teaching foreign students-nephilologists]. Vikladannja mov u vishhih navchal'nih zakladah osvіti [Language teaching in higher educational institutions], 20, 156–163. (in Ukrainian)
Skornjakova, M. Ye. (2005). Suchasnі metodi vikladannja anglіjs'koї movi [Modern methods of teaching English.]. Kiїv : Anglіjs'ka mova ta lіteratura. (in Ukrainian)
Solovova, E. N. (2002). Metodika obuchenija inostrannym jazykam: bazovyj kurs lekcij [Methods of teaching foreign languages: a basic course of lectures]. Moskva : Prosveshhenie. (in Russian)
Tarnopol's'kij, O. B., Kozhushko S.P. (2008). Metodika navchannja studentіv vishhih navchal'nih zakladіv pis'ma anglіjs'koju movoju [Methods of teaching students of higher educational institutions of writing in English]. Vіnnicja : Nova kniga. (in Ukrainian)
Chulanova, G. V. (2015). Osoblivostі perekladu anglomovnih tekstіv-vіdgukіv [Features of translation of English-language texts-reviews]. Sumi : Sums'kij derzhavnij unіversitet. (in Ukrainian)
Altarriba, J., Basnight-Brown, D.M. (2011). The acquisition of concrete, abstract, and emotion words in a second language. International Journal of Bilingualism, 16(4), 44–52.
Appleman, D. (2013). Teaching in the dark: the promise and pedagogy of creative writing in prison. English Journal, 102(4), 24–30.
Bochner, A. P. (2012). On first-person narratives scholarship: Autoethnography as acts of meaning. Narrative Enquiry, 22(1), 155–164.
Carter, R. (2004). Language and creativity. London, England : Routledge.
Connelly, F. M. Clandinin, J. P. (1990). Stories of experience and narrative enquiry. Educational Researcher, 19(5), 2–14.
Cook, G. (2000). Language play, language learning. Oxford, England : Oxford University Press.
Elley, W. B. (1979). The Role of Grammar in a Secondary School Curriculum. Wellington : New Zealand Council for Educational Research.
Flood, J., Jensen, J. M., Lapp, D. (1991). Handbook of Research on Teaching the English. Stuttgart : Language Arts Macmillan.
Folse, K. S., Mushmore-Vokoun, A., Solomon, E. V. (2002). Great essays: An introduction to writing essays. New York : Houghton Mifflin Company.
Graham, S., McKeown, D., Kiuhara, S., Harris, K. R. (2012). A meta-analysis of writing instruction for students in the elementary grades. Journal of Educational Psychology, 104(4), 879–896.
Graham, S., Perin, D. (2007). A Meta-Analysis of Writing Instruction for Adolescent Students. Journal of Educational Psychology, 99(3), 445–476.
Harper, G. (2008). Creative Writing Studies: Practice, Research and Pedagogy. Clevedon : Multilingual Matters.
Hillocks, G. Jr. (1984). What Works in Teaching Composition: A Meta-Analysis of Experimental Treatment Studies. The Development of Literacy in the American Schools, 93(1), 133-170.
Littlewood, W. (2004). The task-based approach: Some questions and suggestions. ELT Journal, 58(4), 31–26.
Бим И. Л., Пассов Е.И. Книга для учителя. Москва :Просвещение, 1996. 96 c.
Глазунова Т. В. Види письмових висловлювань як об'єкт навчання. Київ : Іноземна мова, 1997. 115 с.
Груба Т. Л. Жанр есе у лінгводидактичному вимірі. Психолого-педагогічні основи гуманізації навчальновиховного процесу в школі та ВНЗ. 2014. Вип. 2, С. 45–51.
Житкова Е. В. Креативное письмо в процессе обучения иностранному языку в ВУЗе. Язык и культура. 2009. Вип. 3(7). С.100-104
Зозуля І. Є., Новак О. М., Присяжна О. Д. Формування навичок письмового мовлення в іноземних студентів. Теорія і практика викладання української мови як іноземної. 2015. Ви.п 9, С. 22–28.
Колесникова И. Л. Англо-русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков. Санкт-Петербург : Русско-Балтийский информационный цент «БЛИЦ», 2001. 224 с.
Кравець С. Ф. З практики навчання студентів немовних ВЗО написання есе англійською мовою. Вісник НУ “Львівська політехніка”, 2001. № 419, С. 11–15.
Маслыко Е. А. Настольная книга преподавателя иностранного языка. Минск : Высшая школа, 2004. 522 с.
Пассов Е. И. Беседы об уроке иностранного языка. Санкт-Петербург : Просвещение, 1991, 148
Савилова О .И. О креативном письме на занятиях по немецкому языку. Психология и
педагогика, 2007. 2, 143–144.
Саніна Л. П., Копилова О. В., Тростинська О. М. Монолог-міркування в системі навчання іноземних студентів-нефілологів. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти, 2012. 20, 156–163.
Скорнякова М. Є. Сучасні методи викладання англійської мови. Англійська мова та література, 2005. №28, С. 2–12
Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам: базовый курс лекций. Москва : Просвещение, 2002.
Тарнопольський О. Б., Кожушко С. П. Методика навчання студентів вищих навчальних закладів письма англійською мовою. Вінниця : Нова книга, 2008. 123 с.
Чуланова Г. В. . Особливості перекладу англомовних текстів-відгуків. Суми: Сумський державний університет, 2015. С. 191–196.
Altarriba J., Basnight-Brown D. M. The acquisition of concrete, abstract, and emotion words in a second language. International Journal of Bilingualism, 2001. 16(4), 44–52.
Appleman D. Teaching in the dark: the promise and pedagogy of creative writing in prison. English Journal, 2013. 102(4), 24–30.
Bochner A. P. On first-person narratives scholarship: Autoethnography as acts of meaning. Narrative Enquiry, 2012. 22(1), 155–164.
Carter R. Language and creativity. London, England : Routledge, 2004. 255 p.
Connelly F. M. Clandinin, J. P. Stories of experience and narrative enquiry. Educational Researcher, 1990. 19(5), 2–14.
Cook G. Language play, language learning. Oxford, England : Oxford University Press, 2000. 235 p.
Elley W. B. The Role of Grammar in a Secondary School Curriculum. Wellington : New Zealand Council for Educational Research, 1979. 109 p.
Flood J., Jensen J. M., Lapp D. Handbook of Research on Teaching the English. Stuttgart : Language Arts Macmillan, 1991. 888 p.
Folse K. S., Mushmore-Vokoun A., Solomon E V. Great essays: An introduction to writing essays. New York : Houghton Mifflin Company, 179 p.
Graham S., McKeown D., Kiuhara S., Harris K. R. A meta-analysis of writing instruction for students in the elementary grades. Journal of Educational Psychology,2012. 104(4), 879–896.
Graham S., Perin D.. A Meta-Analysis of Writing Instruction for Adolescent Students. Journal of Educational Psychology, 2007. 99(3), 445–476.
Harper G. Creative Writing Studies Creative Writing Studies: Practice, Research and Pedagogy. Clevedon: Multilingual Matters, 2008, 169 p.
Hillocks G. Jr. What Works in Teaching Composition: A Meta-Analysis of Experimental Treatment Studies. The Development of Literacy in the American Schools, 1984. 93(1), 133–170.
Littlewood W. The task-based approach: Some questions and suggestions. ELT Journal, 58(4), 2004. 31–26.