Hypertext as a model of perception of German package inserts

  • Марина Олександрівна Зубковська Classic Private University
Keywords: package insert, hypertext, model, communicative behaviour, pattern

Abstract

The texts of package inserts function in a specified discourse that predetermines the special features of communicative beheviour of the addressee. These features depend on his information needs and shape a special pattern of text-perception that reflects ist alternative readings. The article suggests to present this communicative pattern as hypertext.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Субботин M.М. Новая информационная технология: создание и обработка гипертекста / М.М. Субботин. – М. : Наука, 1992. – 328 с.

Гаспаров Б.М. Нелинейность как свойство устной речи / Б.М. Гаспаров // Теория и практика лингвистического описания разговорной речи. – Горький : Прометей, 1976. – Вып. 7, Ч. 1. – С. 14–28.

Семенець О.О. Синергетика поетичного тексту / О.О. Семенець. – Кіровоград : Імекс ЛТД, 2005. – 337 с.

Поликахин А.В. Гипертекст: сущность, состояние, проблемы, перспективы / А.В. Поликахин, А.Ю. Савин.– М. : Наука, 1993. – 248 с.

Информатика [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.krugosvet.ru/enc/nauka_i_technika/matematika/INFORMATIKA/html.

Гаврилова Т.А. Базы знаний интеллектуальных систем / Т.А. Гаврилова, В.Ф. Хорошевский. – СПб. : Питер, 2001. – 312 с.

Баранов А.Н. Введение в прикладную лингвистику / А.Н. Баранов. – М. : Наука, 2001. – 298 c.

Агеев В.Н. Семиотика / В.Н. Агеев. – М. : Изд-во “Весь мир”, 2002. – 256 с.

Вежбицкая А. Метатекст в тексте / А. Вежбицкая // Новое в зарубежной лингвистике. – Вып. 8. Лингвистика текста. – М. : Наука, 1978. – С. 112–

Денинг В. Диалоговый системы “человек-ЭВМ”. Адаптация к требованиям пользователя / В. Денинг, Г. Эссиг, С. Маас. – М. : Наука, 1984. – 256 с.

Воронина О.В. Использование гипертекстовой системы LINK WAY для контроля знаний / О.В. Воронина // Информатика и образование. – 2000. – № 4. – С. 12–24.

Published
2019-10-04
How to Cite
Зубковська, М. О. (2019). Hypertext as a model of perception of German package inserts. The Journal of V.N. Karazin Kharkiv National University. Series: Foreign Philology. Methods of Foreign Language Teaching, 1072(76), 59-63. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/foreignphilology/article/view/14373