Мова кіно у аспекті діахронії

  • Ірина Миколаївна Лавриненко ХНУ імені В.Н. Каразіна
Ключові слова: дискурс німого кіно, зміна комунікативних ролей, кінодискурс, кінокоди, маркер зміни комунікативних ролей, семасіологія, точка потенційного переходу

Анотація

У статті розглядаються одиниці кінематографічного коду у якості маркерів зміни комунікативних ролей у діахронічному аспекті на матеріалі англомовного кінодискурсу. Дослідження було проведено із дотриманням принципів семасіології, у якості знаків, які містять інформацію було розглянуто кінокоди. Розглянуто і проаналізовано роль монтажу, зміни кадру, зміни великих планів, звукового ряду у зміні комунікативних ролей за допомогою маркування точки потенційного переходу мовленнєвого внеску і акцентування уваги глядачів на факторах, які мають вплив на спосіб зміни комунікативних ролей у англомовному кінодискурсі. Було визначено тенденції історичних змін основних кінематографічних кодів. У якості матеріалу дослідження використано як німі, так і звукові англомовні художні фільми.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Вильярехо Э. Фильм. Теория и практика / Э. Вильярехо. – Х. : Гуманитарный центр, 2015. – 228 с.

Горюнова Н.Л. Художественно-выразительные средства экрана. Ч. I. Пластическая выразительность кадра / Н.Л. Горюнова. – М. : Изд-во Ин-та повышения квалификации работников телевидения и радиовещания, 2000. – 41 с.

Изволов Н. Феномен кино. История и теория / Н. Изволов. – М. : Материк,

– 164 с.

Комаров С. История зарубежного кино. Немое кино / С. Комаров. – М. : Искусство, 1965. – 470 с.

Кушнер Б. Изоповесть / Б. Кушнер // ЛЕФ : Журнал Левого фронта искусств. – Вып. 3. – М. : ЛЕФ, 1923. – С. 132–134.

Лавриненко И.Н. Стратегии и тактики мены коммуникативных ролей в современном англоязычном кинодискурсе : автореф. дис. на соискание учен. степени канд. филол. наук : спец. 10.02.04 «Германские языки» / И.Н. Лавриненко. – Харьков, 2011. – 20 с.

Лотман Ю.М. Диалог с экраном / Ю.М. Лотман, Ю.Г. Цивьян. – Таллинн : Александра, 1994. – 213 с.

Лотман Ю.М. Об искусстве. Структура художественного текста. Семиотика кино и проблемы киноэстетики / Ю.М. Лотман. – СПб. : Искусство, 1998. – 704 с.

Миславский В.Н. Великий немой. 1920-е годы [Электронный ресурс] / В.Н. Миславский. – Режим доступа : http://vk.com/cinema20

Морен Э. Кино, или воображаемый человек (Фрагменты) / Э. Морен ; пер. М. Ямпольского // Essais d'antropologie sociologique. – Paris : Les Editions de minuit, 1956. –

P. 97–132.

Савельева Е.Н. Специфическая природа киноискусства: возвращение к проблеме / Е.Н. Савельева // Вестник ТГУ. – № 298. – Томск : ТГУ, 2007. – С. 80–83.

Слышкин Г.Г. Кинотекст (опыт лингвокультурологического анализа) / Г.Г. Слышкин, М.А. Ефремова. – М. : Водолей Publishers, 2004. – 153 с.

Тынянов Ю.Н. Кино – слово – музыка / Ю.Н. Тынянов // Поэтика. История литературы. Кино. – М. : Наука, 1977. – 576 с.

Филиппов С.А. Два аспекта киноязыка и два направления развития кинематографа. Пролегомены к истории кино / С.А. Филиппов // Киноведческие записки. – 2001. – Том 54. – С. 245–284.

Филиппов С.А. Два аспекта киноязыка и два направления развития кинематографа. Пролегомены к истории кино (окончание) / С.А. Филиппов // Киноведческие записки. – Том 55. – 2001. – С. 149–196.

Цыбина Т. Титры как элемент письменно-печатной вербальной коммуникации в немом и звуковом кино [Электронный ресурс] / Т. Цыбина // Материалы Университетских чтений ПГЛУ. Ч. 5. – Пятигорск : ПГЛУ, 2013. – Режим доступа : http://pglu.ru/upload/iblock/dc7/p50024.pdf

Эйзенштейн С.М. Монтаж / С.М. Эйзенштейн. – М. : ВГИК, 1998. – 193 с.

Berger A. Media Analysis Techniques / A. Berger. – Beverly Hills, CA : Sage, 1982. – 160 р.

Опубліковано
2016-07-07
Як цитувати
Лавриненко, І. М. (2016). Мова кіно у аспекті діахронії. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов, (83), 23-27. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/foreignphilology/article/view/6065