Celebrity/знаменитість як радіальна категорія
Ключові слова:
ідеалізована когнітивна модель, похідна субкатегорія, прототип, радіальна категорія
Анотація
У статті доводиться, що енциклопедичне знання, необхідне для інтерпретації конвенціонального концептуального змісту, актуалізованого лексемою celebrity в англомовному дискурсі ЗМІ, структурується за принципом радіальної поняттєвої категорії. Радіальна категорія СELEBRITY/ЗНАМЕНИТІСТЬ базується на прототипі, сформованому ознаками кластера ідеалізованих когнітивних моделей. Ознаки прототипу радіальної категорії СELEBRITY/ЗНАМЕНИТІСТЬ мотивують формування похідних субкатегорій як відхилень від центральної моделі.
Завантаження
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Посилання
1. Болдырев Н.Н. Когнитивная семантика : курс лекций / Н.Н. Болдырев. – Тамбов : Изд-во Тамбов. гос. ун-та, 2001. – 123 с.
2. Кукушкін В.В. Об’єктивація концепту ЗНАМЕНИТІСТЬ у сучасному англомовному газетному дискурсі : дис. … канд. філол. наук : 10.02.04 / В.В. Кукушкін. – Харків, 2010. – 221 с.
3. Мартынюк А.П. Опыт модусного моделирования концепта (на примере концепта CELEBRITY / ЗНАМЕНИТОСТЬ, актуализированного в англоязычном газетном дискурсе) [Электронный ресурс] / А.П. Мартынюк // Когниция. Коммуникация. Дискурс: междунар. сб. науч. тр. / Ред. И.С. Шевченко, В.И. Карасик. – Направление «Филология». – № 1. – 2010. – С. 93–100. – Режим доступа : http://sites.google.com/site/cognitiondiscourse/home.
4. Набокова І.Ю. Актуалізація концепту ПЕРША ЛЕДІ / FIRST LADY в англомовному політичному дискурсі ЗМІ : автореф. дисс. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 10.02.04 «Германські мови» / І.Ю. Набокова. – Х., 2015. – 20 с.
5. Croft W. Cognitive linguistics / W. Croft, D. Cruse. – Cambridge : CUP, 2004. – 356 p.
6. Lakoff G. Women, fire and other dangerous things. What categories reveal about mind / G. Lakoff. – Chicago; L. : Univ. of Chicago Press, 1987. – 614 p.
7. Langacker R.W. Grammar and conceptualization / R.W. Langacker. – Berlin; N.Y. : Mouton de Gruyter, 2000. – 427 p.
СПИСОК ДЖЕРЕЛ ІЛЮСТРАТИВНОГО МАТЕРІАЛУ
1. ET = Evening Times (Glasgow, Scotland).
2. G = The Guardian (London, England).
3. FT = Financial Times (London, England).
4. MS = Morning Star (London, England). 5. NI = National Interest [Electronic resource]. – Access : http://www.nationalinterest.org/Article.aspx?id=16012: Jan.
6. NL = News Letter (Belfast, Northern Ireland).
7. NYT = New York Times (New York, the USA). 8. Sn = The Sun (London, England). 9. T = The Times (London, England). 10. WS = Weekly Standard (Washington, the USA).
REFERENCES
Boldyrev, N.N. (2001) Kognitivnaja semantika : kurs lekcij. [Cognitive Semantics: a Course of Lectures]. Tambov: Izd-vo Tamb. gos. un-ta.
Croft, W. and Cruse, D. (2004) Cognitive linguistics. Cambridge: CUP.
Kukushkіn, V.V. (2010) Ob’yektyvatsiya kontseptu ZNAMENYTIST’ u suchasnomu anhlomovnomu hazetnomu dyskursi. Dis. kand. filol. nauk [Instantiation of the Concept CELEBRITY in Modern English Newspaper Discourse. Kand philol. sci. diss.]. Kharkiv. 221 p. (in Ukrainian).
Lakoff, G. (1987) Women, fire and other dangerous things. What categories reveal about mind. Chicago; L.: Univ. of Chicago Press.
Langacker, R.W. (2000) Grammar and conceptualization. Berlin; N.Y.: Mouton de Gruyter.
Martynjuk, A.P. (2010) Opyt modusnogo modelirovanija koncepta (na primere koncepta CELEBRITY / ZNAMENITOST’, aktualizirovannogo v anglojazychnom gazetnom diskurse) [A case of the modus modelling of a concept (based on the concept CELEBRITY, actualised in modern English newspaper discourse)]. Kognicija. Kommunikacija. Diskurs – Cognition, Communication, Discourse, 1, 93-100. Available at: http://sites.google.com/site/cognitiondiscourse/home (Accessed 27 September 2015).
Nabokova, I.Yu. (2015) Aktualizatsiya kontseptu PERShA LEDI / FIRST LADY v anhlomovnomu politychnomu dyskursi ZMI : avtoref. dіss. kand. filol. nauk [Instantiation of the concept FIRST LADY in the English political mass media discourse. Cand. philol. sci. abstract]. Kharkiv. 20 p. (in Ukrainian).
SOURCES OF ILLUSTRATIVE MATERIAL
ET – Evening Times (Glasgow, Scotland).
G – The Guardian (London, England).
FT – Financial Times (London, England).
MS – Morning Star (London, England).
NI – National Interest. Available at: http://www.nationalinterest.org/
Article.aspx?id=16012: Jan.
NL – News Letter (Belfast, Northern Ireland).
NYT – New York Times (New York, the USA).
Sn – The Sun (London, England).
T – The Times (London, England).
WS – Weekly Standard (Washington, the USA).
2. Кукушкін В.В. Об’єктивація концепту ЗНАМЕНИТІСТЬ у сучасному англомовному газетному дискурсі : дис. … канд. філол. наук : 10.02.04 / В.В. Кукушкін. – Харків, 2010. – 221 с.
3. Мартынюк А.П. Опыт модусного моделирования концепта (на примере концепта CELEBRITY / ЗНАМЕНИТОСТЬ, актуализированного в англоязычном газетном дискурсе) [Электронный ресурс] / А.П. Мартынюк // Когниция. Коммуникация. Дискурс: междунар. сб. науч. тр. / Ред. И.С. Шевченко, В.И. Карасик. – Направление «Филология». – № 1. – 2010. – С. 93–100. – Режим доступа : http://sites.google.com/site/cognitiondiscourse/home.
4. Набокова І.Ю. Актуалізація концепту ПЕРША ЛЕДІ / FIRST LADY в англомовному політичному дискурсі ЗМІ : автореф. дисс. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 10.02.04 «Германські мови» / І.Ю. Набокова. – Х., 2015. – 20 с.
5. Croft W. Cognitive linguistics / W. Croft, D. Cruse. – Cambridge : CUP, 2004. – 356 p.
6. Lakoff G. Women, fire and other dangerous things. What categories reveal about mind / G. Lakoff. – Chicago; L. : Univ. of Chicago Press, 1987. – 614 p.
7. Langacker R.W. Grammar and conceptualization / R.W. Langacker. – Berlin; N.Y. : Mouton de Gruyter, 2000. – 427 p.
СПИСОК ДЖЕРЕЛ ІЛЮСТРАТИВНОГО МАТЕРІАЛУ
1. ET = Evening Times (Glasgow, Scotland).
2. G = The Guardian (London, England).
3. FT = Financial Times (London, England).
4. MS = Morning Star (London, England). 5. NI = National Interest [Electronic resource]. – Access : http://www.nationalinterest.org/Article.aspx?id=16012: Jan.
6. NL = News Letter (Belfast, Northern Ireland).
7. NYT = New York Times (New York, the USA). 8. Sn = The Sun (London, England). 9. T = The Times (London, England). 10. WS = Weekly Standard (Washington, the USA).
REFERENCES
Boldyrev, N.N. (2001) Kognitivnaja semantika : kurs lekcij. [Cognitive Semantics: a Course of Lectures]. Tambov: Izd-vo Tamb. gos. un-ta.
Croft, W. and Cruse, D. (2004) Cognitive linguistics. Cambridge: CUP.
Kukushkіn, V.V. (2010) Ob’yektyvatsiya kontseptu ZNAMENYTIST’ u suchasnomu anhlomovnomu hazetnomu dyskursi. Dis. kand. filol. nauk [Instantiation of the Concept CELEBRITY in Modern English Newspaper Discourse. Kand philol. sci. diss.]. Kharkiv. 221 p. (in Ukrainian).
Lakoff, G. (1987) Women, fire and other dangerous things. What categories reveal about mind. Chicago; L.: Univ. of Chicago Press.
Langacker, R.W. (2000) Grammar and conceptualization. Berlin; N.Y.: Mouton de Gruyter.
Martynjuk, A.P. (2010) Opyt modusnogo modelirovanija koncepta (na primere koncepta CELEBRITY / ZNAMENITOST’, aktualizirovannogo v anglojazychnom gazetnom diskurse) [A case of the modus modelling of a concept (based on the concept CELEBRITY, actualised in modern English newspaper discourse)]. Kognicija. Kommunikacija. Diskurs – Cognition, Communication, Discourse, 1, 93-100. Available at: http://sites.google.com/site/cognitiondiscourse/home (Accessed 27 September 2015).
Nabokova, I.Yu. (2015) Aktualizatsiya kontseptu PERShA LEDI / FIRST LADY v anhlomovnomu politychnomu dyskursi ZMI : avtoref. dіss. kand. filol. nauk [Instantiation of the concept FIRST LADY in the English political mass media discourse. Cand. philol. sci. abstract]. Kharkiv. 20 p. (in Ukrainian).
SOURCES OF ILLUSTRATIVE MATERIAL
ET – Evening Times (Glasgow, Scotland).
G – The Guardian (London, England).
FT – Financial Times (London, England).
MS – Morning Star (London, England).
NI – National Interest. Available at: http://www.nationalinterest.org/
Article.aspx?id=16012: Jan.
NL – News Letter (Belfast, Northern Ireland).
NYT – New York Times (New York, the USA).
Sn – The Sun (London, England).
T – The Times (London, England).
WS – Weekly Standard (Washington, the USA).
Опубліковано
2016-03-07
Як цитувати
Кукушкін, В. В. (2016). Celebrity/знаменитість як радіальна категорія. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов, (81), 225-229. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/foreignphilology/article/view/5364