Можливості застосування комп’ютерних ігор в освітньому процесі (на прикладі моделювання міст у Cіtіes Skylines)

  • Даніїл Зімін Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0009-0000-0455-4244
  • Катерина Кравченко Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-4654-3185
  • Катерина Сегіда Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-1122-8460
Ключові слова: гейміфікація, симуляційні ігри, моделювання міст, Cities Skylines

Анотація

Мета статті: висвітлення можливостей використання гри Cities Skylines у шкільному навчанні з метою розвитку базових уявлень про забудову і планування міст; виявлення переваг та недоліків використання комп’ютерних ігор як методу активного навчання з географії у школі.

Основний матеріал. Аналіз забудови реального міста за допомогою моделювання міста у грі Cities Skylines доз­воляє вивчити та проаналізувати основні фактори, що впливають на забудову міста, такі як географічне положення, демографічні, соціальні, економічні та екологічні характеристики. Дає можливість зробити висновки про оптималь­ний спосіб просторово-функціональної організації міста, що відповідає вимогам сучасного розвитку. Використання гри у шкільному навчанні для розвитку базових уявлень про забудову та планування міст має велике значення, адже гра дозволяє учням зрозуміти складні процеси розвитку міст, сприяє формуванню критичного мислення та вмінь працювати з великими обсягами інформації, розвиває практичні навички. Серед інструментів моделювання міста у Cities Skylines варто зазначити: планування зон, дорожні мережі, соціальну інфраструктуру, рекреаційні та ко­мерційні об’єкти, інформаційний огляд, економічне управління. Основні показники для аналізу: густота населення, доцільність та правильність розташування транспортних мереж, співвідношення житлових площ до зон промисло­вості та комерції, екологічні показники, потреби громадян тощо. Процес моделювання реального міста у грі Cities Skylines передбачає використання методу автоматичної обробки геоданих, моделювання міських районів не лише візуально, але й у реальних показниках. Досвід комп’ютерних ігор часто буває унікальним і неповторним, змушує рефлексувати та розвиває навички, які за інших умов могли б навіть і не проявлятися. Комп’ютерні ігри можуть стати допоміжним елементом у вивченні географії в школі. Cities Skylines є зручним інструментом для активного навчання для учнів, для цікавого викладання географії. Вчитель може задавати проблеми і завдання у грі та вико­ристовувати їх як практичне заняття з урбаністики. Використання гри Cities Skylines у шкільному навчанні має свої переваги і недоліки. Перевагами є можливість практичного застосування теоретичних знань, розвиток креативного та проблемного мислення, а також можливість випробовувати різні стратегії управління містами. Однак, недоліки включають можливість відволікання учнів від занять та виникнення конфліктів між учнями, також гра Cities Skylines має внутрішньо ігрові недоліки.

Висновки. Комп’ютерна гра Cities Skylines дозволяє моделювати місто, забезпечуючи можливість вивчення базо­вих принципів планування міста, таких як розташування і функціональне призначення зон та інші фактори, які вплива­ють на розвиток міста. Використання гри Cities Skylines дозволяє показати учням, як виглядає та як можна планувати місто в режимі реального часу. Це може бути особливо корисним для шкільного навчання, де учні можуть використо­вувати гру для розвитку базових уявлень про міське планування та забудову, що допоможе їм краще розуміти вплив цих факторів на життя міста та його мешканців. Сучасна гейміфікація освіти та входження інформаційних технологій, у тому числі ігрових, в усі сфери життя створює ряд викликів для науковців і освітян, які маємо враховувати та намага­тися використати із максимальним позитивним результатом, над чим плануємо працювати у подальшому.

Завантаження

Біографії авторів

Даніїл Зімін, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

студент 3 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ОПП «Економічна, соціальна географія та регіональний розвиток»

Катерина Кравченко, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

кандидат географічних наук, доцент кафедри соціально-економічної географії і регіонознавства імені Костянтина Нємця

Катерина Сегіда, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

доктор географічних наук, професор, професор кафедри соціально-економічної географії і регіонознавства імені Костянтина Нємця

Посилання

Haahtela, P., Vuorinen, T., Kontturi, A., Silfvast, H., Väisänen, M., Onali, J. (2015). Gamification of Education: Cities Skylines as an educational tool for real estate and land use planning studies / Game in Urban Planning, Aalto School of Engineering Available at: https://aaltodoc.aalto.fi/server/api/core/bitstreams/d996a88a-7650-4340-808a-57bd95c22a0e/content [in English].

Juraschek, M., Herrmann, Ch., Thiede, S. (2017). Utilizing Gaming Technology for Simulation of Urban Production. Chair of Sustainable Manufacturing and Life Cycle Engineering, Insitute of Machine Tools and Production Technology (IWF), Technische Universität Braunschweig, Germany. 19 April 2017. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212827116313932?ref=pdf_download&fr=RR-2&rr=7b9e80b8be239018 [in English].

Khan, T.A., Zhao, X. (2021) Perceptions of Students for a Gamification Approach: Cities Skylines as a Pedagogical Tool in Urban Planning Education / In book: Responsible AI and Analytics for an Ethical and Inclusive Digitized Society. Available at: https://www.researchgate.net/publication/354125514_Perceptions_of_Students_for_a_Gamification_Approach_Cities_Skylines_as_a_Pedagogical_Tool_in_Urban_Planning_Education [in English].

Olszewski, R., Cegielka, M., Szczepankowska, U., Wesolowski, J. (2020) Developing a Serious Game That Supports the Resolution of Social and Ecological Problems in the Toolset Environment of Cities: Skylines / ISPRS Int. J. Geo-Inf. 2020, 9(2), 118. Available at: https://www.mdpi.com/2220-9964/9/2/118 [in English].

Pinos, J., Vozenilek, V., Pavlis, O. (2020). Automatic Geodata Processing Methods for Real-World City Visualizations in Cities: Skylines / ISPRS Int. J. Geo-Inf. 2020, 9(1), 17. Available at: https://www.mdpi.com/2220-9964/9/1/17 [in English].

TOP HAT (2021), How to Bring Gamification Into Your Classroom, November 24, 2021. Available at: https://tophat.com/blog/gamified-learning/ [in English].

Wicaksana, G.B.A, Darmawan, G.S. (2021) Geographic Simulation of Denpasar City in Game Cities: Skylines. Proceedings of the 1st Warmadewa International Conference on Science, Technology and Humanity, WICSTH 2021. Available at: https://eudl.eu/pdf/10.4108/eai.7-9-2021.2317763 [in English].

Wicaksana, G.B.A., Linggasani, M. A. W. (2021) Model into Playable Simulation in Games Cities: Skyline / International Webinar on Digital Architecture 2021. Available at: https://www.researchgate.net/publication/362073507_Model_into_Playable_Simulation_in_Games_Cities_Skyline [in English].

Zimin, D., Lysenko, A. (2022). Kompiuterni ihry yak instrument rozvytku heohrafichnykh kompetentnostei [Computer games as a tool for the development of geographical competences]. Available at: https://ekhnuir.karazin.ua/server/api/core/bitstreams/b296ddf3-6eeb-43d5-a5d2-b5719641be4f/content [in Ukrainian].

Zimin, D., Lysenko, A. (2023). Heimifikatsiia yak zasib pidvyshchennia piznavalnoi aktyvnosti uchniv na urokakh heohrafii [Gamification as a means of increasing students’ cognitive activity in geography lessons]. Available at: http://soc-econom-region.univer.kharkov.ua/wp-content/uploads/2017/07/Збірник_Регіон-2023_студ.pdf [in Ukrainian].

Official web-site of Cities Skylines. Available at: https://www.paradoxinteractive.com/games/cities-skylines/cities-skylines-remastered [in English].

Опубліковано
2024-08-01
Як цитувати
Зімін, Д., Кравченко, К., & Сегіда, К. (2024). Можливості застосування комп’ютерних ігор в освітньому процесі (на прикладі моделювання міст у Cіtіes Skylines). Проблеми безперервної географічної освіти і картографії, (39), 27-34. https://doi.org/10.26565/2075-1893-2024-39-03
Номер
Розділ
Статті

Найбільш популярні статті цього автора (авторів)