Педагогічна граматика як фреймове поняття для досліджень у галузі методики навчання іноземних мов. Частина 2. Засвоєння рідної мови: загальна характеристика

  • L. Chernovaty
Ключові слова: засвоєння граматики, засвоєння рідної мови, когнітивний організатор, мовні універсалії, педагогічна граматика, пристрій для засвоєння мови

Анотація

Наведено результати аналізу досліджень у галузі засвоєння граматики англійської мови як рідної. Розглянуто зміст понять«когнітивний організатор», «пристрій для засвоєння мови» та «мовні універсалії». Визначено їхню роль у засвоєнні граматики рідної мови. Окреслено зміст подальших досліджень, спрямованих на встановлення ступеня схожості між процесами засвоєння граматики рідної та іноземної мов із метою їх урахування при розробці педагогічної граматики іноземної мови.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Черноватый Л.Н. Основы теории педагогической грамматики иностранного языка : дис. … доктора пед. наук : 13.00.02 / Черноватый Леонид Николаевич. – Харьков : Харьков. нац. ун-т им. В.Н. Каразина, 1999. – 453 с.

Brown R. A First Language : The Early Stages / R. Brown. – Cambridge, Mass : Harvard Univ. Press, 1973. – 430 p.

Chastain K. Towards a Philosophy of Second-Language Learning and Teaching / K.Chastain. – Boston : Heinle and Heinle, 1980. – 115 p.

Chernovaty L.M. Pedagogical grammar as the framework of research in teaching foreign languages. Part 1. Levels and types of grammar / L.M. Chernovaty // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. – Х : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2016. – Вип. 29. – С. 157–166

Chomsky N. Aspects of the Theory of Syntax / N. Chomsky. – Cambridge, Mass. : MIT Press, 1965. – 259 p.

Chomsky N. Some Concepts and Consequences of the Theory of Government and Binding / N. Chomsky. – Cambridge, Mass. : MIT Press, 1982. – 567 p.

Dore J. Transitional phenomena in early acquisition / [J. Dore, M. Frankin, R.T. Miller, A. Ramer] // Journal of Child Language. – 1976. – № 3. – P. 13–28.

Ellis R. Understanding Second Language Acquisition / R. Ellis. – London : Oxford Univ. Press, 1989. – 327 p.

Greenberg J. Universals of Language / J. Greenberg. – Cambridge, Mass. : MIT Press, 1966. – 412 p.

Hyams N. Semantically based child grammars: some empirical inadequacies / N. Hyams // Papers and Reports on Child Language Development. – 1984. – № 23. – P. 58–65.

Ingram D. First Language Acquisition / D. Ingram. – Cambridge : Cambridge Univ. Press, 1992. – 572 p

Krashen S. Second Language Acquisition and Second Language Learning / S. Krashen. – Cambridge : Prentice Hall, 1981. – 212 p.

Malmkjer K. Language Universals / K. Malmkjer // The Linguistic Encyclopaedia. – London and New York : Routledge, 1995. – P. 277–284.

McNeill D. The development of language / McNeill D. // P. Mussen (ed.) Carmichael’s Manual of Child Psychology. – 1970. – Vol. 1. – P. 1061–1161.

Piaget J. The Language and Thought of the Child / Jean Piaget. – London : Routledge, 1960. – 288 p.

Scollon R. Conversations with a one year old / R. Scollon. – Honolulu : University Press of Hawaii, 1976. – 186 p.

de Villiers J. Language Acquisition / J. de Villiers, P. de Villiers. – Cambridge, Mass. : Harvard Univ. Press, 1978. – 312 p.
Опубліковано
2017-11-23
Як цитувати
Chernovaty, L. (2017). Педагогічна граматика як фреймове поняття для досліджень у галузі методики навчання іноземних мов. Частина 2. Засвоєння рідної мови: загальна характеристика. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (30), 156-165. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/language_teaching/article/view/9726