Удосконалення навичок письма і розвиток критичного мислення
Анотація
У статті розглядається важливість удосконалення навичок письма одночасно із розвитком критичного мислення. Незважаючи на значні досягнення щодо розв’язання цього питання, дослідження критичного мислення й окремих його аспектів як комплексного феномену, як необхідного складника процесу вдосконалення навичок письма залишаються актуальними, й інтерес до цієї теми не зменшується. Мета статті – обґрунтувати необхідність комплексної роботи з удосконалення навичок письма із застосуванням цілісного підходу, який повинен базуватися на одночасному формуванні у студентів вищої школи як навичок письма, так і навичок критичного мислення, описати техніки і технології навчання, ефективні для розвитку письма іноземною мовою із застосуванням навичок критичного мислення.
Аналізується Комплекс з удосконалення навичок письма на основі цілісного підходу, розроблений для студентів вищої школи, які вивчають іноземну мову. Основні вимоги до застосування Комплексу такі: граматична компетентність має бути в основному сформована; навички критичного мислення повинні відповідати супровідним ментальним операціям; обов’язковим є опрацювання слів та словосполучень, які використовуються для логічного переходу до подання нової інформації; необхідним є формування навичок співпраці, розвитку самоорганізації із залученням цифрових інструментів; обов’язковим є опрацювання технік, що тренують контроль емоцій, здатність ефективно спілкуватися під тиском, зберігаючи нейтралітет.
Надається детальний перелік технологій, що входять до складу Комплексу з удосконалення навичок письма на основі цілісного підходу, який передбачає 3 етапи (накопичення інформації з різних джерел; дослідження й обробка інформації; висновок, визнання та аналіз помилок, прийняття рішення), і відповідають основним вимогам щодо розвитку критичного мислення під час удосконалення навичок письма на заняттях з іноземної мови у закладах вищої освіти.
Завантаження
Посилання
Ivlievа, К., Rejdа, О., Gulievа, D. (2021). Тechnology implementation of critical thinking development in the process of teaching English in higher school. Foreign languages. №2/2021, pp. 23-29. DOI: https://doi.org/10.32589/1817-8510.2021.2.235676 [in Ukrainian].
Кorotка, N.V., Pidkolesnа, L.А. (2022). Formation of critical thinking technologies in learning English in a non-lingual university. Scientific Proceedings of Ostroh Academy National University: Philology Series. 16(84), pp. 99-102. DOI: 10.25264/2519-2558-2022-16(84)-99-102 [in Ukrainian].
Kravchuk, O. (2018). The role of critical thinking in teaching writing in foreign language classes. Young Scientist, №9(61), pp. 40-44 [in Ukrainian].
Critical thinking on English lessons. Study guide (2018). Каlynsка, H.V. Khmelnytskyi. Available at: https://naurok.com.ua/kritichne-mislennya-na-urokah-angliysko-movi-5346.html [Accessed 21 Aug. 2024] [in Ukrainian].
Marynchenko, H.M., Motsak, S.I. (2021). Formation of students’ critical thinking during distance learning. International scientific journal “Grail of Science”, № 4, pp. 463-467. Available at: https://doi.org/10.36074/grail-of-science [Accessed 07 May 2024] [in Ukrainian].
Panchenko, L. (2019). Development of critical thinking as a component of academic writing skills formation. Humanitarni nauky ta osvita [Humanities and Education]. №5, pp. 72-78 [in Ukrainian].
Revutskа, S.М. (2020). Тhe use of Classroom routines in memorization and further development of communicative competence. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations. 37, pp. 55-69. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2020-37-06
Revutska, S. (2023). Development of critical thinking in the process of improving productive communication skills. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations. 43, pp. 102-111. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2023-43-07 [in Ukrainian].
Syrota, S. (2021). Formation of critical thinking as the basis of writing skills in foreign language teaching. Educational Space: New Perspectives. 3, pp. 34-39 [in Ukrainian].
Formuvannia navychok krytychnoho myslenia na urokakh inozemnoi movy: navchalno-praktychnyi posibnyk [Formation of critical thinking skills on foreign language lessons: study guide]. (2017). O.S. Nikitchenko, O.A. Tarasova. Kharkiv: “Drukarnia Madryd” [in Ukrainian].
Bikowski, D., Vithanage, R. (2020). Effects of Web-Based Collaborative Writing on Individual L2 Writing Development. Language Learning & Technology. 24(1), pp. 94-115.
Brookfield, S. (2020). Critical Thinking & Learning in Adults: A Case Study in Transformative Learning on White Supremacy and White Racial Identity. Critical Thinking and Reasoning: Theory, Development, Instruction, and Assessment. Boston, MA. Netherlands: Brill Publishing. P. 114-130.
Elbow, P. (1998). Writing With Power: Techniques for Mastering the Writing Process. 2nd ed. New York: Oxford UP.
Elder, L., Paul, R. (2008). The Thinker’s Guide to How to Write a Paragraph: The Art of Substantive Writing.
Hughes, J., Dummett, P. (2019). Critical Thinking in ELT: A Working Model for the Classroom. National Geographic Learning.
Murawski, L. (2014). Critical Thinking in the Classroom…and Beyond. Journal of Learning in Higher Education. № 10, pp. 25-30.
Nickname, Z., Royafar, A. (2019). Critical thinking skills of undergraduate students of educational sciences at Tehran universities. Utopía y Praxis Latinoamericana. Vol. 24, núm. Esp. 6, pp. 54-63. Retrieved from: https://www.redalyc.org/journal/279/27962177007/html [Accessed 21 March 2023].
Swain, M., Lapkin, S. (1995). Problems in Output and the Cognitive Processes They Generate A Step towards Second Language Learning. Applied Linguistics. Volume 16, Issue 3, September 1995, pp. 371-391. DOI: https://doi.org/10.1093/applin/16.3.371
Wambsganss, T., et al. (2020). Supporting Collaborative Writing with Artificial Intelligence: A Research Agenda to Overcome Collaboration Challenges in Writing. Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction. 4(CSCW2), pp. 1-20.