Вплив віртуального навчального середовища на рівень сформованості компетентності спілкування іноземною мовою

Ключові слова: віртуальне навчальне середовище, комунікативна компетентність спілкування іноземною мовою, педагогічний експеримент, штучне мовне середовище

Анотація

Статтю присвячено вирішенню актуальної для сучасної вищої школи проблеми поступового заміщення традиційного навчального середовища віртуальним, використання якого по-різному впливає на рівень сформованості компетентності спілкування іноземною мовою. Мета статті – обґрунтувати результативність упровадження в освітній процес навчальних закладів віртуального навчального середовища та схарактеризувати ступінь його впливу на рівень сформованості компетентності спілкування іноземною мовою. Було застосовано такі методи дослідження як наукове спостереження, вивчення та узагальнення позитивного педагогічного досвіду, пробне навчання, експеримент, дослідне навчання.

На базі кафедри філології, перекладу та стратегічних комунікацій гуманітарного факультету Національної академії Національної гвардії України було проведено дослідно-експериментальну роботу з метою виявлення ступеню впливу використання віртуальних навчальних середовищ на рівень сформованості компетентності спілкування іноземною мовою за фахом. Виходячи з того, що відповідний рівень означає здатність отримувати необхідну інформацію з іноземних джерел (під час читання та слухання) та формулювати свої думки, здійснюючи усні й письмові повідомлення іноземною мовою (під час говоріння та письма) з дотриманням граматичних правил цієї іноземної мови, вживаючи необхідний запас відповідних лексичних одиниць (на рівні, що свідчив би про  сформованість мовної компетенції) у звʼязній і логічній формі (на рівні, що свідчив би про сформованість дискурсної компетенції), користуючись доцільними вербальними та невербальними комунікаційними стратегіями (на рівні, що свідчив би про сформованість стратегічної компетенції) та дотримуючись звичаїв, правил, переконань і принципів певного суспільства носіїв цієї іноземної мови (на рівні, що свідчив би про сформованість соціокультурної компетенції), була розроблена «Модель формування компетентності спілкування іноземною мовою професійного спрямування». На основі цієї моделі було розроблено «Методику впровадження в освітній процес віртуального навчального середовища».

Результати педагогічного експерименту щодо сформованості компетентності спілкування іноземною мовою представлені у статті за трьома критеріями (когнітивний, мотиваційно-ціннісний, контрольно-оцінний).

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Virtual learning environment “Lviv Polytechnic National University”. Available at: http://vns.lpnu.ua/login/index.php [Accessed 1 March 2023] [in Ukrainian].

Viakhk, I.A. (2013). Pedagogical conditions for the formation of foreign language communicative competence of future specialists in the field of information technologies. Extended abstract of candidateʼs thesis. Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University, Vinnytsia [in Ukrainian].

Havrylenko, K. (2020). Orhanizatsiini etapy stvorennia dystantsiinoho kursu. Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini [Organizational stages of creating a distance course. Emergency distance learning in Ukraine]. Kharkiv: Miska drukarnia [in Ukrainian].

Galetskyi, S.M. The formation of communicative competence of future foreign language teachers by the means of information and communication technologies. Extended abstract of candidateʼs thesis. Zhytomyr Ivan Franko State University. Zhytomyr [in Ukrainian].

Krykun, V.D. (2018). Formation of Foreign Language Professional Competence of Future Military Management Masters. Extended abstract of candidateʼs thesis. Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University. Vinnytsia [in Ukrainian].

Liutyi, V.M. (2020). Theoretical Justification of the Meaning and Specifications of the Linguistic Competence in NGU Officers. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University. Pedagogical Sciences. 5 (336), pp. 35–50. DOI: https://doi.org/10.12958/2227-2844-2020-5(336)-35-50 [in Ukrainian].

Liutyi, V., Revutska, S. (2021). Improvement of the mechanism of implementation of virtual educational environments in the educational process of military educational institutions. Materials of the IV international scientific and practical conference “Problems of implementing distance learning in the educational process of higher military educational institutions and possible ways to solve them”. Ivan Chernyakhovsky National Defense University of Ukraine. Kyiv, pp. 61–63 [in Ukrainian].

Liutyi, V., Revutska, S., Bohdanova, O. (2023). Identification of the dependence of the level of formation of foreign language communication competence of students of higher education of the National Academy of the National Guard of Ukraine on the use of virtual learning environments and elements of distance learning in the educational process. Kharkiv [in Ukrainian].

Nazari, S., Komsomolenko, O., Shaihirdanova, A., Kozlova, O. (2021). Virtual Learning Environments: A Review and Future Directions. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 16 (2), pp. 5–20. DOI: https://doi.org/10.3991/ijet.v16i02.12246.

Ovcharuk, O.V. (2018). Digital competence framework for citizens: a European strategy for determining the level of competence in the field of digital technologies. Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Pedagogy and psychology. 1 (98), pp. 31–38 [in Ukrainian].

Stadnii, A.P. (2020). Models of distance education. Humanities science current issues: Interuniversity collection of Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University. Young Scientists Research Papers. Vol. 4, 29, pp. 151–156 [in Ukrainian].

Khoroshevska, I.O. The structure of virtual learning environment for supporting student-centered training in publishing and printing specialty. Information Technologies and Learning Tools. 78 (4), pp. 203–218. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v78i4.2885 [in Ukrainian].

Alves Paulo, Miranda Luísa, Morais Carlos. (2017). The Influence of Virtual Learning Environments in Studentsʼ Performance. Universal Journal of Educational Research. Vol. 5, no 3, pp. 517–527.

British Сouncil. Available at: https://learnenglish.britishcouncil.org [Accessed 1 March 2023].

Cambridge English. Available at: https://www.cambridgeenglish.org/countries/ukraine/ [Accessed 1 March 2023].

Canada.ca. Available at: https://www.canada.ca/en/department-national-defence/services/benefits-military/education-training/professional-develop ment/second-language-training.html [Accessed 1 March 2023].

Canale, M., Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics. 1 (1), pp. 1–47.

Chris A. Boulton, Carmel Kent, Hywel T.P. Williams. (2018). Virtual learning environment engagement and learning outcomes at a ʼbricks-and-mortarʼ university. Computers & Education. Vol. 126, pp. 129–142. DOI: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.06.031.

Distancelearning.anglia.ac.uk. Available at: https://distancelearning.anglia.ac.uk/british-army/ [Accessed 1 March 2023].

English Language Teaching. Available at: https://elt.oup.com/?cc=ua&selLanguage=uk [Accessed 1 March 2023].

Jadl.act.nato.int. Available at: https://jadl.act.nato.int/CourseCatalog.pdf.

Pearson Ukraine. Available at: https://www.pearson.eu/cee/ukraine/homepage/ [Accessed 1 March 2023].

Theocharous, M. (2017). Virtual Learning Environments: Using, Choosing and Developing your VLE. CreateSpace Independent Publishing Platform. Routledge.

Опубліковано
2023-05-30
Як цитувати
Ревуцька, С., Лютий, В., & Богданова, О. (2023). Вплив віртуального навчального середовища на рівень сформованості компетентності спілкування іноземною мовою. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (42), 107-120. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2023-42-08