Віртуальні екскурсії як спосіб активізації пізнавальної діяльності освітніх мігрантів

  • О. Бєлікова старший викладач кафедри української мови та мовної підготовки іноземних громадян Харківського національного університету будівництва та архітектури http://orcid.org/0000-0001-8580-112X
  • Н. Бессонова старший викладач кафедри української мови та мовної підготовки іноземних громадян Харківського національного університету будівництва та архітектури http://orcid.org/0000-0002-3907-7027
  • О. Греул старший викладач кафедри української мови та мовної підготовки іноземних громадян Харківського національного університету будівництва та архітектури http://orcid.org/0000-0003-2162-4966
Ключові слова: веб-сайт, віртуальна екскурсія, віртуальний музей, інноваційні засоби навчання, компетенція

Анотація

У статті розглядаються можливості й особливості застосування в навчанні інноваційних способів активізації пізнавальної діяльності іноземних здобувачів вищої освіти. В якості основної форми пропонується використовувати віртуальну екскурсію як один із способів навчання української  мови як іноземної.У зв’язку з переорієнтацією навчання на особистісно орієнтований підхід, головним завданням навчання стає не лише передача певної суми знань, а формування умінь отримувати і опрацьовувати інформацію, формувати навички мислення високого рівня: аналізування, синтезування, оцінювання. Використання мультимедійних можливостей комп’ютера якісно змінило сприйняття інформації іноземними здобувачами вищої освіти. Сьогодні комп’ютер на занятті з української мови як іноземної є наочністю, засобом підвищення емоційності, енциклопедією, електронним підручником, доступним контролем знань, а також можливістю ефективно представити новий матеріал, показати підготовлену презентацію та інше.Мета статті – дослідження активізації та підвищення результативності пізнавальної діяльності освітніх мігрантів та розгляд основних принципів та етапів підготовки і проведення навчальних екскурсій з використанням інноваційних технологій в межах формування лінгвокультурної компетентності іноземних студентів з метою кращого оволодіння ними українською мовою як іноземною.Використання в навчальному процесі методу проектів є найбільш ефективним засобом розвитку компетентностей. Проектні технології, як одна з активних форм педагогічних технологій, розвивають високу мотивацію до навчально-пізнавальної діяльності за допомогою використання інформаційних комп’ютерних технологій.Віртуальні екскурсії реалізують принцип компетентнісного підходу, який є принципом сучасної педагогічної діяльності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Andreeva, G.M. (2014). Sotsialnaya psihologiya [Social psychology]. Moskow: Aspekt Press [in Russian].

Alexandrova, E.V. (2010). Virtualnaya ekskursiya kak odna iz effektivnyikh form organizatsii uchebnogo protsessa na uroke literatury [Virtual excursion as one of the effective forms of organizing the educational process at a literature lesson]. Literatura v shkole [Literature at school], 10, pp. 22–24 [in Russian].

Belikova, O.V., Bessonova, N.M, Greul, O.O, Dityuk, S.O. and Tesalovskaya, O.B. (2018). Zmist profesiinoi kompetentsii vykladacha movnoi pidhotovky inozemnykh hromadian [The content of professional competence of a teacher of language training of foreign citizens]. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky [Teaching Languages at Higher Institutions]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University, 28, pp. 7–16. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vmvn_2018_32_3 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2018-32-01.

Catalog of museums – Museums of the world. Available at: http://www.globmuseum.info/category/katalog-muzeev [Accessed 20 March 2021] [in English].

GoogleArts & Culture. Available at: https://www.google.com/ culturalinstitute/beta [Accessed 20 March 2021] [in English].

Gorina, S.G. and Sorochkina, E.M. (2018). Virtualnaya ekskursiya kak sovremennoe napravlenie primeneniya informatsionnyih i kommunikatsionnyih tehnologiy v obrazovatelnom protsesse [Virtual excursion as a modern trend of application of information and communication technologies in the educational process]. Nauka i perspektivy [Science and perspectives], 1, pp. 53–57. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/virtualnaya-ekskursiya-kak-sovremennoe-napravlenie-primeneniya-informatsionnyh-i-kommunikatsionnyh-tehnologiy- v-obrazovatelnom/viewer [Accessed 20 March 2021] [in Russian].

Mysheva, T.P. and Shalova S.Yu. (2013). Sozdanie virtualnogo muzeya kak effektivnaya mediaobrazovatelnaya tehnologiya pri izuchenii istorii pedagogiki [Creation of a virtual museum as an effective media education technology in the study of history]. Ros. zhurn. istorii, teorii i praktiki mediapedagogiki [Russian Journal of History, Theory and Practice of Media Pedagogy], 4, pp. 117–124. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/sozdanie-virtualnogo-muzeya-kak-effektivnaya-mediaobrazovatelnaya-tehnologiya-pri-izuchenii-istorii-pedagogiki/viewer [Accessed 20 March 2021] [in Russian].

Panina, E.A., Stash, S.M. (2015). Ispolzovanie interaktivnyih sredstv obucheniya v obrazovatelnom protsesse [The use of interactive learning tools in the educational process]. Nauchnyj almanach [Scientific Almanac], 1 (3), pp. 228–231. Available at: https://doi.org/10.17117/na.2015.01.228 [Accessed 20 March. 2021] [in Russian].

Platunova, E.V. (2017). Virtualnyie ekskursii kak sredstvo formirovaniya poznavatelnyih universalnyih uchebnyih deystviy obuchayuschihsya [Virtual excursions as a means of forming cognitive universal educational actions for students]. Molodoy uchenyiy [Young scientist], 14, pp. 645–647 [in Russian].

Slastenin, V.A., Isayev I.F. and Shiyanov Ye.N. (2015). Pedagogika [Pedagogy]. Slastenin, V.A. (ed.). Moskow: Shkola-Press [in Russian].

Selivanov, V. V. and Selivanova, L. N. (2014). Virtualnaya realnost kak metod i sredstvo obucheniya [Virtual reality as a method and means of learning]. Obrazovatelnyie tehnologii i obschestvo [Educational technologies and society], 17 (3), pp. 378–391. Available at: https://readera.org/virtualnaja-realnost-kak-metod-i-sredstvo-obuchenija-14062791 [Accessed 20 March 2021] [in Russian].

Sukhorukova, E. V. (2018). Virtualnyie ekskursii kak sredstvo patrioticheskogo vospitaniya [Virtual excursions as a means of patriotic education]. Aktualnyie problemyi modernizatsii matematicheskogo i estestvenno-nauchnogo obrazovaniya: materialyi. Vseros. nauch.-metod. konf. s mezhdunar. uchastiem [Actual problems of modernization of mathematical and natural science education. Collection of scientific papers based on the materials of the All-Russian Scientific and Methodological Conference]. Lyashko, M.A. (Ed.). Saratov, pp. 79–82 [in Russian].

Ustyuzhanina, N.V. (2017). Virtualnaya ekskursiya kak innovatsionnaya forma obucheniya [Virtual excursion as an innovative form of training]. Nauka i perspektivyi [Science and perspectives], 2, pp. 70–74. Available at: https://cyberleninka.ru/article/n/virtualnaya-ekskursiya-kak-innovatsionnaya- forma-obucheniya/viewer [in Russian].

Yulenkov, S.E., Kotelnikova S.V. and Kasatkina, A.S. (2016). Sovremennyie virtualnyie ekskursii i sredstva razrabotki virtualnyih ekskursiy v muzeynoy deyatelnosti [Modern virtual tours and development tools of virtual tours in museum activities]. Reshetnikovskie chteniya [Reshetnikovsky reading], 2, pp. 239–240 [in Russian].

Опубліковано
2021-06-07
Як цитувати
Бєлікова, О., Бессонова, Н., & Греул, О. (2021). Віртуальні екскурсії як спосіб активізації пізнавальної діяльності освітніх мігрантів. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (38), 41-57. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2021-38-03