Використання рутинних класних процедур у запам’ятовуванні та подальшому розвитку комунікативної компетентності
Анотація
У статті розглянуто можливість виконувати багаторазові повторення з метою запам’ятовування та засвоєння цільової мовної одиниці та водночас уникати беззмістовності та втоми. Висвітлено велику роль рутинних класних процедур у запам’ятовуванні певних мовних одиниць і у подальшому розвитку комунікативної компетентності. Рутинні класні процедури розглядаються як потужний ресурс для вирішення проблеми здійснення багаторазових повторень із метою запам’ятовування і водночас уникання монотонності.
Мета статті – проаналізувати можливість використання рутинних класних процедур для запам’ятовування та засвоєння цільових мовних одиниць, а також запропонувати комплекс вправ, спрямованих на формування та розвиток таких компонентів комунікативної компетентності учнів, як граматичний (слова та правила) та дискурсний (зв’язність і узгодженість).
До уваги беруться різні методи, стратегії, техніки, які засновані на багаторазовому повторенні одного і того ж контенту. Особлива увага приділяється техніці «дрилінга». Розкрито особливості усвідомленого (не механічного) повторення і в результаті запропоновано техніку усвідомленого «дрилінга».
Наголошується, що нові мовні одиниці набагато успішніше засвоюються, коли студенти часто їх повторюють, установлюючи чіткі зв’язки з реальним життям, а ці зв’язки персоналізуються. У реальному житті люди часто змушені повторювати те саме багато разів, виконуючи щоденні рутинні процедури. Таке повторення є природним. При навчанні іноземної мови виконання рутинних процедур діє як штучне мовне середовище і може працювати як своєрідне занурення у мову.
Представлені методичні прийоми, спрямовані на формування та розвиток таких компонентів комунікативної компетентності, як граматична і дискурсна.
Рутинні класні процедури, безсумнівно, є потужним джерелом для вирішення проблеми, пов’язаної із виконанням багаторазових повторень, і в той же час запобіганням неприродності. Доведено, що доцільно організоване виконання рутинних процедур забезпечує осмислене, а не механічне запам’ятовування. Більш того, рутинні класні процедури, належним чином організовані, скорочують час мовлення викладача і, відповідно, збільшують час мовлення студентів.
Завантаження
Посилання
Arntsen, T. How to Drill. Drilling Activities for Your English Classroom. Available at: https://busyteacher.org/3812-how-to-drill-drilling-activities-for-your-english.html [Accessed 19 Aug. 2019] [in English].
Bex, M. How to Circle. Available at: https://comprehensible classroom.com/teacher-training/essential-strategies-for-tprsci-teachers/how- to-circle/ [Accessed 17 Nov. 2019] [in English].
Canale, M. (1983). From Communicative Competence to Communicative Language Pedagogy. Language and Communication. Richard, J.C. and Schmidt, R.W. (Eds.). London: Longman, 1983, pp. 2–14 [in English].
Donna, Sperandio. (2016). Use every day routines to build language skills. Posted 04.11.2016. Available at: https://blog.medel.com/use-everyday-routines-to-build-language-skills/ [Accessed 17 Nov. 2019] [in English].
Drilling. Available at: https://teffl.wordpress.com/2010/06/13/drilling/ [Accessed 12 Sep. 2019] [in English].
Fauziyah As Sa’diyah. (2019). Teaching Vocabulary Using Drilling Technique To Achieve Accuracy In Pronunciation For 2nd Grade Students In Mi Muhammadiyah 5 Surabaya. Tugas Akhir D3 thesis. Universitas Airlangga. Available at: http://repository.unair.ac.id/id/eprint/89099 [Accessed 12 Sep. 2019] [in English].
Fransiska, R. and Jurianto. (2016). The Use of Drilling Technique in Teaching English Vocabulary to the Seventh Grade Students of SMP Negeri 2 Tanggulangin. Anglicist. English Department, Universitas Airlangga, Vol. 05, No 02 (August 2016), pp. 125–131 [in English].
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language, Teaching. Harlow: Pearson Education Limited [in English].
How Meaningful Repetition of Language Supports Comprehension and Acquisition. (2018). December 24, 2018. Available at: https://beyondlanguagelearning.com/2018/12/24/how-meaningful-repetition- of-language-supports-comprehension-and-acquisition [Accessed 10 Sep. 2020] [in English].
How to Make Input-Based Language Teaching More Efficient: Comprehensibility, Repetition, and Memorable Experience. (2019). February 20, 2019. Available at: https://beyondlanguagelearning.com/ 2019/02/20/how-to-make-input-based-language-teaching-more-efficient-comprehensibility-repetition-and-memorable-experience/-more-5964 [Accessed 10 Sep. 2020] [in English].
Kerr, Ph. Minimal resources: Drilling. Methodology: tips for teachers. Available at: https://www.onestopenglish.com/methodology-tips-for-teachers/minimal-resources-drilling/146558.article [Accessed 7 Sep. 2020] [in English].
Nasrollahi-Mouziraji, Alieh and Nasrollahi-Mouziraji, Atefeh. (2015). Memorization Makes Progress. Theory and Practice in Language Studies, April 2015, Vol. 5, No. 4, pp. 870–874 [in English].
O’shea, B. (2019). ESL Classroom Management and Routines for Young Learners. May 28, 2019. Available at: https://bridge.edu/tefl/blog/esl-classroom-management-routines-for-young-learners/ [Accessed 17 Oct. 2019] [in English].
Rhalmi, M. (2016). Drilling in English Language Teaching. Available at: https://www.myenglishpages.com/blog/drilling-in-english-language-eaching/ [Accessed 14 Aug. 2019] [in English].
Weiler, A. Value of Repetition in Language Learning. Available at: https://www.strategiesinlanguagelearning.com/repetition-in-language-learning/ [Accessed 07 Aug. 2019] [in English].
Zakime, A. (2018). What is Drilling? Available at: https://www.whatiselt.com/single-post/2018/04/15/What-is-Drilling [Accessed 17 Feb. 2020] [in English].
12 Classroom Routines to Try in the Secondary ELA Classroom. Christina, The Daring English Teacher. Available at: https://www.thedaring englishteacher.com/2020/06/12ClassroomRoutines.html [Accessed 12 Sep. 2019] [in English].