Використання рутинних класних процедур у запам’ятовуванні та подальшому розвитку комунікативної компетентності

  • S. Revutska доцент кафедри філології, перекладу та стратегічних комунікацій Національної академії Національної гвардії України https://orcid.org/0000-0002-6568-236X
Ключові слова: багаторазові повторення, запам’ятовування, комунікативна компетентність, осмислений «дрилінг», персоналізація, рутинні класні процедури

Анотація

У статті розглянуто можливість виконувати багаторазові повторення з метою запам’ятовування та засвоєння цільової мовної одиниці та водночас уникати беззмістовності та втоми. Висвітлено велику роль рутинних класних процедур у запам’ятовуванні певних мовних одиниць і у подальшому розвитку комунікативної компетентності. Рутинні класні процедури розглядаються як потужний ресурс для вирішення проблеми здійснення багаторазових повторень із метою запам’ятовування і водночас уникання монотонності.

Мета статті – проаналізувати можливість використання рутинних класних процедур для запам’ятовування та засвоєння цільових мовних одиниць, а також запропонувати комплекс вправ, спрямованих на формування та розвиток таких компонентів комунікативної компетентності учнів, як граматичний (слова та правила) та дискурсний (зв’язність і узгодженість).

До уваги беруться різні методи, стратегії, техніки, які засновані на багаторазовому повторенні одного і того ж контенту. Особлива увага приділяється техніці «дрилінга». Розкрито особливості усвідомленого (не механічного) повторення і в результаті запропоновано техніку усвідомленого «дрилінга».

Наголошується, що нові мовні одиниці набагато успішніше засвоюються, коли студенти часто їх повторюють, установлюючи чіткі зв’язки з реальним життям, а ці зв’язки персоналізуються. У реальному житті люди часто змушені повторювати те саме багато разів, виконуючи щоденні рутинні процедури. Таке повторення є природним. При навчанні іноземної мови виконання рутинних процедур діє як штучне мовне середовище і може працювати як своєрідне занурення у мову.

Представлені методичні прийоми, спрямовані на формування та розвиток таких компонентів комунікативної компетентності, як граматична і дискурсна.

Рутинні класні процедури, безсумнівно, є потужним джерелом для вирішення проблеми, пов’язаної із виконанням багаторазових повторень, і в той же час запобіганням неприродності. Доведено, що доцільно організоване виконання рутинних процедур забезпечує осмислене, а не механічне запам’ятовування. Більш того, рутинні класні процедури, належним чином організовані, скорочують час мовлення викладача і, відповідно, збільшують час мовлення студентів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Arntsen, T. How to Drill. Drilling Activities for Your English Classroom. Available at: https://busyteacher.org/3812-how-to-drill-drilling-activities-for-your-english.html [Accessed 19 Aug. 2019] [in English].

Bex, M. How to Circle. Available at: https://comprehensible classroom.com/teacher-training/essential-strategies-for-tprsci-teachers/how- to-circle/ [Accessed 17 Nov. 2019] [in English].

Canale, M. (1983). From Communicative Competence to Communicative Language Pedagogy. Language and Communication. Richard, J.C. and Schmidt, R.W. (Eds.). London: Longman, 1983, pp. 2–14 [in English].

Donna, Sperandio. (2016). Use every day routines to build language skills. Posted 04.11.2016. Available at: https://blog.medel.com/use-everyday-routines-to-build-language-skills/ [Accessed 17 Nov. 2019] [in English].

Drilling. Available at: https://teffl.wordpress.com/2010/06/13/drilling/ [Accessed 12 Sep. 2019] [in English].

Fauziyah As Sa’diyah. (2019). Teaching Vocabulary Using Drilling Technique To Achieve Accuracy In Pronunciation For 2nd Grade Students In Mi Muhammadiyah 5 Surabaya. Tugas Akhir D3 thesis. Universitas Airlangga. Available at: http://repository.unair.ac.id/id/eprint/89099 [Accessed 12 Sep. 2019] [in English].

Fransiska, R. and Jurianto. (2016). The Use of Drilling Technique in Teaching English Vocabulary to the Seventh Grade Students of SMP Negeri 2 Tanggulangin. Anglicist. English Department, Universitas Airlangga, Vol. 05, No 02 (August 2016), pp. 125–131 [in English].

Harmer, J. (2007). The Practice of English Language, Teaching. Harlow: Pearson Education Limited [in English].

How Meaningful Repetition of Language Supports Comprehension and Acquisition. (2018). December 24, 2018. Available at: https://beyondlanguagelearning.com/2018/12/24/how-meaningful-repetition- of-language-supports-comprehension-and-acquisition [Accessed 10 Sep. 2020] [in English].

How to Make Input-Based Language Teaching More Efficient: Comprehensibility, Repetition, and Memorable Experience. (2019). February 20, 2019. Available at: https://beyondlanguagelearning.com/ 2019/02/20/how-to-make-input-based-language-teaching-more-efficient-comprehensibility-repetition-and-memorable-experience/-more-5964 [Accessed 10 Sep. 2020] [in English].

Kerr, Ph. Minimal resources: Drilling. Methodology: tips for teachers. Available at: https://www.onestopenglish.com/methodology-tips-for-teachers/minimal-resources-drilling/146558.article [Accessed 7 Sep. 2020] [in English].

Nasrollahi-Mouziraji, Alieh and Nasrollahi-Mouziraji, Atefeh. (2015). Memorization Makes Progress. Theory and Practice in Language Studies, April 2015, Vol. 5, No. 4, pp. 870–874 [in English].

O’shea, B. (2019). ESL Classroom Management and Routines for Young Learners. May 28, 2019. Available at: https://bridge.edu/tefl/blog/esl-classroom-management-routines-for-young-learners/ [Accessed 17 Oct. 2019] [in English].

Rhalmi, M. (2016). Drilling in English Language Teaching. Available at: https://www.myenglishpages.com/blog/drilling-in-english-language-eaching/ [Accessed 14 Aug. 2019] [in English].

Weiler, A. Value of Repetition in Language Learning. Available at: https://www.strategiesinlanguagelearning.com/repetition-in-language-learning/ [Accessed 07 Aug. 2019] [in English].

Zakime, A. (2018). What is Drilling? Available at: https://www.whatiselt.com/single-post/2018/04/15/What-is-Drilling [Accessed 17 Feb. 2020] [in English].

12 Classroom Routines to Try in the Secondary ELA Classroom. Christina, The Daring English Teacher. Available at: https://www.thedaring englishteacher.com/2020/06/12ClassroomRoutines.html [Accessed 12 Sep. 2019] [in English].

Опубліковано
2020-12-28
Як цитувати
Revutska, S. (2020). Використання рутинних класних процедур у запам’ятовуванні та подальшому розвитку комунікативної компетентності. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (37), 77-88. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2020-37-06