Навчення як модифікована форма індивідуального досвіду та його місце у дистанційній освіті

  • С. Волков доцент вiддiлення східних мов Вищого iнституту мов Тунicу Університету Карфагена https://orcid.org/0000-0002-9682-4797
Ключові слова: адаптивне навчання, ідеація, когнітивна система, навчання, цілепокладання

Анотація

Природа навчення в структурі освітнього процесу пояснюється статусом стану когніції в індивіда, тобто усталеної сукупності процесів, процедур і методів придбання знань про явища і закономірності об’єктивного світу, та факторами, які виходять за межі генеративної системи, тобто сукупності граматичного, семантичного, фонологічного компонентів мови або ментальної граматики і ментального лексикону. Періодичні зміни в ментальній активності й отриманні її результату – певного досвіду, що призводять до змін у поведінці, обумовлюються її циклічністю. Навчення становить цикл ментальних механізмів учня: цілепокладання – ідеація – комунікування – локалізація. Відповідно, цикл ментальних механізмів викладача спрямований на взаємодію з розумовим процесом студента: центрування на особистості студента і розвитку його здібностей – ініціювання уяви, породження її продукту (уявного образу, ідеї або концепції), розвитку творчого потенціалу – кооперування взаємодії – локалізація взаємодії, тобто адаптація залежно від етнопсихолінгвістичного портрету студента і соціокультурних особливостей освітнього середовища, в якому відбувається навчання або на яке спрямоване навчання через вивчення мови. Цикл можна представити як одиницю виміру стану когнітивної системи індивіда, а також ментальної активності, її проявів, умов, що провокують «випадкові» фазові переходи станів свідомості. Цикл – низка різнорівневих факторів, що визначають статус когнітивного стану в режимі реального часу і беруть участь у порушенні та прискоренні роботи когнітивних функцій, які беруть участь у вирішенні проблеми, зокрема функції взаємодії з іншими когнітивними системами та інформаційним полем, представленими в комунікаційних мережах. Така функція виступає як відносна модель повноти, цілісності сприйняття завдання і підходу до його вирішення в процесі навчення.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Behterev, V.M. (2019). Fenomeny mozga [Brain Phenomena]. Moscow: OOO “Izd-vo AST” [in Russian].

de Bono, E. (2015). Iskusstvo dumat’. Lateral’noe myshlenie kak sposob reshenija slozhnyh zadach [Lateral Thinking: An Introduction]. Moscow: Alpina Pablisher [in Russian].

Vasiljev, I.A, Popluzhnyj, V.L. and Tihomirov, O.K. (1980). Emocii i myshlenie [Emotions and thinking]. Moscow: Izd-vo Moskovskogo un-ta [in Russian].

Vygotskij, L.S. (1934). Myshlenie i rech. Psihologicheskie issledovanija [Thinking and speaking. Psychological research]. Kolbanovskij, V. (Ed.). Moscow-Leningrad: Gos. socialno-ekonomicheskoe izd-vo [in Russian].

Vygotskij, L.S. (1983). Problema umstvennoj otstalosti [The problem of mental retardation]. Sobranie sochinenij [Collected Works]. Vols. 1–6. Vlasova, T.A. (Ed.). Moscow: Pedagogika. Vol. 5. Osnovy defektologii [Fundamentals of defectology], pp. 231–256 [in Russian].

Kashkarov, D.N. (1928). Sovremennye uspehi zoopsihologii [Modern advances in zoopsychology]. Moscow-Leningrad: Gosizdat [in Russian].

Kornilova, T.V. (2016). Intellektualno-lichnostnyj potencial cheloveka v uslovijah neopredelennosti i riska [Intellectual and personal potential of a person in conditions of uncertainty and risk]. St. Petersburg: Nestor-Istorija [in Russian].

Marinosjan, T.N. (2018). Subjekt-objekt obrazovatelnogo processa v realijah sovremennosti, ili IP Aliases → ∞ [Subject-object of the educational process in the realities of our time, or IP Aliases → ∞]. Filosofskie nauki [Philosophical Sciences], 6, pp. 7–30 [in Russian]. DOI: https: //doi.org/10.30727/0235-1188-2018-6-7-30.

Mitrofanova, O.D., Kostomarov, V.G. at al. (1990). Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo [Methods of teaching Russian as a foreign language]. Moscow: Rus. jaz. [in Russian].

Potebnja, A. (1892). Mysl’ i yazyk [Thought and language]. Kharkiv: Tip. Adolfa Darre [in Russian].

Slovar terminov po korporativnomu obucheniju [Glossary of corporate training terms]. SberUniversitet [SberUniversity]. Available at: https: //sberbank-university.ru/edutech-club/glossary/ [Accessed 30 Aug. 2020] [in Russian].

Torndajk, Je. (1935). Process uchenija u cheloveka [Human learning process]. Moscow: Uchpedgiz [in Russian].

Bloom, B.S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives. The Classification of Educational Goals. Handbook 1: Cognitive Domain. London: Longmans, Green and Co LTD / NY, Michigan: Edwards Bros., Ann Arbor [in English].

Dennett, Daniel C. (1998). The Intentional Stance. Seventh printing. London: A Bradford Book The MIT Press Cambridge, Massachusetts [in English].

Dennett, Danie C. (1988). Evolution, Error, and Intentionality. In: Y. Wilks and D. Partridge, (Eds.). Sourcebook on the Foundations of Artificial Intelligence. New Mexico University Press [in English].

Grossman, P.L., Smagorinsky, P. and Valencia, Sh. (1999). Appropriating Tools for Teaching English: A Theoretical Framework for Research on Learning to Teach. American Journal of Education. Vol. 108 (1), pp. 1–29 [in English].

Nuttin, J. (1953). Tâche réussite et échec. Théorie de la conduite humaine. Paris-Amsterdam [in English].

Schunk, D.H. (2012). Learning Theories. An Educational Perspective. Boston, Columbus, Indianapolis, NY: Pearson [in English].

Skinner, B.F. (2014). Verbal Behavior. Cambridge, Massachusetts: B.F. Skinner Foundation Reprint Series [in English].

Опубліковано
2020-12-28
Як цитувати
Волков, С. (2020). Навчення як модифікована форма індивідуального досвіду та його місце у дистанційній освіті. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (37), 23-35. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2020-37-02