До питання презентації науково-дослідної роботи іноземними студентами (частина 2 – відповіді на запитання)

  • О. Фадєєва старший викладач кафедри мовної підготовки 1 Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна (61022, Харків, майдан Свободи, 4) https://orcid.org/0000-0003-1704-9524
Ключові слова: адресант, адресат, діалог, конвенція, презентація

Анотація

У статті розглянуто методи формування комунікативних навичок і вмінь публічного захисту дипломної або курсової роботи (друга частина презентації – відповіді на запитання аудиторії). Визначено фактори, які є необхідними для успішної презентації самостійно виконаної іноземними студентами науково-дослідної роботи. Проаналізовано типи запитань, які притаманні такому виду мовленнєвої взаємодії. Розроблено рекомендації до системи вправ, що мають на меті розвиток діалогічного професійно орієнтованого спілкування, підґрунтям якого є обов’язкове виконання конвенційних норм офіційної сфери комунікації. Доведено необхідність цілеспрямованого навчання освітніх мігрантів старших курсів публічного професійного спілкування, підкреслюється, що додержання конвенційних норм учасниками мовленнєвої взаємодії забезпечує стандартизованість процедури презентації і це позитивно впливає на результат захисту. Автор науково обґрунтовує важливість формування в іноземних студентів вмінь забезпечувати зворотній зв'язок як на вербальному, так і на невербальному рівнях. Схарактеризовано афективні стратегії усунення почуття психологічного дискомфорту під час презентації, а також стратегії ліквідації труднощів,  які пов’язані з дефіцитом лінгвістичних ресурсів адресата. Отримані результати дослідження надають можливість використати рекомендації з метою удосконалення комунікативної компетенції інофонів у процесі вивчення української мови як іноземної. Рекомендації можуть слугувати підґрунтям для розробки методичних вказівок, що сприятимуть формуванню й удосконаленню комунікативних вмінь публічного захисту науково-дослідної роботи.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Avsyukevych, YU.S. (2008). Kryterii otsinyuvannya rivnya sformovanosti navychok i vmin produkuvannya prezentatsii anhliiskoyu movoyu studentamy ekonomichnykh spetsialnostei [Criteria for assessing the level of formation of skills and abilities of producing a presentation in English by students of economic specialties]. Vykladannya mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zvyazky [Teaching languages at higher educational institutions at the present stage. Intersubject connections]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University, 12, pp. 5–12 [in Ukrainian].
Aleksyeyenko, T.M. and Fadyeyeva, O.YU. (2018). Formuvannya vmin prezentatsii naukovo-doslidnoi roboty inozemnymy studentamy (ch. 1, dopovid) [Formation of skills of foreign students’ foreign students research work presentation (part 1, report)]. Vykladannya mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zvyazky [Teaching languages at higher educational institutions at the present stage. Intersubject connections]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University, 33, pp. 7–15 [in Ukrainian].
Bogdanov, V.V. (1987). Funktsii verbalnykh i neverbalnykh komponentov v rechevom obshenii [Functions of verbal and non-verbal components in speech communication]. Yazykovoe obshenie [Language Communication]. Kalinin: Kal.GU, pp. 18–25 [in Russian]
Guseva, G.G. and Tarasova, S.V. (2002). Kritichnyi diskurs kak tip diskursa [Critical discourse as a type of discourse]. Vestnik mezhdunarodnogo slavyanskogo universiteta [Bulletin of the International Slavic University]. Kharkiv: MSU, 3, pp. 3–6 [in Russian].
Koltunova, M.V. (2004). Konventsiya kak pragmaticheskii faktor dialogicheskogo obshcheniya [Convention as a pragmatic factor of dialogic communication]. Voprosy yazykoznaniya [Questions of linguistics]. Moscow: Nauka, 6, pp. 100–116 [in Russian].
Kuznetsova, I.V. (2012). Krytyka ta zauvazhennya v diloviy komunikatsiyi [Criticism and comments in business communication]. Metodyka i praktyka linhvistychnoi pidhotovky [Questions of linguistics]. Kharkiv: NMU, 6, pp. 101–106 [in Ukrainian].
Опубліковано
2019-05-30
Як цитувати
Фадєєва, О. (2019). До питання презентації науково-дослідної роботи іноземними студентами (частина 2 – відповіді на запитання). Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (34), 236-245. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2019-34-17