Урбаноніми як один із найважливіших елементів комунікації

  • А. А. Ященко старший викладач кафедри мовної підготовки 1 Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна (61022, Харків, майдан Свободи, 4) http://orcid.org/0000-0003-0048-2348
Ключові слова: годонім, комунікація, українська мова як іноземна, урбанонім, функція

Анотація

У статті розглядаються проблеми комунікації. Актуальність дослідження повʼязана з розвитком концепції навчання української мови як іноземної з урахуванням регіонального компонента. У статті регіональний компонент розглянуто як комплекс лінгвокраїнознавчої інформації, повʼязаний із локальним місцем проживання й навчання іноземця на момент засвоєння іноземної мови в межах міста чи регіону. Визначено й описано комунікативні функції урбанонімів, а саме: функція збереження та передачі національної самосвідомості, традицій і культури; функція відтворення, функція повідомлення про події чи людей; функція узагальнення інформації та представлення стійких суспільних знань про світ; оцінна функція, функція відсилання до іншого географічного об’єкта. Обґрунтовано  доцільність використання урбанонімів на заняттях з української мови як іноземної. Рекомендовано залучати лінгвокраїнознавчі відомості регіонального характеру до навчальних матеріалів для занять з української мови як іноземної. Знання про регіон чи місто, де навчаються іноземці, допомагають їм краще орієнтуватися в малознайомих місцях. Запропоновано набуті на заняттях знання та уміння з використання урбанонімів закріплювати та активізувати в реальних ситуаціях спілкування. Система завдань і вправ з урбанонімами має бути зорієнтована на комплексне навчання всіх видів мовленнєвої діяльності. Дидактичним матеріалом на заняттях можуть бути спеціальні навчальні тексти (монологи, діалоги, оголошення), спеціально створені викладачем для певних мовленнєвих ситуацій, автентичні тексти, рекламні проспекти, відеосюжети регіональних новин.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Morkovkin, V.V. (2007). Osnovnyie funktsii leksicheskih edinits [Basic functions of lexical units]. Vestnik RUDN. Seriya: Voprosyi obrazovaniya: yazyiki i spetsialnost [Vestnik RUDN. Series: Education issues: languages and specialty]. 1, pp. 43–51 [in Russian].

Podolskaya, N.V. (1978). Slovar onomasticheskoy terminologii [Glossary of Onomastic Terminology]. M.: Nauka [in Russian].

Takhtaulova, M.Yu. (2016). Istorichniy rozvitok adresnoi urbanonimii mista Harkova (seredyna XVII – pochatok XXI stolittya) [Historical development of the target urbanization of Kharkov (mid XVII – beginning of the XXI century)]. Candidate’s thesis. Zaporizhzhia: ZNU. URL: http://phd.znu.edu.ua/page/dis/01_2016/Takhtaulova_Disser.pdf [Accessed 15 Sep. 2018] [in Ukrainian].

Takhtaulova, M.Yu. (2015). Toponimika postradyanskogo Harkova: na shlyahu do dekomunizatsii [Toponymic of Post-Soviet Kharkiv: On the Way to De-Communism]. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences, III (11), Is: 67, pp. 36–39 URL: http: // www.seanewdim.com. [Accessed 15 Sep. 2018] [in Ukrainian].

Takhtaulova, M.Yu. Toponimika Kharkova: Realii Ta Perspektyvy [Kharkiv toponymy: realities and prospects]. URL: http://www.historians.in.ua/ index.php / en / doslidzhennya / 1587 - mariia - takhtaulova - toponimika-suchasnoho - kharkova - realii - ta - perspektyvy [Accessed 15 Sep. 2018] [in Ukrainian].

Опубліковано
2019-04-10
Як цитувати
Ященко, А. А. (2019). Урбаноніми як один із найважливіших елементів комунікації. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (33), 127-138. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2018-33-11