Тематична класифікація англомовних абревіатур назв підходів до навчання мов та форм його організації

  • Леонід Миколайович Черноватий Кафедра перекладознавства імені Миколи Лукаша, факультет іноземних мов Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна http://orcid.org/0000-0003-3411-9408
  • Наталя Миколаївна Ковальчук Кафедра перекладознавства імені Миколи Лукаша, факультет іноземних мов Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна http://orcid.org/0000-0002-9483-4297
Ключові слова: англомовні абревіатури, класифікація, навчання мов, підходи до навчання, тематичні групи, тематичні підгрупи, форми організації навчання

Анотація

В статті пропонується система тематичних підгруп (ТПГ) англомовних абревіатур тематичної групи (ТГ) «Назви підходів до навчання мов та форм його організації». Виходячи з подібних розвідок різногалузевої тематичної типології термінів в українській мові, автори обґрунтували актуальність своєї розвідки відсутністю достатнього обсягу досліджень англомовних абревіатур згаданої сфери та потребою розбудови їх тематичної типології.  Метою статті визначено розбудову таких ТПГ, а до змісту завдань увійшов відбір термінологічного корпусу, його аналіз, окреслення висновків та перспектив. Теоретичні основи дослідження. Терміносистема англійської мови характеризується певними поняттєвими параметрами, ґрунтуючись на яких можна інтегрувати її складові у відповідні ТГ, які розглядаються як комплекси термінів, об’єднаних за спільними денотативними ознаками. Розподіл термінів  на ТГ вважається вагомим аспектом опрацьовування термінологічної системи. До корпусу дослідження увійшли 110 абревіатур, відібраних з оригінальних англомовних джерел відповідного спрямування. Результати дослідження. ТПГ абревіатур англійської мови названої ТГ характеризуються варіативністю в аспекті ступеня її розгалуженості (який є найвищим у таких ТПГ як «Моделі та методи навчання» –23% та «Наукові дослідження» 22%), кількісного складу, структури, приналежності до частин мови та способів термінотворення. Трапляються звукові й алфавітні акроніми, спостерігаються випадки синонімії, а також омонімії, наприклад, ELT (English Language Training) та ELT (English Language Teaching). Висновки та перспективи подальших досліджень. Кожна ТПГ характеризується тематичною цілісністю, логічністю і чіткістю, завдяки спільним поняттєвим ознакам її складників. Однак інші характеристики абревіатур потребують додаткового вивчення, в чому і вбачаємо перспективу подальшого дослідження.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2021-05-04
Як цитувати
Черноватий, Л. М., & Ковальчук, Н. М. (2021). Тематична класифікація англомовних абревіатур назв підходів до навчання мов та форм його організації. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов, (92), 129-137. https://doi.org/10.26565/2227-8877-2020-92-18