Категорія інтенціональності у карнавалізованому медіа-просторі (на матеріалі американського телешоу ‘Saturday Night Live’)

  • Вікторія Опанасівна Самохіна Кафедра англійської філології, факультет іноземних мов Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна https://orcid.org/0000-0002-6216-2502
  • Ольга Олегівна Полтаран Кафедра англійської філології, факультет іноземних мов Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна https://orcid.org/0000-0001-6562-7259
Ключові слова: гумор, дискурс, інтенціональність, інтенція, карнавалізація, медіа-простір

Анотація

Стаття присвячена дослідженню реалізації лінгвістичної категорії інтенціональності у карнавалізованому медіа-просторі. Проаналізовано поняття сучасного медіа-простору, розглянуто аспект карнавалізації у ньому. Проведено аналіз прояву категорії інтенціональності на матеріалі сучасного американського гумористичного телешоу ‘Saturday Night Live’. Під медіа-простором розуміємо вид комунікативного простору, який охоплює декілька середовищ, що формують нові умови сучасного життя (техносферу, інфосферу, соціоінфосферу). Сучасний медіа-простір включає в себе карнавалізаційні процеси, які складають карнавально-маскарадне середовище, що стає характерним для нього. Інформаційні потоки у медіа-просторі направлені на адресата: вони містять у собі базову інтенцію впливу на нього, цей вплив є масовим, оскільки він охоплює широку аудиторію. Під інтенцією розуміємо елемент категорії інтенціональності карнавалізованого медіа-простору. Це також комунікативний намір мовця, який може відрізнятись від його реальних намірів. Адресат може розпізнати справжню інтенцію адресанта, це залежить від тематики дискурсу та типу комунікативної ситуації, психологічного стану та загальної обізнаності реципієнта. Ми виділяємо макроінтенцію (розважальну) як головну ціль шоу, що визначає стильові та жанрові характеристики повідомлення, та мікроінтенцію – локальні цілі висловлювань. Ми виділяємо такі мікроінтенції: негативна оцінка інтелектуальних здібностей, спроба зближення з аудиторією, спроба самовиправдання, демонстрація позиції аудиторії, вираження особистого ставлення персонажа, спроба пошкодження іміджу, спроба уникнення відповіді. Здійснений аналіз є спробою дослідження реалізації категорії інтенціональності у карнавалізованому медіа-просторі шляхом виокремлення її ключових елементів – макро- та мікроінтенцій, які є характерними для окремих епізодів телешоу, що подають образи основних політичних фігур США.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2021-05-04
Як цитувати
Самохіна, В. О., & Полтаран, О. О. (2021). Категорія інтенціональності у карнавалізованому медіа-просторі (на матеріалі американського телешоу ‘Saturday Night Live’). Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов, (92), 45-51. https://doi.org/10.26565/2227-8877-2020-92-06