Деякі особливості навчання китайських учнів на підготовчому відділенні для іноземних громадян
Анотація
У статті розглянуті особливості навчання китайських учнів на підготовчому відділенні для іноземних громадян. Визначено, що традиційні методики навчання української (російської) мови як іноземної учнів, які є носіями китайської культури (мови), не приносять бажаних результатів, що пов’язано з істотними розходженнями типологічно далеких китайської й слов’янських (української або російської) мов; із не комунікативним (як у більшості арабських і африканських учнів), а з раціонально-логічним стилем оволодіння іноземною мовою китайцями; з розбіжностями ментальності слов’янського та східного психотипу особистості; з принциповими відмінностями системи освіти України та Китаю. Обґрунтована доцільність організації навчання на початковому етапі в мононаціональних китайських групах. Надані практичні рекомендації для роботи з китаємовними учнями.
Завантаження
Посилання
2009. – № 5. – С. 16–22.
Введение в русскую грамматику : Справочное пособие для иностранцев, говорящих на китайском языке / [С.В. Варава, В.И. Груцяк, Е.Н. Пушкарёва, Ли Фань Юань, Джин Юн]. – Х. : ХНУ имени В.Н. Каразина, 2010. – 40 с.
Гао Синь. Порядок слов в русском языке в зеркале китайского языка : дис. … канд. филол. наук : 10.02.01 / Гао Синь. – М., 2007. – 233 с.
Груцяк В.І. Особливості викладання дисципліни «Країнознавство» на підготовчому факультеті для іноземних громадян / В.І. Груцяк // Наукові записки кафедри педагогіки. – 2012. – Вип. ХХІХ. – С. 35–43.
Груцяк В.І. Про формування єдиного мовного освітнього середовища на підготовчому факультеті для іноземних громадян / В.І. Груцяк // Нові технології навчання. – К. : Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, 2008. – Вип. 52. –
С. 53–59.
Груцяк В.І. Проблеми навчання іноземців у ВНЗ України та шляхи їх вирішення / В.І. Груцяк // Вища освіта України: [тематичний випуск «Вища освіта України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору»]. – 2009. – Додаток 4, том VІ (18). – С. 119–124.
Золотых Л.Г. Методика преподавания русского языка как иностранного в китайской аудитории : учеб. пособие / Л.Г. Золотых, М.Л. Лаптева, М.С. Кунусова, Т.К. Бардина. – Астрахань : Астрахан. гос. ун-т, Издательский дом «Астраханский университет»,
2012. – 91 с.
Караулов Ю.Н. Активная грамматика и ассоциативно-вербальная сеть / Ю.В. Караулов. – М. : ИРЯ РАН, 1999. – 180 с.
Кочергин И.В. Очерки лингводидактики китайского языка / И.В. Кочергин. – М. : Восток-Запад, 2006. – 192 с.
Кубрякова Е.С. Краткий словарь когнитивных терминов / [Е.С. Кубрякова, В.З. Демьянков, Ю.Т. Панкрац, Л.Г. Лузина]. – М. : Филол. ф-т МГУ имени М. В. Ломоносова, 1997. – 245 с.
Ли Минь. Формирование языковой компетенции китайских студентов при изучении русского языка : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Ли Минь. – Екатеринбург, 2011. – 222 с.
Люй Шу Сян. Очерки грамматики китайского языка / Люй Шу Сян. – М. : Изд-во вост. лит-ры, 1961. – 267с.
Налимов В.В. Спонтанность сознания : вероятностная теория смыслов и смысловая архитектоника / В.В. Налимов. – М. : Прометей, 1989. – 287 с.
Неретина С.С. Тропы и концепты / С.С. Неретина. – М. : ИФ РАН, 1999. – 277 с.
Чан Динь Лам. Обучение китайских студентов за пределами Китая: проблемы и решения / Чан Динь Лам // Успехи современного естествознания. – 2014. – № 5 (1). –
С. 170–173.