Сторітелінг як засіб навчання ефективної комунікації іноземною мовою
Анотація
Метою статті є з’ясування значення сторітелінгу у вдосконаленні комунікативних компетентностей студентів з англійської мови як іноземної шляхом інтеграції модифікованих технік оповіді в навчальні методики. Експериментально доведено, що сторітелінг сприяє когнітивній залученості, критичному мисленню, лінгвістичному розвитку та емоційній участі, що покращує засвоєння іноземної мови та навички комунікації. Наукову розвідку обґрунтовано теоретичним положеннями та емпіричними даними когнітивістики, нейропсихології та методики викладання іноземних мов, згідно яких сторітелінг, вбудовуючи мовні структури в змістовні контексти, активує численні когнітивні та емоційні механізми, покращуючи запам’ятовування інформації, підвищуючи мотивацію та залученість. Водночас сторітелінг відіграє важливу роль у розвитку соціальної взаємодії, створенні спільного навчального середовища.
Методологія дослідження зосереджена на порівняльному аналізі традиційних комунікативних підходів та модифікованих технік сторітелінгу, експериментально застосованих на практичних заняттях з усного та писемного мовлення до першокурсників спеціальності «Переклад» у Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка. Збір даних здійснено через структуровані оцінювання, напівструктуровані інтерв’ю та спостереження на практичних заняттях. Статистичний аналіз результатів експериментальної групи свідчить про значне покращення мовленнєвих навичок, рівня залученості та засвоєння лексичних і граматичних структур. У статті здійснено аналіз окремих навчальних завдань, заснованих на модифікованій техніці сторітелінгу через взаємодію з автентичними та напівавтентичними мовленнєвими зразками, що сприяють розвитку критично-аналітичного та творчого мислення у продуктивному процесі створення оповіді. Інтеграція сторітелінгу у викладання іноземних мов відповідає сучасним педагогічним концепціям, що акцентують увагу на дослідницькому навчанні, особистісній орієнтації, творчому підході та активній залученості до співпраці.
Завантаження
Посилання
Amerstorfer, C.M., Freiin von Münster-Kistner, C. (2021). Student Perceptions of Academic Engagement and Student-Teacher Relationships in Problem-Based Learning. Frontiers in Psychology., 12, e713057. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.713057
Andrews, D.H., Hull, T.D., Donahue, J.A. (2009). Storytelling as an Instructional Method: Definitions and Research Questions. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 3(2), e1063. DOI: https://doi.org/10.7771/1541-5015.1063
Benabbes, S., Abu Taleb, H.A. (2024). The effect of storytelling on the development of language and social skills in French as a foreign language classrooms. Heliyon, 10, e29178. DOI: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e29178
Croxson, P.L., Neeley, L., Schiller, D. (2021). You have to read this. Nature Human Behaviour, 5, pp. 1466-1468. DOI: https://doi.org/10.1038/s41562-021-01221-6
Davis, C.H., Gaudiano, B.A., McHugh, L., Levin, M.E. (2021). Integrating storytelling into the theory and practice of contextual behavioral science. Journal of Contextual Behavioral Science, 20, pp. 155-162. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jcbs.2021.04.004
Ghafar, Z.N. (2024). Storytelling as an Educational Tool to Improve Language Acquisition: A Review of the Literature. Journal of Digital Learning and Distance Education, 2(9), pp. 781-790. DOI: https://doi.org/10.56778/jdlde.v2i9.227
Martinez-Conde, S. et al. (2019). The Storytelling Brain: How Neuroscience Stories Help Bridge the Gap between Research and Society. The Journal of Neuroscience. October 16, 2019, 39(42), pp. 8285-8290. DOI: https://doi.org/10.1523/JNEUROSCI.1180-19.2019
Oberascher, L., Ploder, C., Spiess, J., Bernsteiner, R., Van Kooten, W. (2023). Data Storytelling to Communicate Big Data Internally – a Guide for Practical Usage. European Journal of Management Issues, 31(1), pp. 27-39. DOI: https://doi.org/10.15421/192303
Putri, A.I.S., Wakhidah, T.I., Setyoningsih, & Wahyuningsih, S. (2023). Storytelling methods in English as a foreign learning: Impoving speaking skills. Proceedings of The International Conference on English Teaching and Learning Issues (3rd ICETLI 2023), pp.117-128. DOI: http://dx.doi.org/10.21043/icetli.v2i1.799
Rahimi, M., Keng Wee Ong, K. (2023). Exploring expert teachers’ cognitions and practices of teaching English speaking and their students’ experiences and engagement. System, 115, e103064. DOI: https://doi.org/10.1016/j.system.2023.103064
Singh, V., Tomar, R. (2023). The role of storytelling as an analytical tool in scientific research. Proceedings of the Design Society, 3, pp. 3483-3492. DOI: https://doi.org/10.1017/pds.2023.349
Ushakova, N., Aleksieienko, T., Kushnir, I., Zozulia, I., Uvarova, T. (2022). Storytelling Technique in Teaching Ukrainian as a Foreign Language Remotely. Theory and Practice in Language Studies. 12 (4), pp. 629-638. DOI: https://doi.org/10.17507/tpls.1204.02