Сучасний стан і проблеми онлайн-навчання іноземних здобувачів-нефілологів української мови
Анотація
Cтаття висвітлює питання підвищення якості мовної підготовки іноземних студентів-нефілологів, які навчаються у ЗВО України, відповідно до комунікативних потреб інофонів та вимог освітньої системи нашої країни.
У статті вказується на те, що навчання іноземних громадян у немовних закладах вищої освіти нині можна прирівняти до інтенсивних курсів. Це ускладнює мовну підготовку здобувачів вищої освіти, і тому здійснюється пошук нових методів, форм, засобів та прийомів, що будуть запорукою досягнення високих результатів навчання іноземців в онлайн-режимі.
У сучасному інформаційному середовищі в умовах онлайн-навчання у складній соціально-політичній ситуації в нашій країні має змінюватися спосіб передачі викладачами відповідних знань та формування навичок і вмінь, а також спосіб опанування цих знань і вмінь студентами. В освітньому процесі спостерігається зменшення обсягу аудиторних годин та збільшення часу самостійної роботи іноземців-нефілологів. Тому усталені методи і форми навчання потребують переосмислення та нових рішень.
Автори концентрують увагу на вдосконаленні усної основи навчання як провідної випереджальної форми організації навчання мови.
Під час усного випередження так само, як і при усній основі навчання, інокомуніканти засвоюють граматичний матеріал, лексику (звукову, граматичну форму, значення та використання слова), що створює сприятливі умови для розширення в них знань системи мови, яка вивчається, для формування вимовних, лексичних, граматичних навичок, мовленнєвих умінь, а також вмінь аудіювання (найважчого для інофонів виду мовленнєвої діяльності) та говоріння.
У статті окреслено ключові методичні проблеми організації мовної підготовки в режимі онлайн з обмеженою кількістю годин у навчальному процесі, а також розглянуто метод випереджального усного навчання.
Завантаження
Посилання
Didenko, I., Zagorujko, L., Filatova, O. (2021). Problems of teaching foreign languages to students of non-linguistic specialties: before, during and after the pandemic. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. 3 (107), pp. 501-510. DOI: https://doi.org/10.24139/2312-5993/2021.03/501-510 [in Ukrainian].
Zozulya, I.Ye., Pozdran, Yu.V., Slobodyanyuk, A.A. (2020). The role of distance learning of Ukrainian as a foreign. Scientific notes of V.I. Vernadsky Taurida National University. Series: Philology. Social communications. Vol. 31 (70), 1 Ch. 1, pp. 33-38. DOI: https://doi.org/10.32838/2663-6069/2020.1-1/07 [in Ukrainian].
Fomenko, T.M. (2021). Innovative approaches to teaching Ukrainian as a foreign language in distance learning. V International Scientific and Practical Internet Conference “Foreign Language in Professional Training of Specialists: Problems and Strategies”. Kropyvnytskyi, pp. 167-169 [in Ukrainian].
Shhepanska, H. (2023). Information Technologies at the Classes of Ukrainian as a Foreign Language in the Conditions of Distance Education. Theory and Practice of Teaching Ukrainian as a Foreign Language. 17, pp. 50-57. DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2023.17.3910 [in Ukrainian].
Hermanovych, H. (2023). Learning the ukrainian language by foreign medical students. Theory and Practice of Teaching Ukrainian as a Foreign Language. 17, pp. 73-82. DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2023.17.3912