Pedagogical grammar as the framework of tefl research. part 6. native language syntax acquisition: yes-no- and wh-questions
Анотація
Наводяться результати аналізу даних досліджень у згаданій сфері, а також перелік досліджуваних синтаксичних структур. Виходячи з високого ступеня подібності таких результатів, сформульовано висновок про наявність певних єтапів процесу засвоєння синтаксису англійської мови як рідної, а також про можливу роль мовних універсалій у цьому процесі. Ґрунтуючись на даних аналізу, запропоновано висновки про існування універсальної послідовності етапів засвоєння структур загального та спеціального запитань у процесі оволодіння англійською мовою як рідною, а також про варіативність моделей засвоєння різних типів спеціального запитання. Узагальнено перелік операцій, на яких ґрунтується засвоєння спеціальних запитань. Розглянуто причини відсутності повністю інвертованих структур на перших трьох етапах згаданого засвоєння з точки зору матуралістичних теорій, а також показано певні їх обмеження з точки зору здатності пояснювати явища, що реально спостерігаються у дитячому мовленні. Показано можливість одночасної наявності інвертованих і неінвертованих структур спеціальних запитань у згаданому мовленні та запропоновано тлумачення ймовірних причин цього явища. Розглянуто можливі механізми подвійного маркування допоміжного дієслова і граматичного часу смислового дієслова. Проаналізовано місце та особливості функціонування операцій копіювання і стирання при побудові питальних структур. Показано обмеженість ролі лінгвістичних правил у процесі пояснення операцій, що відбуваються у свідомості дитини під час породження згаданих структур. Окреслено перспективи подальшого дослідження з урахуванням отриманих результатів в процесі розробки педагогічної граматики іноземної мови.
Завантаження
Посилання
Brown, R. (1973). A First Language: The Early Stages. Cambridge, Mass: Harvard Univ. Press [in English].
Chernovaty, L. (1999). Osnovy teorii pedagogicheskoi grammatiki inostrannogo yazyka [The Basics of the Foreign Language Pedagogical Grammar Theory]. Doctor of Sciences thesis. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University [in Russian].
Chernovaty, L.M. (2016). Pedagogical grammar as the framework of research in teaching foreign languages. Part 1. Levels and types of grammar. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky [Current teaching of languages at higher educational establishments. Interdisciplinary approach], 29, pp. 157–166 [in English].
Chernovaty, L.M. (2017). Pedagogical grammar as the framework of research in teaching foreign languages. Part 2. Native language acquisition: General background. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky [Current teaching of languages at higher educational establishments. Interdisciplinary approach], 30, pp. 156–165 [in English].
Chernovaty, L.M. (2018). Pedagogical grammar as the framework of TEFL research. Part 3. Native language acquisition: strategies, procedures and processes.Theword-combinationstage. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky [Current teaching of languages at higher educational establishments. Interdisciplinary approach], 31, pp. 154–163 [in English].
Chernovaty, L.M. (2018). Pedagogical grammar as the framework of TEFL research. Part 4. Foreign language acquisition: strategies, procedures and processes. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky [Current teaching of languages at higher educational establishments. Interdisciplinary approach], 32, pp. 126–134 [in English].
Chernovaty, L.M. (2019). Pedagogical grammar as the framework of TEFL research. Part 5. Native language acquisition: morphology acquisitionat the simple sentence stage. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky [Current teaching of languages at higher educational establishments. Interdisciplinary approach], 33, pp. 118–126 [in English].
Gass, S.M. and Mackey, A. (Eds.). (2012). The Routledge Handbook of Second Language Acquisition. London: Routledge [in English].
de Villiers, J. and de Villiers, P. (1978) Language Acquisition. Cambridge, Mass.: Harvard Univ. Press [in English].
Erreich, A., Valian V. and Winzemer J. (1980). Aspects of a theory of language acquisition. Journal of Child Language, 2, pp. 157–179 [in English].
Hyeson, P. (2000). When-questions in second language acquisition. Second Language Acquisition. 16 (1), pp. 44–76 [in English].
Ingram, D. (1992). First Language Acquisition. Cambridge: Cambridge Univ. Press [in English].
Kuczaj, S.A. and Maratsos, M. (1975). What children ‘can’ say before they ‘will’. Merrill-Palmer Quarterly of Behavior and Development, 21, pp. 89–111 [in English].
Kuczaj, S.A. and Maratsos, M. (1983). Initial verbs of yes-no questions: a different kind of general grammatical category. Developmental Psychology, 19, pp. 440–444 [in English].
Maratsos, M. and Kuczaj, S.A. (1978). Against the transformational account: a simpler analysis of auxiliary overmarkings. Journal of Child Language, 5, pp. 337–345 [in English].
Rowland, C.F., Pine, J.M., Lieven, E.V. and Theakston, A.L. (2003). Determinants of acquisition order in wh-questions: re-evaluating the role of caregiver speech. Journal of Child Language, 30 (3), pp. 609–635 [in English].