Тестування як форма контролю якості знань студентів на заняттях із німецької мови

  • С. Юткало старший викладач кафедри прикладної лінгвістики Національного аерокосмічного університету імені М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» https://orcid.org/0000-0003-1303-9994
Ключові слова: контроль знань, лінгвістичні компетенції, тестування, якість знань

Анотація

Проблема сучасної педагогічної діагностики результатів навчальної діяльності студентів стає все більш актуальною з точки зору подальшого вдосконалення навчального процесу у вищій школі. Мета статті – обґрунтувати теоретичні основи ефективності тестування та продемонструвати конкретні приклади різних видів тестів під час контролю якості засвоєння знань студентів на заняттях із німецької мови.

Закцентовано увагу на тому, що контроль у різних формах дає змогу виявити рівень засвоєння матеріалу за програмою навчання та опанування студентами відповідних практичних вміннь та навичок та з’ясувати недоліки і складнощі процесу навчання. Тестування як форма контролю дає можливість викладачу ефективно організувати процес моніторингу успішності студентів, забезпечує максимальну об’єктивність оцінки, скорочує час оброблення результатів, дає змогу статистично опрацювати матеріал та, таким чином, сприяє підвищенню якості контролю та засвоєння навчального матеріалу з німецької мови загалом. Проаналізовано переваги та недоліки використання тестового контролю. Визначено, що використання різних видів тестування під час вивчення німецької мови дає можливість викладачу своєчасно з’ясувати ступінь розуміння та засвоєння навчального матеріалу студентами, означити дієвість застосованих методів навчання й, за необхідності, скоригувати їх. Розкрито, що за допомогою тестів можна здійснювати всі види контролю: вхідний, поточний, рубіжний, контроль залишкових знань, підсумковий. Автором окреслено різні види тестів та сформульовано мету їх застосування, тобто доцільність використання того чи іншого завдання під час визначення рівня сформованості лінгвістичних компетенцій відповідно до навчальної програми з німецької мови. Презентовані конкретні приклади, які розміщені на сайті дистанційного навчання Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського «ХАІ». Тестові завдання містять різноманітні типи питань: тести множинного вибору, тести на встановлення відповідності, тести на визначення дійсності чи хибності тверджень, а також завдання з відкритою відповіддю. Підкреслено, що найбільш ефективними тести будуть у поєднанні з іншими видами контролю.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Budanova, L.G. (2007). Vykorystannya testovih zavdan u procesі vyvchennya іnozemnih mov [Use of test tasks in the process of learning foreign languages]. Visnyk Kharkivskoi Derzhavnoi Akademii Dyzainu i Mystetstv. Mystetstvoznavstvo. Arkhytektura [Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Arts. Art history. Architecture]. Kharkiv, 5, pp. 11–14 [in Ukrainian].

Gnyedkova, O.O. (2016). Distancіynі tehnologіyi navchannya u organіzacіyi kontrolyu znan samostіynoyi roboty studentіv movnyh specіalnostey VNZ [Distance learning technologies in the organization of knowledge control of independent work of higher school linguistic students]. SWorld International periodic scientific journal. Ivanovo: Vidavnictvo OOO “Nauchnyj mir”, 2 (43), pp. 88–95 [in Ukrainian].

Daragan, T., Timoshenko, N. and Vlasjuk, O. (2017). Vykoristannja іnformacіjno-komunіkacіjnyh tehnologіj u vyikladackіj dіjalnostі [The use of information and communication technologies in teaching]. Vishha shkola [High school]. Kyiv: Znannya, 12 (161), pp. 65–70 [in Ukrainian].

Kremen, V.G. (Ed.). (2008). Enciklopedіya osvіty [Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Klymenko, L.O. (2013). Zovnіshnye testuvannja navchalnyh dosyagnen uchnіv [External testing of students’ academic achievements]. Kyiv: Pleyada [in Ukrainian].

Sayt distancіynogo navchannya Nacіonalnogo aerokosmіchnogo unіversitetu “HAІ” [Site for the distance learning of the National Aerospace University “KhAI”]. mentor.khai.edu [online]. Available at: https://mentor.khai.edu/course/view.php?id=1884 [Accessed 14 Aug. 2020] [in Ukrainian].

Filatov, V.M. (2004). Metodika obuchenija inostrannym jazykam v nachalnoj i obshheobrazovatelnoj shkole [Methods of teaching foreign languages in primary and secondary schools]. Rostov: Informacionno-izdatelskij dom “Filing” [in Russian].

Ficula, M.M. (2006). Pedagogіka vishhoyi shkoly [Pedagogy of higher school]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Folomkina, S.K. (1986). Testirovanie pri izuchenii inostrannogo jazyka [Testing while learning a foreign language]. Inostrannye jazyki v shkole [Foreign languages at school]. Moscow: Prosveshhenie, 2, pp. 16–20 [in Russian].

Holmberg, B. (2011). The evolution, principles and practices of distance education. Oldenburg: Bibliotheks-und Informationssystem der Universität Oldenburg [in English].

Опубліковано
2020-12-28
Як цитувати
Юткало, С. (2020). Тестування як форма контролю якості знань студентів на заняттях із німецької мови. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (37), 117-129. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2020-37-09