Оцінка чи оцінювання як результат визначення рівня якості знань студентів

  • I. Zvarych докт. пед. наук, cтарший науковий співробітник, професор кафедри іноземної філології і перекладу Київського національного торговельно-економічного університету https://orcid.org/0000-0002-3772-4489
Ключові слова: діагностування, збирання даних, моніторинг, навчальний предмет, оцінка, оцінювання, рівень знань студентів, систематичний процес

Анотація

Освіта в Україні є основою інтелектуального, культурного, духовного, соціального та економічного розвитку суспільства, її потрібно здобути в результаті послідовного, систематичного, цілеспрямованого засвоєння знань, забезпечення всебічного розвитку особистості студента. Вища освіта в Україні розвивається і реформується в основному за рахунок державного розвитку та сприймається як невідʼємний структурний елемент державної системи. У статті підкреслюється, що освіта в Україні завжди поєднувала і поєднує в собі навчання і виховання молоді, її наукову діяльність, зокрема, наукові дослідження в різних галузях науки.

Розвиток освіти в сучасних умовах ставить чимало нових завдань, пов'язаних із підвищенням якості підготовки фахівців із вищою освітою. Важливе місце в процесі підготовки посідає оцінювання рівня якості знань студентів у вивченні навчального предмета.

Педагогічне оцінювання рівня якості знань студентів ми розглядаємо як дві важливі ланки у навчанні – як процес і як його результат: з одного боку, здатність викладача передати студентам змістовні знання з навчальної дисципліни, а з іншого – визначити рівень якості їхніх знань, здобутих шляхом накопичення інформації, зосередженої в підручниках, в Інтернеті, отриманих від викладача. У нашому дослідженні з’ясовується використання терміну «педагогічне оцінювання» рівня якості знань, яке в американській літературі трактується як «evaluation» та «assessment». Ці два терміни дуже близькі за значенням і часто вживаються як синоніми, замінюючи один одного, і саме цим становлять трудність у перекладі та використанні їх у начальному процесі. У статті висвітлюється смисл цих двох термінів і обґрунтовується доречність уживання їх у процесі оцінювання рівня знань студентів, зокрема виокремлюється функція оцінювання для розвитку студентів і формування їхньої особистості.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Bulakh, I. (2005). Concepts and categories of pedagogic diagnostics. Educational and methodical and reference materials for teaching staff. Part I. Theory. Iryna Bulakh (Ed.). Kyiv: Master-class [in Ukrainian].

Harlen, W. (1980). Values and Evaluation in Education. Evaluation in Education in Straughan R. & Wringley J. London: Harper & Row [in English].

Harris, W. (1968). The nature and functions of educational evaluation. Peabody Journal of Education. London, XLVI, September [in English].

Wiliam, D. What is the assessment for learning? Available at: https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2011.03.001Get rightsandcontent [Accessed 17 Aug. 2019] [in English].

Wilmut, J. (2005). Two values and two definitions of the concept of evaluation. Fundamentals of pedagogical evaluation. Part I. Theory: Educational and methodological and reference materials for teaching staff. K.: Master-class, pp. 19–21 [in Ukrainian].

Zvarych, I.M. (2014). The USA teachers’ pedagogical activity evaluation at the higher learning institutions (the second part of the XX-th century and the beginning of the XXI-st century). K.: Feniks [in Ukrainian].

Zvarych, I.M. and Marushkevych, A.A. (2018). The education quality measuring: American experience. EURERA: Social and Humanities, 1 (13), pp. 54–63 [in English].

Опубліковано
2019-12-23
Як цитувати
Zvarych, I. (2019). Оцінка чи оцінювання як результат визначення рівня якості знань студентів. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (35), 59-69. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2019-35-05