Щодо питання конструювання програм з англійської мови за професійним спрямуванням для безперервної іншомовної освіти
Анотація
У статті розглядаються питання конструювання програм з англійської мови для професійного спілкування з урахуванням позитивного зарубіжного досвіду. Сучасне навчання професійної іноземної мови визначається глобальним контекстом освіти та зайнятості в цілому: мобільністю робочої сили, навчанням упродовж усього життя та сталим соціальним та економічним розвитком. Комунікативна компетентність іноземної мови стала передумовою сталого навчання також в Україні та визначає необхідність наближення якості її іншомовної освіти до європейських стандартів. Аналіз викладання англійської мови в нелінгвістичних університетах нашої країни вказує на проблеми, пов'язані з розробкою навчального плану і програм. У багатьох університетах Європи курс англійської мови вивчається поступенево залежно від початкового рівня володіння нею, а володіння іноземною мовою на рівні В2 є необхідною умовою вступу на основний курс навчання в немовних ЗВО. Достатнє навчальне навантаження для виправлення ситуації було б найкращим рішенням поряд із градацією курсів відповідно до їхнього рівня, щоб студенти могли отримати необхідні комунікативні вміння для вивчення англійської мову для професійних цілей, читати спеціалізовані літературні джерела, брати участь у дискусіях, проводити презентації або повідомляти бізнес-ідеї в письмовій формі. Відтак, немовним ЗВО України варто адаптувати навчальні плани відповідно до потреб студентів та їх початкового рівня володіння іноземною мовою, удосконалити зміст і форми самостійної роботи студентів і її контролю, застосувати диференційований підхід з урахуванням потреб студентів.
Завантаження
Посилання
Bialik, M. (2015). Skills for the 21st Century: What Should Students Learn? Boston, Massachusetts: Centre for Curriculum Redesign [in English].
Borisko, N.F. (2006). Novye tipovie program po inostrannym yazykam dlia vuzov i ikh osobennosti [New standard syllabi of foreign languages for universities and their peculiarities]. Inozemni movy [Foreign languages]. Kyiv: KNLU, 6, pp. 3–9 [in Russian].
Communication in English for Exchange Students. Single subject course. (2018). Linkoeping University: Faculty of science and engineering [in English].
Curriculum for the bachelor program Economy of the Enterprise [Curriculum fьr das Bachelorstudium Betriebswirtschaft] (Version 2014). (2014). University of Vienna [in German].
EF English Proficiency Index: executive summary. Education First. (2018). Available: www.ef.com /epi [Accessed March 12, 2019] [in English].
Ismailov, E.E. (2002). Shvedskaya model dovuzovskoy professional’noy podgotovki [The Swedish model of pre-university vocational training]. Karlskrune: municipal gymnasieskola named after Chapmen [in Russian].
Lyst Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny “Pro orhanizatsiyu vyvchennya humanitarnykh dystsyplin” № 1/9-120 dated March 11, 2015 [The Letter of the Ministry of Education and Science of Ukraine “On the organization of learning the Humanities” №1/9-120 dated March 11, 2015]. (2015). Available at: http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/46343/ [Accessed February 17, 2019].
Movchan, L.H. (2012). Rozvytok zmistu skil’noii inshomovnoii osvity v Korolivstvi Shvetsia [Development of the content of school foreign language education in the Kingdom of Sweden]: Candidate’s Thesis. Kyiv: The Open University of Human Development “Ukraine” [in Ukrainian].
Nakaz MON Ukrayiny “Pro orhanizatsiyu vyvchennya humanitarnykh dystsyplin za vil'nym vyborom studenta” 642 dated July 09, 2009 [The Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine “On the organization of free-choice learning the Humanities” 642 dated July 09, 2009]. (2009). Available at: http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/147 [Accessed February 22, 2019] [in Ukrainian].
Pasichnyk, O.S. and Pasichnyk, O.O. (2015). Optymizatsiya protsesu inshomovnoyi pidhotovky studentiv nemovnykh spetsialnostey: dydaktyko-metodolohichnyy aspect [Optimization of foreign language training of students of nonlinguistic specialties: didactic and methodological aspect]. Naukovyy visnyk Chernivetskoho universytetu, Seria: Pedahohika ta psykholohiya [Scientific Bulletin of Chernivtsi University. Series: Pedagogy and Psychology]. Chernivtsi, 734, pp. 101–109. Available at: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4049] [Accessed March 15, 2019] [in Ukrainian].
Prevedel, A. (2003). Values and Beliefs: The World View Behind Curriculum. The Annual Review of Adult Learning and Literacy. 3, pp. 8–13 [in English].
Ramkova prohrama z nimetskoyi movy profesiynoho spilkuvannya dlya vyshchykh navchal'nykh zakladiv Ukrayiny [Curriculum Framework for the German professional communication in higher educational institutions of Ukraine]. (2014). Azzolini, L.S., Amelina, S.M., Hamanyuk, V.A. and Zhdanova, N.S. (Comps.). Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
Savchenko, O.Ya. (2010). Uminnia vchytysia yak kliuchova kompetentnist’ neperervnoii osvity [The Ability ty learn as a key competency of sustainable education]. Available: http://dosvid-loippo. at.ua/load/pisljadiplomna_osvita/savchenko_o_ja_quot_um [Accessed July 14, 2016] [in Ukrainian].
Turchyn, A. (2017). Some aspects of advanced foreign language training of students of non-special departments at high schools. Ternopilskyj nacionalnyj pedagogichnyj universytet imeni V. Gnatyuka: Naukovi zapysky [Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University: Scientific Notes]. Ternopil, 1, pp. 184–192 [in Ukrainian].
Zahalnoyevropeyski Rekomendatsiyi z movnoyi osvity: vyvchennya, vykladannya, otsinyuvannya [The Common European Framework of Language Portfolio: learning, teaching, evaluation]. (2003). Nikolayev, S.Yu. (Ed.). Кyiv: Lenvit [in Ukrainian].