Формування професійно орієнтованої комунікативної компетенції іноземних студентів економічного профілю засобами дистанційних технологій

  • О. Копилова старший викладач кафедри мовної підготовки 1 Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна (61022, Харків, майдан Свободи, 4) http://orcid.org/0000-0001-8040-6825
Ключові слова: дистанційне навчання, змішане навчання, іноземні студенти, мова спеціальності

Анотація

У статті розглянуто питання застосування дистанційної форми навчання іноземної мови студентів-іноземців першого курсу економічних спеціальностей. Проаналізовано варіанти інтеграції дистанційного навчання в традиційну систему мовної підготовки іноземців у моделях змішаного навчання. Відзначається, що можливості організації навчального процесу не обмежуються традиційним і дистанційним навчанням. Існує значний освітній сектор, у якому дистанційне навчання в повному обсязі застосувати неможливо, проте можна використовувати окремі елементи електронного навчання (зокрема, дистанційні освітні технології). Це стосується очної та заочної (1-2 курси) форм вищої освіти. Звертається увага на те, що особливого значення набуває змішане навчання як більш досконала модель організації навчального процесу. Змішані підходи до навчання, зокрема навчання іноземної мови, виявились одними з найпопулярніших технологій сьогодення. Для вдосконалення організації навчального процесу з мовної підготовки іноземних студентів доцільним є використання матеріалів дистанційних курсів у моделях змішаного навчання. У статті розглянуто структуру та наповнення дистанційного курсу «Іноземна мова» (навчально-професійна сфера комунікативного підключення), спроектованого на платформі Moodle. Відзначається актуальність використання дистанційних технологій у організації навчання мови спеціальності іноземних студентів, що сприяє формуванню професійної компетенції майбутніх фахівців у галузі економіки.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Kopylova, E.V., Kuriljuk, T.I. and Sanina, L.P. (2011). Chitaem teksty po ekonomike [We read texts on economics]. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University [in Russian].

Kukharenko, V.M. Zmishane navchannya. Vebinar. [Mixed learning. Webinar]. Available at: http://www.wiziq.com/online-class/2190095-intel-blended [Accessed Feb. 20, 2019] [in Ukrainian].

Kukharenko, V.M., Berezenska, S.M., Bugajchuk, K.L., Olijnyk, N.Yu. at al. (2016). Teoriya ta praktyka zmishanogo navchannya [Theory and practice of mixed learning]. Kuxarenko, V.M. (Ed.). Kharkiv: «Miskdruk», NTU “HPI” [in Ukrainian].

Mitrofanova, O.D. (1985). Nauchnyj stil rechi: problemy obuchenija [Scientific style of speech: problems of teaching/learning]. Moscow: Russkij jazyk [in Russian].

Pogorel'skaja, L.I. (2015). Osobennosti nauchnogo teksta v uchebnom posobii po jazyku specialnosti [Features of the scientific text in the textbook on the specialty language]. In: XIII Kongress MAPRJAL “Russkij jazyk i literatura v prostranstve mirovoj kultury” [The Thirteenth Congress MAPRYAL “Russian language and literature in the space of world culture”]. Granada, Ispanija, 10, pp. 830–834 [in Russian].

Sikora, Ya. (2016). Realizaciya zmishanogo navchannya u vy`shhomu navchal`nomu zakladi [The implementation of mixed learning in a higher educational institution]. Naukovyj visnyk Uzhgorodskogo nacionalnogo universytetu [Scientific bulletin of Uzhgorod National University]. Uzhgorod, 2, pp. 236–239 [in Ukrainian].

Starichenko, B.E., Semenova, I.N. and Slepuhin, A.V. (2014). O sootnoshenii ponjatij elektronnogo obuchenija v vysshej shkole [On the relationship between the concepts of e-learning in higher education]. Obrazovanie i nauka [Education and science], 9, pp. 51–68 [in Russian].

Vymohy do struktury dystantsiinoho kursu, zatverdzheni rishenniam Koordynatsiinoi rady z pytan elektronnoho (dystantsiinoho) navchannia Kharkivskoho natsionalnoho universytety imeni V.N. Karazina vid 08.10.2013 r. Protokol № 2 [Requirements of the distance course approved by the Coordinating Council for electronic (distance) training at V.N. Karazin Kharkiv National University, Prot. 2 dated October 8, 2013]. Available at: http://dist.karazin.ua/moodle/cource [Accessed Feb. 20, 2019] [in Ukrainian].

Опубліковано
2019-05-30
Як цитувати
Копилова, О. (2019). Формування професійно орієнтованої комунікативної компетенції іноземних студентів економічного профілю засобами дистанційних технологій. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (34), 66-78. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2019-34-05