Упровадження мультимедійних технологій у навчальний процес: проблеми і перспективи

  • Л. Васецька керівник Центру підготовки іноземних громадян Запорізького державного медичного університету (69035, Запоріжжя, вул. Сталеварів, 31а) http://orcid.org/0000-0001-6622-112X
  • О. Соловйова доцент Запорізького державного медичного університету (69035, Запоріжжя, вул. Сталеварів, 31а) http://orcid.org/0000-0001-7321-0525
Ключові слова: інноваційні технології, когнітивна структура, мультимедіа, нова парадигма вищої освіти, педагогічні технології

Анотація

У статті розглядається питання розвитку вищої освіти, формування нової моделі навчального процесу у нефілологічних закладах вищої освіти України, який забезпечено ефективними технічними засобами: комп’ютерами, інтерактивними дошками, проекторами, дисплеями тощо. Проте можливості таких засобів використовуються не у повному обсязі. Причин цього, на нашу думку, декілька. По-перше, створено недостатньо електронних підручників, електронних посібників та інших електронних навчально-методичних матеріалів, які б забезпечували реалізацію навчальних цілей на різних етапах вивчення мови іноземцями, зокрема, на довузівському етапі навчання. По-друге, розроблено недостатньо методик зі створення названих матеріалів та роботи з ними. По-третє, необхідно обґрунтувати методичні принципи ефективного використання презентаційних мультимедійних навчальних матеріалів. І, насамкінець, розробити методичні прийоми і засоби раціонального використання електронних навчальних матеріалів у річищі комунікативного підходу до викладання нерідної мови іноземцям. Комплексне використання презентацій відповідає не тільки сучасним світовим моделям освіти, а й сучасним вимогам тих, кого ми навчаємо. Таким чином, використання мультимедіа у навчальному процесі  ̶̶  це перспективний напрям організаційно-методичної роботи щодо вирішення проблеми раціональної та ефективної організації навчання іноземців на довузівському етапі, а також щодо підвищення їхньої мотивації до вивчення нерідної мови.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Antonova, O.E. (2015). Pedahohichni tekhnolohiyi ta yikh klasyfikatsiya yak naukova problema [Pedagogical technologies and their classification as a scientific problem]. Filimonova, T.V. and Tarnavska, S.V. (Comps.). Kyiv [in Ukrainian].

Bondarenko, V. (2011). Innovatsiyni tekhnolohiyi yak faktor rozvytku suchasnykh informatsiynykh komunikatsiy informatsiyno-analitychnoho obsluhovuvannya dystantnykh korystuvachiv biblioteky [Innovative technologies as a factor of development of modern information communications of information and analytical service of distant library users]. Naukovi pratsi Natsionalnoyi biblioteky Ukrayiny im. V.I. Vernadskoho [Scientific works of V.I. Vernadsky National Library of Ukraine]. Kyiv, 32, pp. 207–221 [in Ukrainian].

Lalak, N.V. (2017). Interaktyvna model navchannya studentiv: problemy ta perspektyvy [Interactive model of student learning: challenges and perspectives]. Naukovyy visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu: Seriya “Pedahohika. Sotsialna robota” [Scientific bulletin of Uzhgorod National University: Series “Pedagogy. Social work”], 1 (27), 20, pp. 69–70 [in Ukrainian].

Martynova, I. (2016). Zaprovadzhennya innovatsiynykh pedahohichnykh tekhnolohiy yak zasib rozvytku tvorchoho potentsialu pedahoha [Introduction of innovative pedagogical technologies as a means of developing the creative potential of a teacher]. Nova pedahohichna dumka [New pedagogical thought], 4 (88), pp. 18–22 [in Ukrainian].

Mykhnenko, H.YE. (2017). Informatsyonnyi resurs systemy dystantsyonnoho obuchenyya kak instrument formyrovaniya intellektualnoi mobylnosti budushchikh inzhenerov [Information resource of the distance learning system as an instrument for the formation of intellectual mobility of future engineers]. Vyshcha osvita Ukrayiny u koneksti intehratsiyi yevropeyskoho osvitnoho prostoru [Higher education of Ukraine in the final integration of the European educational space]. Kyiv: Hnozys, 37 – 1, Vol. (73), pp. 185–195 [in Ukrainian].

Tkachenko, O.YU. (2017). Vykorystannya informatsiynykh tekhnolohiy u protsesi formuvanya komunikatyvnykh navychok inozemnykh studentiv [The use of information technology in the process of developing the communication skills of foreign students]. In: Metodolohiya ta praktyka linhvistychnoyi pidhotovky inozemnykh studentiv: zb. mater. Vseukr. Nauk.-prakt. konf. [The Ukrainian Science-practice conference “Methodology and practice of linguistic preparation of foreign students”]. Kharkiv: Kharkiv National Medical University, pp. 289–293 [in Ukrainian].

Vasetska, L.I. (2017). Navchalno-metodychnyy kompleks yak osnova optymizatsiyi movnoyi pidhotovky inozemnykh studentiv u nefilolohichnomu VNZ (iz dosvidu roboty kafedry movnoyi pidhotovky ZDMU) [Educational and methodical complex as the basis of optimization of language preparation of foreign students in non-philological higher educational institutions (from the experience of the Department of Language Preparation of ZSMU)]. In: Novitni pedahohichni tekhnolohiyi u vykladanni mov inozemnym studetam: Zb. materialiv Vseukrayinskoho naukovo-metodychnoho seminaru [The All-Ukrainian scientific and methodical seminar “The Newest pedagogical technologies in teaching languages to foreign students”]. Kharkiv, pp. 45–52 [in Ukrainian].

Опубліковано
2019-05-30
Як цитувати
Васецька, Л., & Соловйова, О. (2019). Упровадження мультимедійних технологій у навчальний процес: проблеми і перспективи. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (34), 30-40. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2019-34-02