Педагогічна граматика як фреймове поняття для досліджень у галузі методики навчання іноземних мов. Частина 5. Засвоєння морфології рідної мови на етапі простого речення

  • L. M. Chernovaty Проф. кафедри перекладознавства імені Миколи Лукаша факультету іноземних мов Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна (61022, Харків, майдан Свободи, 4) http://orcid.org/0000-0003-3411-9408
Ключові слова: засвоєння аломорфів, засвоєння морфології, засвоєння рідної мови, педагогічна граматика, універсальна граматика

Анотація

Наводяться результати аналізу досліджень у згаданій сфері, а також перелік досліджуваних граматичних морфем. Виходячи з високого ступеня подібності таких результатів, сформульовано висновок про те, що зміст засвоєння морфології рідної мови ґрунтується на певних правилах, а також про можливу роль мовних універсалій у цьому процесі. Виходячи з даних аналізу, запропоновано висновки про існування універсальної послідовності засвоєння граматичних морфем у процесі оволодіння англійською мовою як рідною, а також про різну швидкість засвоєння аломорфів однієї й тієї ж морфеми. Узагальнено характеристики, здатні прискорювати або сповільнювати процес засвоєння граматичних морфем, які включають перцептуальну опуклість, частотність, семантичну й граматичну складність. Узагальнено принципи засвоєння морфології англійської мови як рідної, до яких відносяться принципи лексичного засвоєння морфеми, генералізації, надгенералізаціі та одиничності. Окреслено перспективи подальшого дослідження з урахуванням отриманих результатів у процесі розробки педагогічної граматики іноземної мови.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Berko, J. (1958). The child’s learning of English morphology. Word. 14, pp. 150–177 [in English].

Brown, R. (1973). A First Language: The Early Stages. Cambridge, Mass: Harvard Univ. Press. [in English].

Chernovaty, L. (1999). Osnovy teorii pedagogicheskoi grammatiki inostrannogo yazyka [The Basics of the Foreign Language Pedagogical Grammar Theory]. Doctor of Sciences thesis. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University [in Russian].

Chernovaty, L.M. (2016). Pedagogical grammar as the framework of research in teaching foreign languages. Part 1. Levels and types of grammar. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky [Current teaching of languages at higher educational establishments. Interdisciplinary approach], 29, pp. 157–166 [in English].

Chernovaty, L.M. (2017). Pedagogical grammar as the framework of research in teaching foreign languages. Part 2. Native language acquisition: General background. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky [Current teaching of languages at higher educational establishments. Interdisciplinary approach], 30, pp. 156–165 [in English].

Chernovaty, L.M. (2018). Pedagogical grammar as the framework of TEFL research. Part 3. Native language acquisition: strategies, procedures and processes.Theword-combinationstage. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky [Current teaching of languages at higher educational establishments. Interdisciplinary approach], 31, pp. 154–163 [in English].

Chernovaty, L.M. (2018). Pedagogical grammar as the framework of TEFL research. Part Foreign language acquisition: strategies, procedures and processes. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zviazky [Current teaching of languages at higher educational establishments. Interdisciplinary approach], 32, pp. 126–134 [in English].

Gass, S.M. and Mackey, A (Eds.). (2012). The Routledge Handbook of Second Language Acquisition. London: Routledge [in English].

Ingram, D. (1992). First Language Acquisition. Cambridge: Cambridge Univ. Press [in English].

White, L. (2003). Second Language Acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Press [in English].

Опубліковано
2019-04-10
Як цитувати
Chernovaty, L. M. (2019). Педагогічна граматика як фреймове поняття для досліджень у галузі методики навчання іноземних мов. Частина 5. Засвоєння морфології рідної мови на етапі простого речення. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (33), 118-126. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2018-33-10