Аналітичні форми й конструкції як труднощі в засвоєнні граматики іноземної мови

  • В. Ю. Косьміна старший викладач кафедри мовної підготовки 1 Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна (61022, Харків, майдан Свободи, 4) http://orcid.org/0000-0002-8695-7246
Ключові слова: аналітичні тенденції, аналітичні форми й конструкції, граматична система, граматична структура, сучасна російська мова як іноземна

Анотація

Стаття присвячена аналітичним формам і конструкціям російської мови. Проаналізовано основні прояви аналітизму в граматичній системі сучасної російської мови. Аналітичні форми й конструкції кваліфіковані як граматичні труднощі у вивченні мови іноземними студентами. Автором поставлено завдання виявити основні труднощі засвоєння аналітичних форм і конструкцій інофонами й запропоновано оптимальний підхід до їх подолання. При формуванні стійких граматичних навичок передбачається виділяти два основні етапи: етап презентації нової граматичної конструкції й етап автоматизації. Пропонується й обґрунтовується алгоритм дій, який сприяє уникненню типових помилок у мовленні студентів. Підкреслюється, що на етапі презентації граматичного матеріалу необхідно звернути увагу на формулювання правил-інструкцій, які повинні будуватися відповідно до таких вимог: функціональна спрямованість, адекватність, науковість, узагальненість, доступність й інструктивність. Автором запропоновано основні засоби подолання труднощів, пов'язаних із засвоєнням граматичних конструкцій: попереднє прослуховування матеріалу, імітація в мові, однотипність фраз і регулярність їх повторення, дія за аналогією, вироблення автоматизму й мовленнєвий характер вправ.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Knyazev, Y.P. (2014). Vozdeystvie referentsii k buduschemu na protivopostavlenie vidov v russkom yazyike [Impact of reference to the future on the opposition of species in the Russian language]. Acta Linguistica Petropolitana. Trudyi Instituta lingvisticheskih issledovaniy RAN, X (2): Russkiy yazyik: grammatika konstruktsiy i leksiko-semanticheskie podhody [Proceedings of the Institute of Linguistic Studies of the Russian Academy of Sciences, X (2): Russian language: construction grammar and lexical-semantic approaches]. SPb.: Nauka, pp. 43–70. [in Russian].

Melnikov, G.P. (2003). Sistemnaya tipologiya yazyikov: Printsipyi. Metodyi. Modeli [System typology of languages: Principles. Methods. Models]. M.: Nauka [in Russian].

Nikitevich, A.V. (2004). Russkiy glagol v sostave nominativnyih ryadov [Russian verb in the nominative series]. Grodno: GrSU [in Russian].

Tipologiya morfosintaksicheskih parametrov [Typology of morphosyntactic parameters]. Materialyi mezhdunarodnoy konferentsii “Tipologiya morfosintaksicheskih parametrov 2015” [Materials of the international conference “Typology of morphosyntactic parameters 2015”]. (2015). Vol. 2. Moscow: Moscow State Pedagogical University [in Russian].

Valgina, N.S. (2001). Aktivnyie protsessyi v sovremennom russkom yazyike [Active processes in modern Russian]. M.: Logos URL: http://www.hi-edu.ru/e-books/xbook050/01/about.htm [Accessed 17 Sep. 2018] [in Russian].

Vinogradov, V.V. (1947). Russkiy yazyik. Grammaticheskoe uchenie o slove [Russian language. Grammatical doctrine of the word]. M., L.: Uchpedgiz [in Russian].

Zelenkov, A.I. (Ed.) (2007). Filosofiya i metodologiya nauki [Philosophy and methodology of science]. Minsk: АСАР [in Russian].

Опубліковано
2019-04-10
Як цитувати
Косьміна, В. Ю. (2019). Аналітичні форми й конструкції як труднощі в засвоєнні граматики іноземної мови. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (33), 65-75. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2018-33-06