Лінгвістичний і лінгводидактичний аспекти навчальної лексикографії

Ключові слова: лексичний мінімум, лінгвоцентричні та антропоцентричні словники, навчальна лексикографія

Анотація

У статті пропонується опис сутності навчальної лексикографії – наукової та практичної діяльності, що необхідна викладачеві іноземної (російської як іноземної) мови під час навчання різноманітним мовним аспектам. Представлено типологію навчальних словників і сформульовано провідні принципи навчальної лексикографії, які спираються на дидактичні постулати методики викладання іноземних мов у закладах вищої освіти.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Denisov, P.N. (1978). Praktika, istorija i teorija leksikografii v ih jedinstve i vzaimoobuslovlennosti. Problemy uchebnoj leksikografii i obuchenija leksiki [Practice, history and theory of lexicography in their unity and interconditionality. Problems of educational lexicography and educating to the vocabulary]. Мoscow, pp. 25–33 [in Russian].

Denisov, P.N. (1993). Leksika russkogo jazyka i printsypy jejo opisanija [Vocabulary of Russian and principles of her description]. Мoscow: Russkij jazyk [in Russian].

Dubichynskyi, V.V. (2009). Leksikografija russkogo jazyka [Lexicography of Russian]. Moscow: Flinta-Nauka [in Russian].

Dubichynskyi, V.V. (2014). Obschije printsypy i tendentsyi uchebnoj leksikografii russkogo jazyka [General principles and tendencies of learn lexicography of Russian]. Prepodavanije russkogo jazyka snostrannym studentam: teorija i praktika, traditsyi i innovatsyi [Teaching of Russian foreign students: theory and practice, traditions and innovations]. Ushakova N.I. (Ed.). Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University, pp. 254–296 [in Russian].

Morkovkin, V.V., Safjan, Ju.A., Stepanova, E.M. and Dorofejeva, I.V. (1985). Leksicheskije minimumy russkogo jazyka [Lexical minimums of Russian]. Morkovkin, V.V. (Ed.). Moscow [in Russian].

Morkovkin, V.V. (1986). O bazovom leksikograficheskom znanii [About base lexicographic knowledge]. Uchebniki i slovari v sisteme sredstv obuchenija russkomu jazyku kak inostrannomu [Textbooks and dictionaries in the system of facilities of educating to Russian as foreign]. Moscow: Russkij jazyk, pp. 102–117 [in Russian].

Morkovkin, V.V. (1988). Antropotsentricheskij versus lingvotsentricheskij podhod k leksikografirovaniju [Anthropocentric versus linguocentric fitting for lexicograffing]. Natsyonalnaja spetsyfika jazyka i jejo otrazhenije v normativnom slovare [A national specific of language and her reflection in a normative dictionary]. Moscow: Nauka, pp. 131–136. [in Russian].

Morkovkin, V.V. and Morkovkina, A.V. (1997). Russkije agnonimy (slova, kotoryje my nie znajem)[Russian agnonyms (words that we do not know)]. Мoscow [in Russian].

Morkovkin, V.V. (2006). Sovokupnosti slov s zadannymi svojstvami kak objekt pedagogicheskoj lingvistiki i uchebnoj leksikografii: leksicheskije minimumy [Totalities of words with the set properties as an object of pedagogical linguistics and learn lexicography: lexical minimums]. Russkij jazyk za rubiezhom [Russian abroad]. 5, pp. 22–32. [in Russian].

Morkovkin, V.V. (Ed.). (2003). Sistema leksicheskih minimumov sovremennogo russkogo jazyka [The system of lexical minimums of modern Russian]. Мoscow: Russkij jazyk [in Russian].

Scherba, L.V. (1958). Izbrannyje raboty po jazykoznaniju i fonietikie [Select works on linguistics and phonetics]. Vol. I. Leningrad [in Russian].

Опубліковано
2018-10-22
Як цитувати
Дубичинский, В. (2018). Лінгвістичний і лінгводидактичний аспекти навчальної лексикографії. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (32), 25-35. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2018-32-03