Особливості методики навчання російської мови туркменських студентів з урахуванням типових лексичних помилок

Ключові слова: багатозначність, однокореневі слова, пароніми, сполучуваність

Анотація

У статті розглядаються варіанти сполучуваності паронімів і деякі помилки туркменських студентів у вживанні паронімів – слів, близьких за звучанням, але не тотожних, а іноді й далеких за значенням. У результаті спостережень за усним і письмовим мовленням студентів-туркменів розкриваються головні причини помилкової взаємозаміни паронімів. У статті наводяться приклади тренувальних вправ для вироблення мовленнєвих навичок у вживанні паронімів на заняттях із російської мови в туркменській аудиторії.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Вишнякова О.В. Лексические паронимы и слова с общей понятийно-логической соотнесенностью / О.В. Вишнякова // Русский язык в школе. – 1974. – № 3. – С. 7–11.

Іванова Т.А. Методика навчання морфологічних показників російської мови студентів-туркменів / Т.А. Іванова // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки : зб. наук. праць. – Х. : ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2017. – Вип. 30. – С. 68–75.

Красных В.И. Толковый словарь паронимов русского языка : 1100 пароним. рядов, более 2600 паронимов / В.И. Красных. – М. : Астрель : АСТ, 2003. – 589 с.

Минакова Н.А. Пособие по русскому языку для иностранных студентов старших курсов бакалавриата / Н.А Минакова, И.И. Митрофанова. – М. : РУДН, 2011. – 157 с.

Нагайцева Н.И. Омонимы и паронимы : словари и упражнения : учеб. пособие для студентов-иностранцев / Н.И. Нагайцева, Е.А. Кропотова. – Х. : Ранок, 2011. – 108 с.

Шмелев Д.И. Русский язык. Лексика / Д.И. Шмелев. – М. : Просвещение, 1977. – С. 187–188.
Опубліковано
2018-03-29
Як цитувати
Іванова, Т., & Курилюк, Т. (2018). Особливості методики навчання російської мови туркменських студентів з урахуванням типових лексичних помилок. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (31), 28-37. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2017-31-03