Analysis of peculiarities of constructivist textbook of English for teaching future tourism managers

Keywords: constructivist English textbook, experiential learning activities, principles of teaching/learning

Abstract

The article analyzes the structural peculiarities of the textbook being developed for teaching English to university students who major in tourism. The textbook is designed following the constructivist approach to professional English training of students. The components of every thematic unit of the textbook are considered. Principles of constructivist ESP training are analyzed and the experiential learning activities underlying the textbook-based constructivist course of English for future tourism managers are discussed. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Выготский Л.С. Развитие высших психических функций / Л.С. Выготский. – М. : Изд-во АПН РСФСР, 1960. – 500 с.

Ділові проекти (Business Projects) : підручник з ділової англійської мови для студентів вищих закладів освіти та факультетів економічного профілю. Книга для студента та Робочий зошит / [О.Б. Тарнопольський, С.П. Кожушко, Р.О. Безугла та ін.]. – Киів : ІНКОС, 2002. – 280 с.

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. українського видання С.Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.

Психологічні справи (Psychological Matters) : підручник з англійської мови для студентів напряму підготовки «Психологія». Книга для студента та Робочий зошит / [Тарнопольський О.Б., Кожушко С.П., Дегтярьова Ю.В., Беспалова Н.В.]. – К. : Фірма «ІНКОС», 2011. – 302 c.

Пиаже Ж. Психология интеллекта / Ж. Пиаже // Избранные психологические труды. – М. : Просвещение, 1969. – С. 55–231.

Речі першої професійної необхідності (Professional Basics) : підручник з англійської мови для студентів І курсу технічних та економічних спеціальностей. Книга для студента та Робочий зошит. Видання друге, перероблене та доповнене / За заг. та наук. ред. О.Б. Тарнопольського та З.М. Корнєвої. – Вінниця : Нова Книга, 2016. – 302 с.

Тарнопольский О.Б. Методика обучения английскому языку для делового общения / О.Б. Тарнопольский, С.П. Кожушко. – К. : Ленвит, 2004. – 192 с.

Тарнопольский О.Б. Интеграция обучения языку и специальности в неязыковом вузе / О.Б. Тарнопольский, З.М. Корнева. – Saarbrücken, Deutschland : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2013. – 314 с.

Ioannou-Georgiou S. Constructing meaning with virtual reality / S. Ioannou-Georgiou // TESOL Journal. – 2002. – Vol. 11, No.3. – P. 21–26.

Jonassen D.H. Supporting communities of learners with technology: A vision for integrating technology with learning in schools [Електронний ресурс] / – 1995. – Режим доступу : DePaul University, Instructional Technology Development Department Web site: http://www.itd.depaul.edu/website/pages/TrainingEvents/CourseMaterials/ jonassen.asp.

Tarnopolsky O. Acquiring Business English in a quasi-natural business environment: A method of teaching Business English to students of Business and Economics / O. Tarnopolsky, S. Kozhushko // Working Papers in Educational Linguistics. – Philadelphia : University of Pennsylvania, 2003. – 18, No.2. – P. 55–88.

Tarnopolsky O. Constructivist blended learning approach to teaching English for Specific Purposes / O. Tarnopolsky. – London : Versita, 2012. – 254 p.

Published
2017-10-29
How to Cite
Тарнопольський, О. Б. (2017). Analysis of peculiarities of constructivist textbook of English for teaching future tourism managers. The Journal of V.N. Karazin Kharkiv National University. Series: Foreign Philology. Methods of Foreign Language Teaching, (85), 158-163. https://doi.org/10.26565/2227-8877-2017-85-23