English Language Economic Terminological Subsystem As An Object Of Organized Communicative Activity
Abstract
In this article there are described peculiarities of professional vocabulary to optimize English language communication of a specialized field. The object of the research is professional terminological subsystem of economics, the subject – methods of creating communicative activity in order to use these terms in speech. The researched sources are balance sheets, income statements, presentations, contracts, income tax returns and other authentic ones from the sphere of economics. There are analyzed the tendencies of borrowings in the English language into an economic terminological subsystem from other professions in view of teaching English for business and economics (EBE). For such a purpose the prospects of the research might be the development of methods of sorting out and presenting academic materials, considering that the constituent of the professional norm is harmonization of the form and the notion, which are integrated into professional lexis and indirectly into its teaching methods and monitoring in order to build English Language professional skills in this area of responsibility.
Downloads
References
Верещагин Е.М. К психолингвистической теории слова / Е.М. Верещагин. – М. : УДН имени Патриса Лумумбы, 1979. – 72 с.
Голубовська І.О. Етнічні особливості мовних картин світу : монографія / І.О. Голубовська. – К. : Логос, 2004. – 284 с.
Лотман Ю.Н. Внутри мыслящих миров: Человек – текст – семиосфера – история / Ю.Н. Лотман. – М. : Языки русской культуры, 1996. – 464 с.
Никифоров Г. Практикум по профессиональной деятельности и менеджменту / Г. Никифоров, Н. Дмитриева, В. Снеткова. – Санкт-Петербург : Питер, 2001. – 240 с.
Петрачков А.А. Проблема адекватности передачи англоязычной финансово-учетной информации в связи с развитием современного предпринимательства / А.А. Петрачков // Терминологические чтения «Проблемы языков для специальных целей научной и профессиональной коммуникации». – Ч. 2 – К., 1990. – С. 107–108.
Семенов А.К. Психология и этика менеджмента и бизнеса / А.К. Семенов, Е Л. Маслова. – Москва : Дашков и К., 2002.
Троненко Н.Г. Английские экономические термины предпринимательства / Н.Г. Троненко // Терминологические чтения «Проблемы языков для специальных целей научной и профессиональной коммуникации». – Ч. 2 – К., 1991 – С. 191–193.
Язык для специальных целей как одна из форм целенаправленной языковой деятельности // Терминологические чтения «Проблемы языков для специальных целей, научной и профессиональной коммуникации». – Ч. 1 – К., 1991. – С. 7–9.
O’Hair Dan. The Essential Guide To Group Communication / O’Hair Dan. – Boston, New York : Bedford / St. Martin’s, 2004.
O’Hair Dan. The Essential Guide To Interpersonal Communication / O’Hair Dan. – Boston, New York : Bedford / St. Martin’s, 2004.