Using а neuro-linguistic programming's classification in the methodology of teaching foreign languages
Abstract
The work was considering the classification of students Ьу type of perception, information processing and storage, which is used in one of the newest psycho-neuro-linguistic programming. We described three types of modalities of students, as well as the basic forms of construction of the leaming process taking into account the peculiarities of the perception of each group. On the basis of the theoretical material and the results of the study we proved the effectiveness of using NLP strategies in the process of leaming the foreign language.
Downloads
References
Гальскова Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам : пособие для учителя І
Н.Д. Гальскова. - 3-е изд., перераб. и доп. - М. : АРКТИ, 2004. - 192 с.
Гальцова Н.П. Взгляд на преподавание иностраннь~х язьІков с позиций нейролингвистического программирования І Н.П. Гальцова //Вестник Томск. гос. пед. ун-та. - 2003. - No 2 (34). Серия: Педагогика. - С. 95-98.
Никуличева Д. Игра со временем [ЗлектронньІЙ ресурс] І Никуличева Д. - Режим доступа: http://www.poliglots.ru (дата обращения: 23.10.2014).
Олдер Г. НЛП. Вводный курс. Полное практическое руководство І Г. Олдер, Б. Хззер; пер. с англ. - К. : София, 2000. - 224 с.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии І С.Л. Рубинштейн. - СПб. : Питер, 2003. 713 с. - (Серия «Мастера психологии»).