Метафора як підґрунтя евфемістичної номінації соціокультурних табу у вікторіанському художньому дискурсі: лінгвокогнітивний аспект

  • Карина Ігорівна Шишкіна Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди
Ключові слова: візуальна метафора, евфемізм, змішана метафора, значення, концептуальна метафора, метафора подібності, номінація, примарна метафора

Анотація

У статті розглядається когнітивна операція метафоризації як основа евфемістичної номінації соціокультурних табу у вікторіанському художньому дискурсі. Визначається сутність евфемізації як когнітивного процесу і роль метафори як лінгвокогнітивного механізму утворення значення евфемізму. Розглянуто специфіку утворення значення евфемізмів на позначення соціокультурних табу у вікторіанському художньому дискурсі на основі різних видів метафор, а саме концептуальної метафори, візуальної метафори, а також змішаних метафор.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Болдырев Н.Н. Когнитивный аспект эвфемизации (на материале английского языка) / Н.Н. Болдырев, Ю.В. Алексикова // Вопросы когнитивной лингвистики. – № 2. – 2010. – С. 5–12.

Васильева М.О. Метафорична реалізація концепту ПОЛІТИКА в сучасному англомовному політичному дискурсі : дис. … канд. філол. наук : 10.02.04 / М.О. Васильєва. – Х., 2008. – 234 с.

Васильєва М.О. Метонімія як підґрунтя евфемістичної субституції: лінгвокогнітивний аспект (на матеріалі сучасного англомовного художнього дискурсу) / М.О. Васильєва // Вісник Харків. нац. ун-ту імені В.Н. Каразіна. Серія «Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов». – Вип. 81. – 2015. – С. 197–204.

Дейк Т.А. ван. Язык. Познание. Коммуникация : сб. трудов / Тойн ван Дейк. – М. : Прогресс, 1989. – 311 с.

Жаботинская С.А. Основы теории примарной метафоры / С.А. Жаботинская // Вісник Київ. нац. лінгв. ун-ту. Серія «Філологія». – 2011. – Том 14. – № 1. – С. 35–45.

Киселева С.В. Роль когнитивной лингвистики в исследовании многозначных слов / С.В. Киселева // Когнитивные исследования языка. Взаимодействие когнитивных структур. – Вып. 9. – Тамбов : Изд. дом ТГУ им. Г.Р. Державина, 2011. – С. 503–513.

Кубрякова Е.С. Семантика в когнитивной лингвистике (о концепте контейнера и формах его объективации в языке) / Е.С. Кубрякова // Изв. АН. Сер. лит. и яз. – 1999. – Т. 58, № 5–6. – С. 3–12.

Кубрякова Е.С. Язык и знание: на пути получения знаний о языке: части речи с когнитивной точки зрения. Роль языка в познании мира / Е.С. Кубрякова. – М. : Языки славянской культуры, 2004. – 560 с.

Минский М. Фреймы для представления знаний / М. Минский. – М. : Энергия, 1979. – 151 с.

Песина С.А. Слово в когнитивном аспекте : монография / С.А. Песина. – М. : Флинта : Наука, 2011. – 344 с.

Порохницкая Л.В. Базовые когнитивные механизмы эвфемистической номинации / Л.В. Порохницкая // Вестник Моск. гос. ун-та. – Вып. 21 (627): Когнитивное моделирование семантики разноструктурных единиц языка. – М. : ИПК МГЛУ «Рема», 2011. – С. 43–48.

Allan K. Forbidden Words: Taboo and the Censoring of Language / K. Allan, K. Burridge. – Cambridge : Cambridge University Press, 2006. – 314 p.

Bultnik B. Metaphors We Die By: Conceptualizations of Death in Englsih and Their Implications for the Theory of Metaphor / B. Bultnik // Antwerp Papers in Linguistics: Antwerp: Universitaire Instelling Antwerp, 1998. – Vol. 94. – P. 13–34.

Grady J. A typology of motivation for conceptual metaphor: Сorrelation vs. resemblance / J. Grady // R.W. Gibbs., G.J. Steen (eds.). Metaphor in cognitive linguistics. – Amsterdam : John Benjamins, 1999. – P. 79–100.

Kövecses Z. Metaphor: A practical introduction in cognitive linguistics / Zoltan Kövecses. – Oxford and New York : Oxford University Press. 2002. – 304 p.

Lakoff G. Metaphors we live by / G. Lakoff, M. Johnson. – Chicago : Chicago University Press, 1980. – 256 p.

Pearsall R. The Warm in the Bud: The World of Victorian Sexuality / R. Pearsall. – London : Sutton Publishing, 2009. – 592 p.
Опубліковано
2016-07-07
Як цитувати
Шишкіна, К. І. (2016). Метафора як підґрунтя евфемістичної номінації соціокультурних табу у вікторіанському художньому дискурсі: лінгвокогнітивний аспект. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов, (83), 87-93. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/foreignphilology/article/view/6108