Навчання студентів, які вивчають англійську мову, усвідомленості як копінг-стратегії воєнного часу у скопусі соціально-емоційної дидактики: вимір мультимодальності

  • Юлія Шамаєва кафедри англійської мови Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-7874-5510
  • Руслан Чорновол-Ткаченко Кафедра іноземних мов Харківського університету https://orcid.org/0000-0001-9679-6792
  • Ірина Авдєєнко Кафедра англійської мови Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-2862-7131
Ключові слова: воєнний час, копінг, мультимодальність, соціально-емоційне навчання, студенти, які вивчають англійську мову, усвідомленість

Анотація

Стаття присвячена дослідженню гостро актуального питання навчання під час війни українських здобувачів освіти, які вивчають англійську мову, усвідомленості (майндфулнесс) з метою більш ефективного подолання ними стресів воєнного часу заради збереження їхнього психологічного та фізичного здоров’я, інтелектуального та емоційного комфорту, підвищення рівня стійкості та стабільності ціннісних настанов. У методологічному скопусі парадигм когнітивного та соціально-емоційного навчання автори обґрунтовують статус перевіреної часом філософії та практики усвідомленості як ефективного інструменту копінгу, який вбачається доцільним інтегрувати до процесів навчання студентів воєнного часу іноземним мовам, зокрема англійській. В результаті проведеної розвідки робиться висновок, що систематичне та послідовне навчання студентів, які страждають від психічних розладів, спричинених війною, депресії, тривожності, безнадії, страху, має велику лінгвогдидактичну та психологічну значущість, що є очевидною у поліпшенні академічних результатів. Опрацювання та аналіз великої кількості методів імплементації вербально та невербально репрезентованої усвідомленості як механізму копінгу у відповідному контексті навчання англійській мові стали базою для розроблення авторами чотиривимірної моделі функціонального використання мультимодальних копінг-стратегій для розвинення майндфулнесс студентів, що вивчають англійську мову у воєнний час. Запропонована матрична модель включає проблемно-орієнтовані, емоційно-орієнтовані, дисоціативно орієнтовані та духовно-орієнтовані види діяльності з акцентом на мультимодальній природі усвідомленості. Найефективніші розроблені авторами вправи наведено у роботі. Доведено, що усвідомленість можна розвивати через аудіювання, мовлення, письмо, читання, а також через стимуляцію вербально та невербально актуалізованих візуальних, аудіальних, ольфакторних, гаптичних та густаторних типів перцепції. Уточнення, крос-культурне збагачення та інкорпорування результатів цього лінгводидактичного проекту у спеціальний курс є перспективою роботи.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Bastos, F. (2022). Mindfulness five senses: how to use your senses to get out of your mind. MindOwl. Retrieved from https://mindowl.org/mindfulness-5-senses/

Brito, J. (2022). 1-minute mindfulness exercises. Retrieved from https://psychcentral.com/health/minute-mindfulness-exercises.

Bürgin, D., Anagnostopoulos, D., & the Board and Policy Division of ESCAP. et al. (2022). Impact of war and forced displacement on children’s mental health – multilevel, needs-oriented, and trauma-informed approaches. Eur Child Adolesc Psychiatry. Retrieved from https://doi.org/10.1007/s00787-022-01974-z

Downes, S., Lynch, A., & O’Loughlin, K. (2015). Introduction. War as Emotion: Cultural Fields of Conflict and Feeling. In S. Downes, A. Lynch, & K. O’Loughlin (Eds.), Emotions and War (pp. 1–23). London: Palgrave Macmillan. https://doi. org/10.1057/9781137374073_1

Eldemir Tuyan, S., Badayi, B. (2019). Cultivating mindfulness in an EFL classroom. An exploratory study. Empowering Teacher- Researchers, Empowering Learners, 67–78.

Fei, V. L., Weimin, T., & Nguyen, T. (2022). Multimodality in the English language classroom: A systematic review of literature. Linguistics and Education, 69. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0898589822000365

Gavrilovic, J., Lecic-Tosevski, D.,·Dimic, S.,·Pejovic-Milovancevic, M., Knezevic, G., & Priebe, S. (2003). Coping strategies in civilians during air attacks. Soc Psychiatry Psychiatr Epidemiol, 38, 128–133, https://www.researchgate.net/publication/10874952_Coping_strategies_in_civilians//_during_air_attacks

Hanh, T. N. (2009). Happiness. Parallax Press: New York, NJ.

Isserman, N., Hollander-Goldfein, B., & Nechama-Horwitz, S. (2013). In their own words: Survivor wartime and late life coping styles. Wartime experience and late life coping, 3. http://kavod.claimscon.org/2013/02/wartime-coping/

Kleber, R., Brom, D., & Defares, P. (2003). Coping with trauma. Boca Raton, FL: CPC Press.

Kocovski, N., & Fleming, J. (2009). Mindfulness and acceptance-based group therapy for social anxiety disorder: an open trail. Cognitive and behavioral practice, 16, 276–289.

Krippner, S., & McIntyre, M. (2019). The psychological impact of war trauma on civilians: an international perspective (psychological dimensions to war and peace). Westport, CT: Praeger.

Krishnan, H. Mindfulness as a strategy for sustainable competitive advantage. Business Horizons, 64, Issue 5, 697–709. https://doi.org/10.1016/j.bushor.2021.02.023

Lin, Y., Eckerle, W., Peng, L., & Moser, J. (2019). On variation in mindfulness training: A multimodal study of brief open monitoring meditation on error monitoring. Brain Sci., 9. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6770246/

Martin, M. (2020). Analyzing conceptual metaphors of emotion in mindfulness literature (Dissertation). Universitat Jaume.

Mellese, J. (2022). The war in Ukraine can have devastating long-term consequences on the mental health of children and young people. MHE Digest. Retrieved from https://www.mhe-sme.org/ukraine-crisis-mental-health-impact-young-people/

Scott, E. (2020). What is mindfulness? VerywellMind. Retrieved from https://www.verywellmind.com/mindfulness-meditation-88369 17.

Sickel, E. (2017). Why can’t I feel? Dissociation and emotional detachment in response to trauma. Restored hope counselling service. Retrieved from https://www.restoredhopecounselingservices.com/blog/2017/10/4/why-cant-i-feel 18.

Solomon, Z. (1995). Coping with War-Induced Stress: The Gulf War and the Israeli Response. New York, NY: Springer.

Stephens, K. (2018). Strategies to help children cope with fear and anxiety during wartime. Patenting and caregiving exchange. Retrieved from https://www.easternflorida.edu/community-resources/child-development-centers/parent-resource-library/documents/coping-with-fear-wartime.pdf

Walton, I. (2020). Daily mindfulness for students: six activities. Teacher zone. Retrieved from https://teacherblog.ef.com/daily-mindfulness-for-students-6-activities/

Whalen, Ch. (2022). How social emotional learning can help facilitate safe and productive conversations about difficult topics: The Ukraine/Russia conflict. Rethink Ed. Social Emotional Learning. Retrieved from https://www.rethinked.com/blog/2022/03/21/how-social-emotional-learning-can-help-facilitate-safe-and-productive-conversations-about-difficult-topics-the-ukraine-russia-conflict/productive-conversations-about-difficult-topics-the-ukraine-russia-conflict/

Опубліковано
2022-07-27
Як цитувати
Шамаєва, Ю., Чорновол-Ткаченко , Р., & Авдєєнко, І. (2022). Навчання студентів, які вивчають англійську мову, усвідомленості як копінг-стратегії воєнного часу у скопусі соціально-емоційної дидактики: вимір мультимодальності. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов, (95), 114-119. https://doi.org/10.26565/2786-5312-2022-95-15