Креативність та творчість дискурсивної особистості педагога

  • Валентина Григорівна Пасинок Харківський національний університет імені В.Н. Каразівна https://orcid.org/0000-0002-2146-1151
Ключові слова: дискурсивна особистість, креативність, педагог, творчість

Анотація

У статті розглядається творча дискурсивна особистість педагога як викладача-експерта у центрі будь-якої навчальної діяльності та джерела знань,  які передаються студентам. Ефективність професійної діяльності педагога переважно визначається рівнем сформованості в нього майстерного спілкування з іншими учасниками навчально-виховного  процесу. За допомогою креативного педагогічного спілкування здійснюється трансляція певного суспільного й професійного досвіду від викладача до тих, хто навчається, а також відбувається обмін особистісними характеристиками, пов’язаними з досліджуваними об’єктами й життям взагалі. Таке спілкування виконує провідну роль у формуванні особистості молодої людини, її самосвідомості, ціннісних настанов і способу життя взагалом.  Креативність викладача визначається у статті як невід’ємний фактор, що конструює дискурсивну особистість педагога. В роботі також розглянуті інноваційні техніки реалізації творчої складової викладача  та проаналізовані найефективніші з них: у невербальній сфері (кінетика, проксеміка, паралінгвістика, екстралінгвістика, такесика) та вербальній сфері (логічне осмислення, деталізація, конкретизація, діалогічний стиль, виявлення тенденції).

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества. Москва, Рипол Классик: 1979. 445 с.

Великий тлумачний словник сучасної української мови [уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел]. К.; Ірпінь: 2001. 1440 с.

ВсеОсвіта. Методи психологічної науки та особливості використання методів психології в наукових та прикладних дослідженнях. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://vseosvita.ua/library/metodi-psihologicnoi-nauki-ta-osoblivosti-vikoristanna-metodiv-psihologii-v-naukovih-ta-prikladnih-doslidzennah-22284.html

Зюзюкин И. И. И жизнь, и слёзы, и любовь. М. : Дрофа-Плюс, 2007. 510 с.

Карасик В.И. Языковое проявление личности. – М. : Гнозис, 2015. – 384 с.

Ключевский В.О. Афоризмы. Исторические портреты и этюды. Дневники. М.: Мысль, 1993. 415 с.

Коротаева Е. И. Образовательные технологии в педагогическом взаимодействии. 2-е изд., пер. и доп. Учебное пособие для вузов. Litres: 2019. 181 с.

Лембик Е. Н. Методические рекомендации для преподавателей и мастеров п/о. Методика подготовки и проведения открытого занятия в образовательном учреждении среднего профессионального образования. Тюмень: ГАОУ СПО ТО «ТКВТ»: 2014. 36с.

Ломоносов М. В. Полное собрание сочинений. Том 7. Труды по филологии 1739-1758 гг. Издательство Академии Наук СССР. Москва. Ленинград: 1952. 997 с.

Макаренко А. С. Педагогические сочинения: в 8-ми т. Т. 8. М.: Педагогика, 1986. 336 с.

Майстерня педагога. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://mozaikaped.blogspot.com/2017/03/obraz-vchytelja-i-st.html

Пасынок В. Г. Компетентность и креативность как основа профессионализма будущего преподавателя-филолога. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов. 2016. №. 83. С. 199-204.

Пасинок В. Г. Аспект мовної майстерності. Сучасна іноземна філологія: дослідницький потенціал: VII міжнародний науковий форум. Х., 2016. С. 46-47.

Пасынок В. Г. Творческий подход в подготовке компетентносной личности студента-филолога. Методичні та психолого-педагогічні проблеми викладання іноземних мов на сучасному етапі: шляхи інтеграції школи та ВНЗ: Х Міжнародна науково-методична конференція. Х., 2016. С. 158-160.

Пасинок В. Г. Творча інтерпретація іншомовного тексту. Каразінські читання. Людина. Мова. Комунікація: ХVII наукова конференція з міжнародною участю. Х., 2018. С. 129-130.

Пирогова Л. И. Значимость невербальных средств коммуникации в педагогическом процессе. Научный вестник МГИИТ: М., 2017. №4 (48). 172 с.

Салехова Л. Л., Григорьева К. С. Content and Language Integrated Learning как основа формирования профессиональной иноязычной компетенции студентов технических вузов. Иностранный язык для профессиональных целей: традиции и инновации: Сб. статей II заочного Республиканского симпозиума. Казань: К(П)ФУ, 2013. С. 89-94.

Самохина В. А. Креативная личность Linguisticus-шутника, или ученые-лингвисты смеются. Когниция, коммуникация, дискурс. 2016. №. 12. С. 84-97.

Солощук Л. В. Вербальні і невербальні компоненти комунікації в англомовному дискурсі. Харків: Константа, 2006. 300с.

Станкин М. И. Если мы хотим сотрудничать. Книга для преподавателя и воспитателя. – М.: Издат. центр «Академия», 1996. – 384 с.

Студопея. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://studopedia.com.ua/1_62671_zagalni-risi-imidzhu-pedagoga.html

Сухомлинский В.А. Сердце отдаю детям. К.: Радянська школа, 1972. 423 с.

Туллий Ц. М. Три трактата об ораторском искусстве. М.: Наука, 1972. 471 с.

Ball Ph. What is CLIL? [Electronic resource] URL: http: www.onestopenglish.com/clil/methodology/articles/article-what-is-clil/500453.article

Coyle D. CLIL: Content and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. 170 p.

Helmers H. Wilhelm Raabe. Metzler. [Electronic resource] URL: https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-476-99763-0

Ormal-Grenon J. B., Rollin N. The Oxford-Hachette French Dictionary. Oxford : Oxford University Press, 1994.

Samokhina V., Pasynok V. The Anthroponymic World in the Text of the Anglophone Joke. Lege Artis. 2017. Т. 2. №. 2. С. 284-355.

Опубліковано
2019-08-22
Як цитувати
Пасинок, В. Г. (2019). Креативність та творчість дискурсивної особистості педагога. Вісник ХНУ імені В. Н. Каразіна. Серія: Іноземна філологія. Методика викладання іноземних мов, (89), 46-51. https://doi.org/10.26565/2227-8877-2019-89-07