Особливості використання соціальних мереж у самонавчанні іноземних мов

  • О. Шумський Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця https://orcid.org/0000-0002-9498-7509
Ключові слова: здобувачі вищої освіти, лінгвосамоосвітня діяльність, мережева освітня взаємодія, мережеві технології, самонавчання іноземних мов

Анотація

У роботі доведено, що у ХХІ столітті значне зростання ролі штучно створеного середовища спілкування в межах особливої мережевої спільноти стало поштовхом для становлення нової парадигми навчальної діяльності, яка ґрунтується на ідеї масової співпраці, відкритості освітніх ресурсів та принципі організації взаємодії учасників у віртуальному просторі. Визначено, що багатофункціональність сучасних соціальних мереж дає змогу успішно інтегрувати їх у процес самонавчання іноземних мов. Установлено, що мережева взаємодія є сучасною високоефективною інноваційною технологією, яка дозволяє значно розширити простір для лінгвосамоосвітньої діяльності завдяки співпраці, здійсненню міжособистісної віртуальної взаємодії, формуванню віртуального іншомовного комунікативного середовища. Окреслено основні характеристики мережевої освітньої взаємодії, які найбільш відповідають специфіці лінгвосамоосвітньої діяльності і сприяють ефективності її здійснення. Визначено переваги соціальних мереж, які дають змогу істотно підвищити рівень володіння іноземними мовами. Наведено приклади існуючих соціальних мереж, які не лише створюють платформу для розширення меж іншомовної самоосвіти, але й здатні забезпечити якісно новий рівень організації лінгвосамоосвітньої діяльності. Доведено, що за рахунок мережевої взаємодії здобувачі освіти отримують можливість одержати більш різноманітний спектр умов для розвитку та вибудовування індивідуальних траєкторій опанування мов. Уточнено, що процес іншомовної підготовки має передбачати, окрім озброєння здобувачів вищої освіти відповідними знаннями та вміннями здійснювати будь-які види інформаційної діяльності, також і формування культури спілкування у віртуальному мережевому середовищі. Зроблено висновок про те, що використання широкого потенціалу соціальних мереж  в  іншомовному  самонавчанні  дозволяє вдосконалювати знання з іноземних мов та уможливлює ефективний розвиток умінь і навичок у всіх видах іншомовної мовленнєвої діяльності. Перспективи подальших досліджень убачаємо у визначенні педагогічних умов, які сприятимуть формуванню вмінь здобувачів вищої освіти створювати персональне лінгвосамоосвітнє середовище.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Ivashnova, S.V. (2012). Vykorystannia sotsialnykh servisiv ta sotsialnykh merezh v osviti [Use of social services and social networks in education]. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia. Seriia: Psykholoho-pedahohichni nauky [Proceedings of Mykola Gogol Nizhyn State University. Series: Psychological and pedagogical sciences]. No. 2. pp. 15-17 [in Ukrainian].

Yaremchuk, V. (2015). Poniattia, funktsii ta osoblyvosti sotsialnykh Internet-merezh [Concepts, functions and features of social Internet networks]. Available at: https://naub.oa.edu.ua/ponyattya-funktsiyi-ta-osoblyvosti-sotsia/ [Accessed 26 Feb. 2024] [in Ukrainian].

Boyd, D.M., Ellison, N.B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication. 13 (1). Available at: http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd.ellison.html [Accessed 26 Feb. 2024].

Encyclopaedia of Information Technology. (2007). Delhi: Atlantic Publishers & Distributors.

Hi Native. Available at: https://hinative.com/ [Accessed 26 Feb. 2024].

InterPals. Available at: https://www.interpals.net/ [Accessed 26 Feb. 2024].

Ling. Available at: https://ling-app.com/ [Accessed 26 Feb. 2024].

My Language Exchange. Available at: https://www.mylanguageexchange.com/ [Accessed 26 Feb. 2024].

Rosetta Stone. Available at: https://www.rosettastone.com/ [Accessed 26 Feb. 2024].

Tandem. Available at: https://www.tandem.net/ru/language-exchange/ukraine [Accessed 26 Feb. 2024].

Опубліковано
2024-05-31
Як цитувати
Шумський, О. (2024). Особливості використання соціальних мереж у самонавчанні іноземних мов. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (44), 220-232. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2024-44-14