Професійно орієнтований влог у підготовці майбутніх учителів і викладачів іноземних мов
Анотація
Увиразнено сутність феномена «влог» і наголошено на важливості його застосування у процесі формування професійно орієнтованої комунікативної компетентності майбутніх учителів та викладачів іноземних мов (ІМ), зокрема англійської, через призму праць вітчизняних та закордонних науковців. Професійно орієнтований іншомовний влог концептуалізується як навчальний проєкт, що поєднує інформаційні та дослідницькі елементи та окреслює траєкторію майбутньої професійної діяльності фахівця. Підсумовано, що генезис технології влогу породжено вимогою часу, коли педагогічна спільнота має створити ефективне мультимедійне освітнє середовище, яке б сприяло посиленню інтерактивності; поєднанню онлайн-ресурсів і реальних завдань, що спонукають студентів досліджувати безліч психолого-педагогічних дилем; розвитку їхніх здібностей до автономного і спільного пошуку інформації, перетворюючи останнє на глибокий навчальний досвід, який відмовляє у лінійному поданні інформації на користь різноманітних джерел для створення персоналізованої освітньої траєкторії. Констатовано, що продукування професійно орієнтованих іншомовних влогів може гарантувати високий рівень міжкультурної іншомовної комунікативної компетентності фахівців педагогічних спеціальностей за умови дотримання таких правил: постановка чітких цілей проєкту, узгоджених з автентичними результатами, що відображають професійну діяльність майбутнього вчителя та викладача ІМ; розробка квазіпрофесійних завдань (імітація професійних завдань), покликаних посилити професійні мотиви та інтереси студентів у річищі викладання ІМ і культур, а також моделювання проблемних ситуацій, які максимально сприяють професійному зростанню; ведення журналу проєкту тривалістю 4-5 тижнів, із систематичним відстеженням послідовних етапів виконання завдань під час аудиторних і позааудиторних занять, а також вправ щодо розвитку професійно орієнтованої мовної, мовленнєвої, освітньо-стратегічної та соціокультурної компетентностей; заохочення індивідуалізованого навчання, яке резонує з професійними прагненнями студентів; запровадження рефлексивних практик з урахуванням аналізу труднощів, які виникають, та стратегій їх подолання на шляху до досягнення цілей проєкту; акцентування уваги на саморегуляції, критичному оцінюванні та доопрацюванні.
Завантаження
Посилання
Andrusiak, I.V. (2016). Bloh-terminy yak skladova anhlomovnoi blohosfery [Blog-terms as the component of English language blogosphere]. Suchasni doslidzhennia z inozemnoi filolohii [Contemporary studies of foreign language philology], 14, pp. 15-23 [in Ukrainian].
Arvanitopulo, E.G. (2007). Navchalni proekty z inozemnoi movy dlia uchniv starshoi shkoly [Foreign language learning projects for high school students]. Inozemni movy [Foreign languages], 1, pp. 14-18 [in Ukrainian].
Asoiants, P.H., Ivanova, O.O. (2014). Metodychni perevahy vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii u protsesi formuvannia anhlomovnoi profesiino oriientovanoi leksychnoi kompetentnosti [Methodological advantages of information and communication technology use in the development of English professionally oriented lexical competence]. Teoretychni pytannia kultury, osvity ta vykhovannia [Theoretical issues of culture, education and upbringing], 49, pp. 90-97 [in Ukrainian].
Borysko, N.F. (2018). Problems of cross-cultural training of pre-service foreign language teachers. Foreign languages, 1, pp. 9-20. DOI: https://doi.org/10.32589/im.v0i1.124861 [in Ukrainian].
Melnyk, A.I. (2023). Professionally focused communicative competence of prospective foreign language university teachers as a modern trend in higher education. Foreign languages, 4, pp. 10-20. DOI: https://doi.org/10.32589/1817-8510.2023.4.295039 [in Ukrainian].
Naboka, O.G., Demchenko, M.O. (2019). Educational blog as a means of preschool teachers professional education. Information technologies and teaching aids, 69, 1, pp. 64-77. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v69i1.2425 [in Ukrainian].
Ustymenko, O.M. (2017). Project-based technology in teaching foreign languages and cultures to tertiary students majoring in philology. Foreign languages, 2, pp. 44-58. DOI: https://doi.org/10.32589/im.v0i2.122627 [in Ukrainian].
Ajabshir, Z.F., Sadeghi, K. (2019). The impact of asynchronous computer-mediated іnstruction (CMI) on EFL learners’ vocabulary uptake across different proficiency levels. In Teaching English with Technology, 19 (3). Available at: http://www.tewtjournal.org [Accessed 15 Febr. 2024].
Cahyana, A.A.C. (2020). The use of Youtube Video in Teaching English for Foreign Langauge At Vocational High School. Jurnal Pendidikan Bahasa Inggris Indonesia, 8 (2). Available at: https://ejournalpasca.undiksha.ac.id/index.php/jpbi/article/view/3399 [Accessed 15 Febr. 2024].
Chapelle, C. (2019). Technology-Mediated Language Learning. In J. Schwieter & A. Benati (Eds.). The Cambridge Handbook of Language Learning (Cambridge Handbooks in Language and Linguistics, pp. 575-596). Cambridge: Cambridge University Press. DOI: https://doi.org/10.1017/9781108333603.025
Demetriou, G., Papageorgiou, G., Efstathiades, A. (2022). Effects of learning style and learning source preferences on organizational learning capability. Development and Learning in Organizations, 36 (2), pp. 14-17. DOI: https://doi.org/10.1108/DLO-03-2021-0051
Handi Pratama, S.H., Ahsanul Arifin, R., Sri Widianingsih, A.W. (2020). The Use of YouTube as a Learning Tool in Teaching Listening Skill. International Journal of Global Operations Research, 1 (3), pp. 123-129. DOI: https://doi.org/10.47194/ijgor.v1i3.56
Harefa, H.S. (2020). Using Video in Teaching Speaking. Intelektium, 1 (2), pp. 115-120. DOI: https://doi.org/10.37010/int.v1i2.170
Huang, H.-W. (2021). Effects of smartphone-based collaborative vlog projects on EFL learners’ speaking performance and learning engagement. Australasian Journal of Educational Technology, 37 (6), pp. 18-40. DOI: https://doi.org/10.14742/ajet.6623
Kristiani, P.E., Pradnyadewi, D.A.M. (2021). Effectiveness of YouTube as Learning Media in Improving Learners’ Speaking Skills. The Art of Teaching English as a Foreign Language, 1 (2), pp. 8-12. DOI: https://doi.org/10.36663/tatefl.v1i2.97
Lestari, N. (2019). Improving the speaking skill by vlog (video blog) as learning media: The EFL students perspective. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 9 (1), pp. 916-925.
Maulidah, I. (2018). Vlog: the Mean to Improve Students’ Speaking Ability. 145 (Iconelt 2017), pp. 12-15. DOI: https://doi.org/10.2991/iconelt-17.2018.3
Misdi, M., Siregar, U.D., Zein, T.T., Anggraini, D., Ananda, Z.F. (2021). Vlogs in university EFL speaking: Student-teachers’ perceptions. [Conferance paper]. Annual International Conference on Language and Literature (AICLL).
Prayudi, R.A., Hakiki, A.K., Putra, N.R.D., Anzka, T.O., Ihsan, M.T. (2021). The use of technology in English teaching & learning process. JRIP: Jurnal Riset Dan Inovasi Pembelajaran, 1 (2), pp. 102-111.
Rakhmanina, L., Kusumaningrum, D. (2017). The Effectiveness of Video Blogging in Teaching Speaking Viewed from Students’ Learning Motivation. Proceedings of ISELT FBS Universitas Negeri Padang, 5. Available at: http://ejournal.unp.ac.id/index.php/selt/article/view/7980 [Accessed 15 Febr. 2024].
Safitri, N.S., Khoiriyah, I. (2017). Students’ perceptions on the use of English vlog (Video Blog) to enhance speaking skill. ASEAN / Asian Academic Society International Conference (AASIC), pp. 240-247.
Wu, C. (2006). Blogs in TEFL: A new promising vehicle. US-China Education Review, 3 (5), pp. 69-73.