Формування орфографічної компетентності здобувачів вищої освіти
Анотація
У статті охарактеризовано проблему розвитку орфографічної компетентності здобувачів вищої освіти в контексті впровадження норм нової редакції Українського правопису 2019 року, визначено теоретико-практичні шляхи вдосконалення орфографічної компетентності й розвитку фахового мовлення студентів. Сучасна система освіти спрямована на розвиток мовної особистості, здатної здійснювати мовленнєву діяльності за допомогою української мови у різних стилях та сферах комунікації. Вільне володіння державною мовою є необхідною умовою втілення педагогічної парадигми безперервної мовної освіти, тому що забезпечує розвиток комунікативної компетентності та мовної свідомості, є основою самореалізації, духовного й інтелектуального зростання особистості. Зміни в сучасній українській літературній мові були задекларовані в чинному Українському правописі у 2019 році. Саме тому актуальним нині є розгляд питання розвитку орфографічної компетентності студентів, засвоєння кодифікованих правописних змін чинного Українського правопису і формування та вдосконалення орфографічної компетентності здобувачів вищої освіти. У процесі дослідження було застосовано методи: аналіз філологічних і лінгводидактичних наукових джерел; чинного Українського правопису; державних документів, програм, підручників та навчально-методичних посібників; проєктування й моделювання методів та прийомів розвитку орфографічної компетентності здобувачів освіти. Продуктивними для оновлення орфографічних знань і вдосконалення орфографічних умінь та навичок є використання активних традиційних та інноваційних методів і прийомів навчання. У системі вищої освіти важливо забезпечити у студентів мотиваційну готовність у дотриманні норм чинного Українського правопису, формувати чітке розуміння важливості та необхідності використання сучасної української літературної мови в усіх сферах суспільної комунікації, розвинути високий рівень орфографічної компетентності.
Завантаження
Посилання
Kucherenko, I. (2016). Standartyzatsiia zmistu osvity v aspekti rozvytku movnoi osobystosti (filosofsko-metodolohichnyi aspekt) [Standardization of the content of education in the aspect of linguistic personality development (philosophical and methodological aspect)]. Ukrainska mova i literatura v shkoli [Ukrainian language and literature at school]. 1, pp. 34-39 [in Ukrainian].
Popova, O., Popova, L. (2018). The forming at getter of primary education the orthographic competence at Ukrainian language lessons. Scientific notes of Berdiansk State Pedagogical University. Ser.: Pedagogical sciences. 3, pp. 95−104. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2018-1-3-95-104 [in Ukrainian].
Skopnenko, O. (2020). Ukrainian spelling: traditions and modernity (small details to a great history). Visnyk of the National Academy of Sciences of Ukraine. 3, pp. 78-87. DOI: https://doi.org/10.15407/visn2020.03.078 [in Ukrainian].
Pentyliuk, M.I. (Ed.). (2015). Dictionary-handbook of Ukrainian language didactics. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
Ukrainskyi pravopys [Ukrainian spelling]. (2019). Kyiv: Naukova dumka. Available at: https://www.uaredactor.com.ua/ukrayinskyj-pravopys-elektronna-versiya-oficzijnogo-vydannya/ [Accessed 14 Jan. 2024] [in Ukrainian].