Проблема навчання мовленневої діяльності іноземною мовою іноземних студентів-правників

  • А. Боченков Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-8104-183X
  • Т. Іванова Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0009-0003-6520-3642
Ключові слова: викладання мови, дистанційне навчання, мовленнєва діяльність, студентоцентрований підхід

Анотація

Статтю присвячено дослідженню проблеми навчання мовленнєвої діяльності іноземною мовою студентів юридичного факультету, які вивчають міжнародне право. Особливу роль відіграють умови дистанційного навчання, які, з одного боку, ускладнюють цей процес, але, з іншого боку, сприяють йому, оскільки дистанційне навчання оптимізує взаємодію між студентами та викладачами, надаючи гнучкості як у просторовому, так і в часовому вимірах. Серед багатьох засобів комунікації, які використовуються у дистанційному навчанні, виділяється платформа Zoom.

Ключовим фактором в оптимізації мовленнєвих навичок та вмінь є використання моделі, що орієнтована на студента. Існуючий рівень розвитку мовленнєвих навичок студентів у цільовій мові не відповідає сучасним вимогам освіти, що підкреслює актуальність цього питання. В епоху глобалізації основна мета викладання англійської мови полягає не просто в засвоєнні мовної системи чи отриманні лінгвістичних знань, а в оволодінні нею як засобом комунікації. Створення сприятливих умов для розвитку комунікативних навичок студентів іноземною мовою є одним із основних завдань викладача. Шляхом відтворення обставин, що подібні до тих, коли носії мови набувають навичок рідної мови, студенти можуть зануритися в аналогічне середовище, і це сприятиме ефективному формуванню мовленнєвих умінь. Студенти юридичного факультету, які спеціалізуються на міжнародному праві, повинні мати комунікативну компетентність, яка дозволить їм ефективно спілкуватися як з носіями мови, так і з людьми, які користуються нею як інструментом спілкування. За відсутності природного мовного середовища викладачі повинні будувати навчальний процес відповідно до доцільно побудованої моделі навчально-професійного спілкування. Необхідною умовою для творчого використання засвоєного мовного та мовленнєвого матеріалу є комунікативна орієнтація у процесі викладання іноземної мови.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Kuharenko, V.M., Bondarenko, V.V. (2020). Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini [Emergency distance learning in Ukraine]. Kharkiv: Miska drukarnia [in Ukrainian].

Bygate, M. (2001). Effects of task repetition on the structure and control of language. In: M. Bygate, P. Skehan, M. Swain (Eds). Task based learning: Language Teaching, Learning and Assessment. London: Longman, pp. 23-48.

Gee, J.P. (2007). Pleasure, learning, video games and life: The projective stance. In: M. Knobel, С. Lankshvar (Eds.). A New Literacy Studies Sampler. New York: Peter Lang, pp. 95-114. DOI: https://doi.org/10.2304/elea.2005.2.3.2

Lynch, T. (2007). Learning from the transcripts of an oral communication task. ELT Journal. Oxford: Oxford University Press, No. 61/4, pp. 311-320. DOI: https://doi.org/10.1093/elt/ccm050

Perakylia, A. (2004). Conversation analysis. In: Y. Gianpietro Gobo, C. Seale, D. Sieveman (Eds.). Qualitative Research Practice. London: Sage, pp. 165-179.

Widdowson, H. (1989). Knowledge of Language and Ability for Use. Applied linguistics. 10/2, pp. 128-37.

Опубліковано
2024-05-31
Як цитувати
Боченков, А., & Іванова, Т. (2024). Проблема навчання мовленневої діяльності іноземною мовою іноземних студентів-правників. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (44), 28-37. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2024-44-02