Міжпредметні звʼязки у фокусі викладання англійської мови у закладах вищої освіти

Ключові слова: англійська мова, вища освіта, міжпредметні звʼязки, немовні заклади вищої освіти, соціокультурний фактор

Анотація

Статтю присвячено аналізу викладання англійської мови з урахуванням досвіду використання міжпредметних звʼязків на заняттях англійської мови в аграрних університетах.

Актуальність теми статті зумовлена необхідністю вивчення міжпредметних звʼязків між гуманітарними дисциплінами  та дисциплінами «Іноземна мова», «Ділова іноземна мова». У статті висвітлюється актуальне питання можливостей реалізації Законопроєкту «Про застосування англійської мови в Україні». У науковій літературі існує плюралізм думок щодо дефініції терміна міжпредметні звʼязки, що обумовило появу значної кількості праць, присвячених різноманітним аспектам міжпредметних звʼязків. Характеризуючи головні ознаки міждисциплінарних звʼязків, автори показують можливості по-новому осмислити процес викладання англійської мови у немовних  закладах вищої освіти та вказують на низку переваг упровадження міждисциплінарних звʼязків, виявлених у процесі викладання іноземної мови бакалаврам та магістрам Одеського державного аграрного університету: підвищення мотивації здобувачів, активізація комунікативної взаємодії учасників навчального процесу.

Упровадження міждисциплінарного підходу у нових реаліях застосування англійської мови може бути використано під час розробки робочих програм, у процесі написання посібників з англійської мови, онлайн-підручників, а також методичних рекомендацій. У світлі сучасної освітньої політики навчання іноземних мов у немовних закладах вищої освіти може розглядатись у ракурсі як формальної, так і неформальної освіти. Такий підхід  характеризується міждисциплінарною інтеграцією дисциплін «Іноземна мова» «Ділова іноземна мова» з дисциплінами гуманітарного блоку, такими як «Філософія та соціальна етика», «Історія української державності», «Україна – Європейський Союз».

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Baranovska, O.V. (2006). Mizhpredmetni zviazky u pidruchnyku dlia profilnoi shkoly: praktychna zoriientovanist ta tekhnolohizatsiia [Interdisciplinary connections in a textbook for a specialized school: practical orientation and technology]. Problemy suchasnogo pidruchnyka [Modern manual problems]. Kyiv: Ped. Dumka, 6, pp. 17–26 [in Ukrainian].

Humenna, I.R., Nakhaieva, Y.M., Shatsky, V.V. (2021). Interdisciplinary approach to the formation of studentsʼ academic communicative competence in a medical institutions of higher education. Medical Education, (3), 87–91. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.3.12601 [in Ukrainian].

Kazakevych O.І. (2022). Formation of leadership competence of future marketologists in the process of interdisciplinary training. Doctorʼs thesis. Dnipro: Alfred Nobel University [in Ukrainian].

Kozolup, M.S. (2014). Mizhdystsyplinarnyi pidkhid do formuvannia akademichnoi komunikatyvnoi kompetentsii u studentiv pryrodnychykh spetsialnostei v universytetakh SShA [An interdisciplinary approach to the formation of academic communicative competence in students of natural sciences at US universities]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu [Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University]. Series “Pedagogy. Social work”, 30, pp. 60–63 [in Ukrainian].

Korostelova, Ye.Yu. (2021). Interdisciplinary links in the project activities of secondary school students as a basis for competence teaching of physics. Doctorʼs thesis. Kyiv: National Pedagogical Drahomanov University [in Ukrainian].

Mykytenko, N.O. (2011). Theory and Technologies of Forming Professional Foreign Language Competence of Prospective Specialists of Sciences. Extended abstract of candidateʼs thesis. Ternopil: Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University [in Ukrainian].

Levchenko, T.I. (2007). Yevropeiska osvita: konverhentsiia ta dyverhentsiia [European education: convergence and divergence]. Vinnitsa: Nova knyha [in Ukrainian].

Proekt Zakonu Ukrainy Pro zastosuvannia anhliiskoi movy v Ukraini: Proekt Zakonu Ukrainy of 13.07.2023, no. 9432-1 [On the use of the English language in Ukraine: Draft Law of Ukraine no. 9432-1 of 13.07.2023]. Available at: http://ips.ligazakon.net/document/view/ji09534b?an=2 [Accessed 24 Aug. 2023] [in Ukrainian].

Rusalkina, L.G. (2019). Integration of professional and linguistic disciplines as a pedagogical condition of qualitative English-language professional training of future doctors. Pedagogical almanac, 42, pp. 136–142 [in Ukrainian].

Savchenko, O.Ya. (2017). Inter-curricula links as a resource for implementation of competency approach at the lessons of literary readings. Ukrainian Pedagogical Journal, 2, pp. 48–57 [in Ukrainian].

Syzenko, A., Diachkova, Ya. (2021). Criteria for the Selection of Speech Material for Teaching English for Specific Purposes to Public Administrators. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations, 39, pp. 97–110. DOI: https://doi.org/10.26565/2073-4379-2021-39-07 [in Ukrainian].

Semenova, A.V. (Ed.). (2006). Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky [Dictionary-handbook of professional pedagogy]. Odesa: Palmyra [in Ukrainian].

Telychko, T.V. (2021). Formation of professional competence of future teachers of preschool educational establishments on the basis of interdisciplinary approach. Doctorʼs thesis. Mukachevo: Mukachevo State University [in Ukrainian].

Teriaieva, L.A. (2015). Interdisciplinary links in the forming of methodical competence of future music teachers. Educological discourse, 2 (10), pp. 264–273 [in Ukrainian].

Tupchenko, V.V. (2013). Teaching foreign language as means of intercultural communication in higher school. Spirituality of a personality: methodology, theory and practice, 5, pp. 199–204 [in Ukrainian].

Fodor, K.Y. (2021). Formation of socio-cultural competence of future foreign language teachers on the basis of interdisciplinary approach. Doctorʼs thesis. Mukachevo: Mukachevo State University [in Ukrainian].

Simona Elisabeta, Catana. (2014). Coping with the Knowledge Society: an Interdisciplinary approach of teaching English in a technical university. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 128, pp. 158–163.

Clinton, Holding. (2009). Integrating the disciplines: Successful interdisciplinary subjects. Available at: http://gened.psu.edu/sites/default/ files/docs/LOA20- InterdisciplinaryCourse_HowToGuide-Gooding.pdf-[Accessed 24 Aug. 2023].

Newell, William H., Klein, Julie Thompson. (1997). Advancing Interdisciplinary Studies. Handbook of the Undergraduate Curriculum: Comprehensive Guide to Purposes, Structures, Practices, and Change. Jossey-Bass, pp. 3–22.

Опубліковано
2023-12-24
Як цитувати
Насакіна, С., & Маєв, А. (2023). Міжпредметні звʼязки у фокусі викладання англійської мови у закладах вищої освіти. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (43), 71-85. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2023-43-05