Вивчення англомовної економічної термінології: перспективи та виклики для студентів економічних факультетів
Анотація
У статті розглянуто актуальні аспекти вивчення англійської мови студентами економічних факультетів, зокрема, акцентуючи увагу на переорієнтації із загальнолітературної лексики на фахову термінологію. Скомбіновано декілька методів дослідження: аналіз сучасних підходів до вивчення фахової термінології, оцінка ефективності різних методик у викладанні англійської мови на економічних факультетах, опитування здобувачів та викладачів. У статті обґрунтовується важливість розвитку фахової компетенції шляхом вивчення термінології та застосування автентичних видань, таких як Harvard Review та Forbes. Однією з пропозицій є введення модулів із вивчення англійської термінології у фахові дисципліни та запровадження англомовних курсів на вибір для компенсації дефіциту годин на англійську мову на старших курсах. Результати опитувань вказують на високий інтерес студентів до вивчення англійської фахової термінології та їхню готовність залучатися до проектної діяльності. Стаття визначає ряд проблеми: висока вартість навчальних видань і перевантаженість програм, використання інтернет-ресурсів та сучасного навчально-методичного інструментарію та дає рекомендації щодо з вирішення таких проблем. Висвітлено необхідність комплексного підходу до вивчення англійської мови студентами економічних факультетів, і наголошено на важливості формування англомовних навичок у фаховому контексті, які студенти зустрічатимуть у своїй професійній діяльності. У статті розглянуто необхідність визначити вивчення англомовної фахової термінології як пріоритет в межах програми англійської мови для студентів економічного факультету. Така спеціалізація пропонує альтернативу комунікативному підходу для подолання розриву між загальною мовною компетенцією та володінням мовою економіки. Рекомендовано впровадження міждисциплінарних підходів у вивченні англійської термінології, що передбачає створення плідної співпраці між викладачами для більш ефективного формування мовних та професійних навичок студентів. У статті аргументовано важливість застосування інноваційних підходів до викладання, таких як використання інтерактивних технологій та віртуальних ресурсів. Визначається, що ці підходи сприяють підвищенню зацікавленості та активності студентів у процесі вивчення, що, в свою чергу, може поліпшити їхню здатність засвоєння та використання англійської термінології.
Завантаження
Посилання
Bondarenko, V. (2019). Spetsyfichni metodychni pryntsypy navchannia inozemnoi mov [Specific methodical principles of foreign language learning]. Aktualni problemy navchannia inozemnykh mov dlia spetsialnykh tsilei [Current issues of teaching foreign languages for special purposes]. Lviv: Lviv State University of Internal Affairs, pp. 10–15 [in Ukrainian].
Doloh, O. (2018). Modern Ukrainian Term Formation: Traditions and Innovations. Current scientific research in the modern world. Pereiaslav-Khmelnytskyi, Issue 2 (34), part 5, pp. 16–21 [in Ukrainian].
Zapotichna, R., Posokhova, A. (2020). Peculiarities of teaching a foreign language to undergraduates of economic specialities of non-language higher education establishments. Aktualni problemy navchannia inozemnykh mov dlia spetsialnykh tsilei [Current issues of teaching foreign languages for special purposes]. Lviv: Lviv State University of Internal Affairs. Available at: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3782 [Accessed 03 Aug. 2023] [in Ukrainian].
Ledovych, M., Borbenchuk, N. (2021). Shliakhy utvorennia anhlomovnoi leksychnoi terminolohii [Ways of formation of English-language lexical terminology]. Liudyna yak subiekt mizhkulturnoi komunikatsii: suchasni tendentsii u filolohii, perekladi ta navchanni inozemnykh mov [The individual as a subject of intercultural communication: modern trends in philology, translation and teaching of foreign languages]. Materialy XIII Mizhnar. nauk.-prakt. konferentsii [Materials of XIII International science and practice conference]. Kyiv: Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, pp. 108–110 [in Ukrainian].
Kunch, Z.Y., Nakonechna, G.V., Mykytyuk, O.R., Bulyk-Verkhola, S.Z, Teglivets, Yu.V. (2018). Teoriia termina: konkretyzatsiia leksyko-semantychnykh paradyhm [Theory of term: specification of lexical-semantic paradigms]. Lviv: Halytska Publishing Union [in Ukrainian].
Pavlyuk, H.T. (2022). Economic terminology in the English language. Zakarpatski filolohichni studii [Transcarpathian Philological Studies], 25, No. 2, pp. 27–31. DOI: https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2022.25.2.5 [in Ukrainian].
Petryna, O.S. (2016). Formation and functioning of the English and Ukrainian banking terminology systems. Extended abstract of candidateʼs thesis. Lviv [in Ukrainian].
Skiba, N.Ya. (2019). Integrative Development of Foreign Language Communicative and Methodological Competences of Prospective Teachers of English for Economics. Extended abstract of candidateʼs thesis Ternopil [in Ukrainian].
Yak znannia anhliiskoi vplyvaie na uspishnist krainy [How knowledge of English affects the success of the country]. Available at: https://www.radiosvoboda.org/a/27384746.htm [Accessed 03 Aug. 2023] [in Ukrainian].
Becker, B.A. (2021). The Roles of Computing Terminology in Non-Computing Disciplines. Proceedings of the 26th ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, Vol. 2, June. DOI: https://doi.org/10.1145/3456565.3460073.
Dudley-Evans, T., St. John, M.J. (1998). Developing learners for the EAP mainstream: Learning from the learners. Journal of English for Academic Purposes, 1 (1), pp. 27–43.
Robinson, P. (2001). Task complexity, task difficulty, and task production. Applied Linguistics, 22 (1), pp. 27–57.
Hutchinson, T., Waters, A. (1987). English for specific purposes: A learning-centered approach. Cambridge University Press.
Johns, T. (1991). Should you be persuaded: Two examples of data-driven learning. English Language Research Journal, 4 (1), pp. 1–16.